Modrá Skála je mírumilovné městečko ležící na kraji tajemného lesa. Přicestovali jste kvůli prodeji pokladů, které jste získali během svých dobrodružství. Jak procházíte poklidnými ulicemi, překvapuje vás hojnost dětí v tomto městě. Posedávají na každém rohu a vykukují na vás z oken. Když dojdete na tržiště, váš znepokojení jen vzroste. Za vašimi zády se shromáždil dav dětí. Jejich tváře halý strach a zoufalství. Všimnete si světla v okně jednoho z místních kupců. Po vstupu do krámku naleznete další děti choulící se u špatně udržovaného ohniště. Prohlížíte si je, ale jako odpověď na vás jen upírají své prázdné pohledy. Postarší muž pomalu schází po schodišti v zadní částí krámku. „Všichni jejich rodiče jsou pryč," řekl, když o holi kulhal směrem k vám. „To les." V jeho očích se odehrával boj o soustředení se na přítomnost. „Les vzal mé lidi a město osiřelo. Prosím, pomozte nám." Souhlasíte, že se vydáte hledat zmizelé obyvatele, rodiče osiřelých dětí. Desmond je vám vděčný, ale odmítá jen nečinně sedět a čekat. Jeho oddanost a péče jsou tím jediným, co drží Modrou Skálu pohromadě a je pevně rozhodnutý pomoci vám v záchraně. Musíte ho s sebou vzít, ale pokud zahyne, město bude navždy ztraceno.
Nature's Ire (Hněv přírody) je rozšíření kooperativní hry Descent: Výpravy do temnot (2. edice) pro 1-4 hrdiny. Akce a rozhodnutí Overlorda zde zastupují aktivační karty nestvůr a karty nebezpečí. Vaším úkolem je čelit všem výzvám a nepřítelům a tajemným lesem, který se před vámi náhodně otevírá vždy v jiné podobě. Herní princip je obdobný jako u aplikace Road to Legend.
V tomto dobrodružství vás jako pomocník provází Desmond (viz fáze hrdinů).
Příprava hry:
- Sestavení balíčku průzkumu: Zamíchejte karty průzkumu. Jejich postupným odhalováním se před vámi bude rozrůstat vámi odhlalená část podzemí. Během míchání se připraví tři hlavní střetnutí, která musí hrdinové projít. Zbylé karty se zamíchají a vloží do balíčku náhodně.
- Příprava tabulky postupu: Na tabulku se s pomocí žetonů zaznamenává osud hráčů a blížící se zkáza. Jejich pozice se mění dle různých efektů. Dále je zde stupnice kořisti, která určuje, kolik karet předmětů můžete zístat za zabíjení nestvůr.
- Příprava nestvůr: Ty jsou rozmístěny dle pravidel pro jednotlivá herní pole a odhalené oblasti.
- Sestavení balíčků karet aktivace, nebezpečí, hledání a předmětů
- Příprava prvního střetnutí: Počáteční karta průzkumu (vstup - označení symbolem).
- Příprava žetonů: Roztřiďte žetony zranění, únavy, hrdinů, stavů a karet stavů.
- Příprava hrdinů: Postupujte dle základní hry (myslete na to, že některé efekty cílí na Overlorda, který v této hře nevystupuje).
- Utrácení bodů zkušeností: každý hrdina začíná hru s 1 bodem zkušenosti, který může okamžitě utratit za kartu specializace nebo si ho ponechat na později.
Průběh hry:
Hra se skládá z tahů hráčů, v jednom tahu proběhnou tyto fáze:
- Fáze hrdinů: standardní aktivace hrdinů. Do hry přibývají nová pravidla pro hrdiny:
- průzkum: Karty průzkumu jsou odhalovány ve chvíli, kdy hrdina otevírá dveře ze stávající lokace. Dle pravidel se připraví nový díl mapy spolu s nepřáteli, žetony hledání a cílů. Aby hrdinové zvítězili, musí úspěšně projít tři hlavní střetnutí tohoto rozšíření.
- kořist: Za zabíjení nestvůr získávají hrdinové žetony kořisti. Při každém dosažení limitu kořisti (daný počtem hráčů) si mohou dobrat karty předmětů, jeden si ponechat a zbylé vrátit na dno balíčku.
- Desmond: aktivuje se jednou za kolo po tahu jakéhokoli z hráčů. Má k dispozici akci pohyb anebo svou zvláštní akci.
- Fáze vládce zla:
- efekty vládce zla: Podle karet průzkumu.
- osud: Efekty karet nebezpečí (není li řečeno jinak, uplatňují se ve chvíli, kdy není žádná aktivní karta průzkumu, tzn. všechny byly hrdiny vyřešeny anebo odhozeny). Žeton osudu se v tu chvíli posune o 1 bod (blíže k žetonu zkázy).
- aktivace nestvůr: Vykonání dvou možných akcí z těch, které jednotlivým skupinám nestvůr nabízí stávající karta aktivace.
Konec hry:
Hrdinové zvítězí, pokud projdou úspěšně tři hlavní střetnutí a podaří se jim zachránit vesničany ze spárů nestvůr. Pokud se žeton osudu ocitne na stejném poli jako žeton zkázy, mysli hrdinů zachvátí zoufalství a jejich kosti zůstanou na věky tlít ve stínech lesů Modré Skály.