Ostrovem Oshra zmítá chaos. Po smrti Císaře narůstá konflikt mezi Horaly a Císařskou armádou. Zatímco Vodní lid se snaží mezi těmito odvěkými nepřáteli udržet pořádek a rovnováhu, armáda Nemrtvých usiluje o otevřenou válku. Veškerá naděje na mír leží na bedrech šesti dětí císaře. Kdo z nich uchvátí trůn pro sebe?
Ve hře Dědicové trůnu se každý hráč ujme role jednoho ze šesti dědiců trůnu. Každý dědic je spojencem dvou ze čtyř frakcí: Horalů, Císařské armády, Vodního lidu a Nemrtvých. Během hry budou hráči podporovat a oslabovat vliv Horalů a Císařské armády hraním karet hrdinů.
Příprava hry:
Rozloží se herní plán a ukazatele vlivu armád se položí na počáteční místo. Vedle herní desky na hřbitov se lícem vzhůru položí karta Bezvládný vládce. Zbývající karty hrdinů se zamíchají a položí vedle herní desky do přístavu. Vrchní 3 se dají lícem vzhůru pod herní desku a vytvoří nabídku hospody.
Každý hráč si vylosuje kartu dědice, 5 karet hrdinů a provede následující kroky:
- Kartu dědice si schová do konce hry.
- Položí jednu z karet hrdinů skrytě do své družiny (před sebe lícem dolů).
- Položí jednu kartu lícem dolů do divočiny vedle herní desky, čímž se vytvoří odhazovací balíček.
- Zbývající 3 karty si nechá v ruce.
Hru začíná hráč, který jako poslední dědil.
Průběh hry:
Hra probíhá v několika kolech, po směru hodinových ručiček. Během svého tahu udělá hráč 4 kroky v uvedeném pořadí:
- Zahraje 1 kartu ze své ruky a vyhodnotí její efekty, NEBO odhodí až 3 karty do divočiny.
- Dobere karty z hospody nebo z přístavu tak, aby měl v ruce 4 karty.
- Odhodí kartu do divočiny, aby mu v ruce zůstaly právě 3 karty.
- Doplní všechna prázdná místa v hospodě kartami z přístavu.
Postupně hráči získávají do své družiny hrdiny odhalené i skryté pomocí schopností těchto hrdinů popsaných na kartách. Zároveň se snaží těmito schopnostmi ovlivnit vliv armád na stupnici vlivu.
Pozn.: Skrytí hrdinové se hráči v družině hodí na některé efekty a pro vyhodnocení remízy popsané níže.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy má hráč v družině určitý počet odhalených karet hrdinů daný počtem hráčů. Pozice červeného a zeleného ukazatele na herní desce určuje vítězství jedné ze čtyř frakcí:
- Nemrtví zvítězí, pokud jsou oba ukazatele vlivu na tmavých polích stupnice vlivu (vítězství Nemrtvých se vyhodnocuje jako první, bez ohledu na podmínky vítězství ostatních frakcí).
- Vodní lid zvítězí, pokud jsou oba ukazatele vlivu na stejném políčku na stupnici nebo na polích vedle sebe.
- Císařská armáda zvítězí, pokud je červený ukazatel na stupnici alespoň dvě pole před zeleným ukazatelem.
- Horalé zvítězí, pokud je zelený ukazatel na stupnici alespoň dvě pole před červeným ukazatelem.
Hráč, který je spojencem dané frakce vítězí. V případě remízy se odhalí skrytí hrdinové o vítězi rozhodne vyšší celkový počet hrdinů vítězné frakce v družině hráče, případně poté rozhoduje nižší celkový počet všech hrdinů, a poté vyšší číslo na kartě dědice.