Strach z neznáma je samostatně hratelnou hrou ze série Cthulhu: I smrt může zemřít. Současně je ale také kombinovatelná s původní základní hrou a může tak fungovat i jako její rozšíření.
Pravidla a průběh hry jsou až na pár novinek totožné s Cthulhu: I smrt může zemřít, a jsou popsána u této hry.
Nové, ale známé prvky z předchozích her/rozšíření této série
- 6 nových kapitol v samostatných krabičkách
- 2 noví prastaří (Tsathoggua a Azathoth) se vším potřebným materiálem (miniatura prastarého, miniatury přisluhovačů, karty…)
- 10 nových vyšetřovatelů
- Nestvůry a kultisté s potřebnými kartami a miniaturami
A samozřejmě všechny ostatní komponenty potřebné pro hru, jako jsou karty mýtu, mapové díly a další. Jejich popis a funkci lze nalézt v popisu první základní hry této rodiny her Cthulhu: I smrt může zemřít.
Zbrusu nové prvky/mechaniky
Kromě drobnějších úprav pravidel přináší Strach z neznáma i několik úplně nových prvků, které se točí kolem neznáma:
- Neznámé nestvůry – Hráči na začátku hry náhodně zvolí až 2 nestvůry, které nejsou součástí vybrané kapitoly, a přidají je do hry. Jejich chování při hře je pak ovlivněno dodatečnými pravidly.
- Neznámé karty Mýtu – Toto jsou 4 nové karty, které při hře s „neznámem“ hráči zamíchají do balíčku karet mýtů, a když je hráči doberou z balíčku, tak po vyhodnocení jejich efektu musí ihned vyhodnotit ještě jednu další karty mýtu.
- Karty neznámých relikvií – Jsou to karty předmětů, ze kterých vyšetřovatelé na začátku hry náhodně jeden dostanou. Každá relikvie má dvě strany. Ze začátku hry je vyšetřovatelům dostupná „bílá“ strana a její vlastnosti. Když ale vyšetřovatel dosáhne 3. hranice šílenství na stupnici příčetnosti, karta relikvie se otočí na svou temnou a mocnější stranu.
Když se hráči rozhodnou hrát s libovolným z těchto nových prvků, přidají si k plánu příběhu i plán neznáma, který popisuje nová pravidla konce tahu (právě například pro chování neznámých nestvůr), a na který se umisťují i karty nestvůr majících zmiňovanou roli „neznámé nestvůry“ v této herní partii.