Prodíráte se se svou údernou skupinou k hradu. Už je blízko, zdá se slabě bráněný. Do party se vám povedlo najmout kromě vraha a zloděje i vyvolávače, to vše díky penězům od kupce, který je také součástí skupiny, jen se drží v bezpečné vzdálenosti. Vaše myšlenky přeruší hrozivý řev! Na hrad si udělala zálusk jiná banda, je sice menší než vaše, ale má s sebou démona a trola. To bude těžké…
Crimson Company je pravidlově jednoduchá, ale velmi taktická rychlá hra pro 2 hráče. Obsahuje 30 unikátních karet žoldáků (každý má sílu a zvláštní vlastnost) a v každém kole o ně probíhá dražba. Hráči se střídají, dokud hra neskončí vítězstvím jednoho z nich. Vítězí ten hráč, který dobude dva ze tří hradů.
Příprava hry:
Mezi hráče umístěte tři hrady tak, aby bylo možné za každým z nich vytvořit sloupec karet vedoucích od hradu k hráči. Zamíchejte karty a vytvořte společnou nabídku 4 karet. Určete začínajícího hráče, dejte mu 3 mince, druhý hráč dostane o minci víc.
Průběh hry:
Tah hráče se skládá z následujících fází:
- Příjem peněz
- Dražba karty: Hráč na tahu (= aktivní hráč) určí, o kterou kartu má zájem, a nabídne za ni určitý počet peněz. Protihráč může tuto nabídku dorovnat. Pokud tak učiní, vezme si danou kartu a aktivní hráč si vezme nabídnuté a dorovnané peníze.
- Umístění karty: Má-li aktivní hráč před sebou nějakou kartu, musí ji umístit na svou stranu pod jeden z hradů. V tuto chvíli začne být aktivní efekt karty.
- Bitva: Pokud se na jedné straně hradu nacházejí alespoň 4 karty, začne o něj bitva. Sečte a porovná se síla na každé straně hradu a kdo má víc, získává tento hrad. Bojující jednotky se odstraní ze hry.
Karty mají různé účinky, některé trvale ovlivňují hru a projevují se v určité fázi (např. bitvě), další jsou jen jednorázové. Asi nejzajímavějším účinkem je otočení cizí nebo vlastní karty. Taková karta má sílu 0 a její vlastnost se ruší. Nicméně pokud se ji podaří znovu otočit, její účinek se znovu aktivuje, jako by byla právě vyložena.
Do hry se zpravidla dostane cca 2/3 karet a každá hra je tedy dost jiná - záleží také na pořadí, v jakém jsou karty k dispozici. Dražba výrazně limituje prvek náhody, záleží tedy hlavně na hráčském umu, jak dokáže vyhodnotit aktuální situaci a jaké dokáže vytvořit kombo.
Konec hry:
Jakmile jeden z hráčů získá dva hrady, hra okamžitě končí jeho vítězstvím.