Corinth - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Days of Wonder
Autoři: Sébastien Pauchon
Rok vydání: 2019
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Kostková hra Yspahan... Je to docela dlouho, co se mi zrodil tento vtipný nápad v hlavě. Stále však existuje palčivá otázka - co dělat s hodem 9 stejných kostek?"

   - Sébastien Pauchon, autor hry

Ve hře Corinth budete mít možnost prožít několik týdnů v přístavu antického světa – v Korintu. Vžijete se do role obchodníků dodávajících zboží jako víno či drahé látky a třeba se i stanete tím nejproslulejším mezi svými druhy!

Příprava hry:

Každý hráč obdrží tužku (či jiné psací náčiní) a svůj vlastní záznamový arch (při hře v počtu 4 hráčů se na archu rovnou zaškrtnou dva symboly kostek v levém spodním rohu). Náhodně je určen začínající hráč, který obdrží 9 bílých kostek.

Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích. Hráč, který začíná kolo, nejprve hodí všemi bílými kostkami (k hodu může přidat i žluté, ty však ale musí zakoupit vždy po jedné minci). Kostky následně rozřadí podle hozených čísel s tím, že skupina s nejnižším hozeným číslem se umisťuje vždy na spodní řádek přístavu a skupina s číslem nejvyšším pak na horní řádek (ostatní skupiny se řadí postupně odspoda). Hráči si pak ve svých tazích podobně jako v Yspahanu volí řádek, berou v něm umísťenou skupinu kostek (pouze žluté kostky jsou k dispozici vždy hráči, který za ně zaplatil) a provedou jednu ze tří možných akcí:

  1. Zisk mincí nebo koz – pokud si hráč bere kostky ze spodního řádku, získává stejný počet koz, kolik je v tomto řádku kostek; analogicky pokud si hráč bere kostky z horního řádku, získává stejný počet mincí, kolik je v tomto řádku kostek. Kozy a mince lze použít jako platidlo při stavbě budov, viz akce č. 4.
  2. Doručení zboží – pokud si hráč vezme kostky z ostatních řádků, doručí do čtvrti dané barvou řádku tolik zboží, kolik kostek získal. Pokud hráč zbožím zaplní nějaký obchod jako první, získává vítězné body a zároveň zamezí ostatním hráčům zisk bodů z tohoto obchodu.
  3. Pohyb služebníkem – hráč si vybere libovolnou skupinu kostek a pohne svým služebníkem na tržišti o tolik políček v libovolném směru (každá utracená mince navíc umožňuje hráči pohyb služebníka o jedno políčko prodloužit či zkrátit). Z políčka, kam služebník dorazí, plyne vždy určený bonus: zisk mincí, koz, zboží, žluté kostky nebo zisk bodů dle počtu zastávek služebníka na tržišti.
  4. Stavba budov (nepovinná akce možná vždy po odehrání jedné z předchozích tři povinných akcí) Hráč na svém záznamovém archu jednoduše vyškrtne příslušný počet koz a mincí a zakroužkuje budovu, kterou hodlá postavit. Budovy poskytují bonusy jako dodatečný zisk zlata, doručování většího množství, modifikaci služebníkova pohybu po tržišti zdarma či zisk bodů z postavených budov.

Konec hry:

Hra končí po stanoveném počtu kol. Kromě bodů plynoucích ze zaplněných obchodů získává hráč další body za pohyb služebníka a za zbylé kozy a mince. Vítězem se stává hráč s nejvíce body.

Shrnutí:

Corinth je předělávkou hry Yspahan (od stejného autora), a to do formátu hry „roll & write“ (hoď a piš) v provedení „PnP“ (print and play, tj. tiskni a hrej) – hra je k dispozici zcela zdarma na webu vydavatele. Stačí si tedy vytisknout stažené podklady a přidat 12 šestistranných kostek (9 bílých a 3 žluté).

Autor: PJ

Offcanvas