Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Franjos Spieleverlag Stronghold Games |
Autoři: | Robert Abbott |
Rok vydání: | 1992 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dopaden byl v neděli 18. února 2001 v parku Foxstone Park blízko jeho domova ve Vienne. Následně došlo k jeho obvinění z předávání amerických tajných dokumentů Moskvě nejméně od roku 1979. V hotovosti byly zajištěny finanční prostředky ve výši přes 1,4 miliónů dolarů a diamanty. 6. července 2001 přiznal vinu, čímž se vyhnul trestu smrti. Soudní proces jej odsoudil k doživotnímu trestu a jeho výzvědná činnost byla označena za „pravděpodobně nejhorší zpravodajskou katastrofu v dějinách USA.“
(Wikipedia, článek Robert Hanssen)
Confusion je abstraktní hra dvou hráčů zasazená do prostředí špionáže Studené války. Jeden hraje za americkou, druhý za sovětskou stranu.
Na herní desce (11 x 11 polí) má každý z hráčů na své straně plánu 13 "špionů" ve výchozím postavení. Uprostřed plánu je malý černý kufřík, o který se hraje.
Základ hry spočívá v tom, že hráč u svých kamenů nevidí vnitřní dílek, který je otočen směrem k soupeři a zobrazuje, kterými směry se špion může pohybovat a o kolik polí. Každý z těchto dílků je unikátní, každý špion se tedy hýbe jinak. Čtyři z kamenů mají u pohybu navíc symbol korunky a pokud dorazí na soupeřovu startovní linii, stává se z nich "dáma" a mohou se hýbat všemi směry až o dvě pole.
Každý z hráčů dostane záznamovou tabulku (v podobě krásných desek), kam si značí, jakým způsobem se který jeho a soupeřův špión může hýbat.
Hráč se pokusí pohnout některým ze svých kamenů. Soupeř mu popravdě, řekne, zda je takový pohyb možný či ne. Pokud špión skončí na poli nepřátelského špiona, vyhazuje ho ze hry (vlastní ani nepřátelské špiony nelze přeskakovat). Vlastník vyhozeného špiona se však nesmí podívat na jeho pohybový dílek. Pokud končí pohyb na poli s kufříkem, může ho sebrat. Jeden ze špionů (jehož vnitřní dílek nemá uvedený pohyb, ale otazník) je dvojitý agent a soupeř může jakýkoli jeho pohyb povolit či zakázat, aby vlastníka špiona zmátl. Po pokusu o pohyb si hráč zaznačí informace o svém špionovi a získává tak čím dál přesnější představu o tom, o kterého špiona jde (tedy jak přesně se může pohybovat).
Jednou za kolo se může hráč navíc pokusit eliminovat dvojitého agenta tím, že odstraní jedn svůj kámen ze hry (opět bez toho, aby se podíval na jeho vnitřní díl). Také můžete eliminovat soupeřova dvojitého agenta.
Vítězí hráč, který dopraví černý kufřík na startovní linii soupeře.
Hra obsahuje také variantu s akčními žetony.
Ty má kažý hráč tři a může je jednou za hru použít před pohybem špiona. Akční žetony umožňují:
Pravidla pak nabízí další pět variant, např. při první z nich se hraje bez dvojitých agentů.
Autor: Eyron
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Citadela + Metropole
Akt. cena: 520 Kč
Končí za: 15 hodin