Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Academy Games PHALANX |
Autoři: | Dana Lombardy John Hill Uwe Eickert |
Rok vydání: | 2009 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Optimistické Stalinovo přesvědčení, že po stalingradské porážce, kde hitlerovské Německo ztratilo celou polní armádu, je Wehrmacht vyřízen, vyprchalo v polovině března 1943, když Němci zreorganizovaná armádní skupina "Jih" udeřila od jihu proti příliš roztaženým sovětským vojskům Jihozápadního frontu, následným průlomem odkryla křídlo Voroněžského frontu a donutila Rudou armádu znovu vyklidit koncem zimy dobytý Charkov a Belgorod, jenž se stal frontovou linií.
Operace Citadela byla německými vojsky zahájena 4. července 1943 a měla za cíl připravit Rudé armádě natolik vážné ztráty, aby nemohla během roku zahájit významnější ofenzívu. Bezprostředním cílem bylo zlikvidovat Kurský oblouk a zničit sovětské síly v této oblasti. Bitva skončila 22. července, když Hitler nařídil další bojové operace ukončit. Největší tanková bitva histori skončila, Třetí říše ztratila strategickou iniciativu na východní frontě a byla odsouzena k porážce.
Druhý samostatně hratelný modul taktické válečné série Conflict of Heroes nás přivádí do roku 1943, do historicky největší tankové bitvy u Kurska. Doplňuje a obohacuje koncept prvního modulu. Hra nabízí lehce upravená a obohacená pravidla a samozřejmě nové jednotky a scénáře, přičemž k těm zásadním novinkám patří letadla. Hra využívá konceptu postupného učení pravidel, kdy po přečtení několika sekcí pravidel můžete hrát několik prvních scénářů (základní pravidla - pěchota) a postupně přidáváte pravidla další umožňující hrát pokročilejší scénáře (skupinové aktivace, minomety, artilerie, kopcovitý terén, vozidla, opevnění, letadla, miny atd). Z celkem patnácti scénářů můžete hrát některé sólo (slouží především k zažití pravidel), jiné jsou vytvořené i pro hru více než dvou hráčů (3-4). Konceptem hry je vysoká realističnost a taktické možnosti a zároveň snadná a stručná pravidla. Veškeré statistiky jednotek jsou přímo na jejich žetonech. Hra oproti většině podobných wargames nepoužívá tabulky, např. namísto tabulek zásahu využívá losování žetonů poškození s různými efekty.
Příprava hry
Po výběru scénáře a stran hráči umístí mapy dle pokynů scénáře, překryvové díly mapy, opevnění a jednotky. Scénář zároveň určuje, které akční karty budou ve hře.
Průběh hry
Hra probíhá v kolech, kdy se hráči střídají v provádění akcí (pohyb, střelba, natáčení se, pokus o zotavení morálky jednotky atd.). Protihráč tak může okamžitě zareagovat svojí akcí, hraje se tedy bez větších prodlev. Důležitou roli hraje CAP (Command Action Points), které má hráč na jedno kolo a využívá je k přidávání akcí svým jednotkám, zlepšování většiny hodů apod.
Závěr hry
Většina se scénářů se hraje na předem daný počet kol a hráči počítají dle scénáře vítězné body (nejčastěji za zničení soupeřových jednotek a obsazení cílů).
Měřítko hry
Jeden žeton pěchoty odpovídá 4-12 mužům, žetony vozidel atd. představují právě jedno vozidlo.
Shrnutí
Taktická hra z Východní fronty s relativně jednoduchými pravidly, které se hráči učí postupně a přitom vysokou mírou realističnosti a taktických možností.
Autor: Eyron
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
World of Warcraft: Wrath of the Lich King CZ
Akt. cena: 131 Kč
Končí za: 3 dny