„Jen já se mohu stát veleknězem! Božstva jsou na mé straně - Xochipilli, Xochiquetzal, Tlaloc, Xipe Totec... Už jen zbudovat pomník Quetzalcoatlovi - Opeřenému hadu - a nemůžu ve volbě Rady prohrát!"
Ve hře Coatl se vžijete do role aztéckého knežího, který se podle znění dávných proroctví snaží zbudovat sochy mýtického opeřeného hada, dokázat svou přízeň bohů a získat tak místo velekněze.
Příprava hry:
Na začátku hry každý z hráčů dostane svou herní desku, žetony obětin, kartu chrámu a příslušný počet karet proroctví podle herního pořadí, z nichž si až tři karty nechá. Každá karta proroctví nebo karta chrámu je vlastně kartou úkolovou - určuje barvy kostek nebo sekvencí kostek, které se hráči snaží na svých sochách vystavět, aby získali vítězné body. Z šesti karet protroctví se zároveň vytvoří otevřená nabídka a z karet chrámu dvě hromádky s odkrytými horními kartami. Na kruhovou desku se ještě náhodně umístí nabídka dílků Coatlů, ze kterých hráči budou stavět vlastní sochy, kdy uprostřed jsou dva dílky hlav, dva ocasů a na vnějším obvodu díly těla.
Průběh hry:
Hráči se v pořadí od prvního hráče střídají a mohou provést jednu z akcí:
- vzít si jednu kostku hlavy, nebo jednu ocasu, nebo dvě tělíčka a umístit ji/je na svou desku (do maximálního poču osmi dílků). Pokud je střed, anebo vnějšek kruhové desky vyprázdněn, doplní se ihned z pytlíku novými dílky.
- vystavět část sochy/soch - hráč vezme libovolný počet kostek ze své desky a umístí je před sebe buď do nového, nebo již existujícího hada, a to do nejvýše dvou rozestavěných soch. Touto akcí je možné sochu Coatla i dokončit (sestavou hlavy, alespoň jednoho těla a ocasu) a ihned jí přiřadit 1 až 4 proroctví, která hráč chce, aby daný Coatl zabodoval, a navrch ještě jednu kartu chrámu z ruky nebo otevřené nabídky.
- dobrat libovolný počet proroctví z otevřené nabídky nebo vrchu dobíracího balíčku, a to až do maximálního počtu pěti proroctví v ruce.
- zahrát speciální akci žetonu obětiny
Konec hry:
Hra končí okamžikem, kdy dojdou dílky tělíček v pytlíku, nebo když jeden z hráčů dokončí třetího Coatla. Pak následuje dohrání kola (podle způsobu ukončení hry) a následuje bodování - odhalení proroctví a chrámů, porovnání se dokončenými Coatly a započítání bodů za splněné podmínky.
„Vystavěl jsem tři majestátní sochy, barvami překypující, přesto mi bozi nebyli nakloněni. Příště udělám sochy dlouhé jako vlasy Chalchiuhtlicue a sladká odměna mne nemine!"