Civilization - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–7
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 360 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, budovatelská, ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Avalon Hill
Compendium Games
Descartes Editeur
Gibsons Games
Piatnik
Sirius Products
Welt der Spiele
Autoři: Francis Tresham
Rok vydání: 1980
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Populační boom, stavba měst, stavba lodí, malé lokální války, vynalézání technologií a hlavně atmosféra starověkého tržiště - to vše jde zažít v jedné hře - v Civilizaci.

Hráč ovládá jednu ze starověkých civilizací v oblasti Středozemí. Začíná se v pozdní době kamenné a jeho úkolem je dopracovat se se svým národem až do doby železné, přičemž pro přechod do další doby je potřeba splnit předem dané podmínky. Aby to hráč neměl tak jednoduché, tak mu v postupu brání nejen ostatní hráči, kteří obsazují území, ale hlavně katastrofy, které přicházejí a jsou občas VELMI devastující.

Hra se dělí na jednotlivá jasně vymezená kola (počet kol není omezen), kde každé kolo má 12 fází (vypíši jen ty podstatné):

  • růst populace - populace se množí stylem "kobylky" - pokud je na území 1 token, přibude další, pokud jsou tam 2 a více, přibudou další 2 - v praxi se tedy populace téměř zdvojnásobí.
  • pohyb - tokeny se mohou pohnout vždy jen na sousední území.
  • konflikty - pokud se na jednom území setkají dvě národnosti a nedohodnou se, dojde k boji (rozhoduje početní převaha). Bojovat se může i proti městu (to se počítá za 6 tokenů).
  • budování měst a vymírání populace - 6 tokenů se může "proměnit" v jedno město. Vymírání pak probíhá jednoduše - každé území uživí jen určitou populaci. Přebytečné tokeny se odstraní.
  • získání surovin - viz. níže
  • obchod - viz. níže
  • katastrofy - viz. níže
  • nákup - za suroviny, které má hráč v ruce, je možné nakupovat technologie (viz. níže)

"Ekonomický model" je velmi jednoduchý - za každé své město bere hráč jednu surovinu. Suroviny jsou očíslovány (např. 2 je papyrus, 3 sůl, 6 bronz, 8 drahokamy) a platí, že hráč bere tolik surovin, kolik má měst a to tak, že od každého čísla bere jednu. Suroviny pak mají svou hodnotu, která roste (nelineárně) s počtem stejných surovin. Například jedna sůl má hodnotu 12, 3 soli 48 a 9 solí 243 bodů. Hráči si tedy vezmou suroviny a začíná "tržiště", kdy se hráči okolo stolu dohadují, kdo co a za co vymění. V sedmi lidech si skutečně můžete připadat jako na tržišti.

V surovinách s číslem 2 a vyšším je pak vždy ukryta jedna katastrofa. Na číslech 2-5 je veřejná a týká se hráče, který si ji vzal, na číslech 6-9 je tajná a hráč ji může v rámci obchodu "prodat" někomu jinému - jinými slovy, můžu někomu slíbit sůl a dát mu místo ní Epidemii.....

Za shromážděné karty z ruky si pak hráči kupují technologie. Ty jsou klíčem k vítězství, protože každá technologie má svou bodovou hodnotu a součet těchto hodnot je nutnou podmínkou pro ukončení hry - každá civilizace má ovšem jinou mez, kterou musí dosáhnout (od 1200 do 1400. První hráč, který tohoto součtu dosáhne, vyhrál.

Autor: Kolouch

Rozšíření hry (1)

Advanced Civilization (1991)

Advanced Civilization je rozšíření deskové hry Civilization, které mírně upravuje pravidla původní hry a přináší do ní nové "obchodní artikly", technologie a katastrofy - to vše, aniž by se původní hra jakkoliv ...

rozšíření 2 - 8 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxx (hodnoceno 4x)

Offcanvas