Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 40 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | logická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | (Web published) |
Autoři: | Nick Bentley |
Rok vydání: | 2015 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V přírodě už to tak prostě je. Každý ekosystém začíná s malými organismy, které se postupně stávají složitějšími. Malé organismy se množí rychle, ale také rychleji a ve větším měřítku umírají. Když se některé organismy přemnoží, jiné se na ně vrhnou a sežerou je. Velké organismy slouží jako potrava pro ty malé. Je to takový koloběh - koloběh života.
Circle of Life je čistě abstraktní hra pro dva hráče ve které jde o to mít evolučně úspěšnější organismy. Tak úspěšné, že ovládnou celý ekosystém.
Příprava hry:
Hráči mezi sebe položí hrací desku, každý si vezme kameny své barvy a mohou začít partii.
Průběh hry:
Hrací deska je šestiúhelníková, složená z menších šestiúhelníků (hexů) - jedna strana desky má délku 5 hexů. Kolem hrací desky jsou dokola zobrazeny různě veliké skupiny hexů mezi kterými je šipkou naznačen směr. Šipka ukazuje, který tvar ničí/žere jiný tvar. Skupina souvislých kamenů je „živočich“. Za živočicha se považuje i samostatný kámen.
Hráč na tahu musí položit na hrací desku jeden svůj kámen. Může ho položit kamkoliv na volné pole. Nesmí však vytvořit živočicha většího než 4 kameny. Pokud se po hráčově tahu živočich, kterého vytvořil nebo zvětšil, dotýká soupeřova živočicha, kterého může sežrat - je celá tato skupina soupeřových kamenů ostraněna ze hry. Tyto kameny si hráč který je odstranil bere k sobě jako vítězné body.
Konec hry:
Vítězí hráč, který jako první „sežral“ soupeři 20 kamenů. Případně hráč, který je na tahu a nemůže nikam zahrát. To totiž znamená, že se jeho druh rozšířil tak moc, že plně ovládl ekosystém.
Autor: čínan
Alhambra karetní hra
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 2 dny