Počet hráčů: | 1–3 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 150 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Středověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Filip Miłuński Michał Gołąb Gołębiowski |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 10 obchodů (cca 1579–1710 CZK) |
Sdílej: |
Proroci hovoří o Andělu smrti, jenž má sestoupit na Zem a přinést s sebou konec světa. Mluví o znameních předcházejících jeho příchodu. Boží trest stihne hříšníky a jedna po druhé budou zlomeny pečetě apokalypsy. Ale i přes hladomor, morové rány a válku ničící zemi stále existuje naděje. Hrstce vyvolených, jejichž osudy jsou propleteny s nebeským plánem, byla svěřena moc čelit těmto těžkým zkouškám a přinést lidstvu trest, ale i spásu. Jejich skutky budou dokladem síly a odhodlání smrtelníků.
Zatímco škůdci požírají ovoce a obilí, mor kosí urozené i chudé a Svatá panna rozdmýchává plameny války, Anděl smrti vše sleduje a soudí. Snad uzná duše vyvolených hodny spásy… avšak pokud ne, oheň vše pohltí.
O co ve hře jde:
Ve hře se ujmete role jedné ze tří postav (např. voják, lovec, sestra...), jedinečných pro daný scénář, a v její kůži se vydáte naplnit svůj osud. Každá postava si může zvolit jednu ze dvou unikátních cest, jak naplnit svůj osud. Hra je zasazená do prostředí středověku, plná (hlado)moru, temných bytostí, zkázy a utrpení, stejně tak jako hrdinství či dobrých skutků. Hráči se volně pohybují po herním plánu, sbírají předměty, vylepšují své dovednosti, bojují s monstry, pomáhají vesničanům, dohalují záhady či jinak interagují se svým okolím. Cílem každého hráče je naplnit svůj osud dříve, než jeho protivníci.
Hráči si zvolí scénář, který budou chtít hrát. Pro první hru je vhodné hrát první, samostatný scénář, a až poté se pustit do 4 následujících, lehce propojených kampaňových scénářů.
Poté, co byl zvolen scénář a počet hráčů, aplikace hráče vyzve, ať si každý vybere jednu z dostupných postav, za kterou bude hrát, a obdrží její kartu a figurku. Aplikace hráčům ukáže, jakými předměty a kostkami vybavit svého hrdinu, a jak si navolit počáteční dovednosti pomocí dřevěných ukazatelů. Každý hrdina začíná hru se dvěma hlavními kostkami, s jednou nabitou kostkou úsilí a dvěma vyčerpanými kostkami úsilí. Každý hráč si potají přečte zadní stranu karty své postavy, aby věděl, na co se během hry může zaměřit. Volba osudu není závazná, hráč si může zvolit dle osobních sympatií a následně svůj cíl během hry změnit.
Na stole se vytvoří zásoba žetonů zkušeností, míst a obchodu. Dále pak hromádka mincí a balíček se seřazenými kartami předmětů. Poté je načase se pohodlně usadit a poslechnout si úvod k danému scénáři.
Cesty osudu je hra s volným pohybem po mapě, hráči mohou volně „pobíhat“ po herním plánu a objevovat nové lokace, postavy, předměty či nepřátelské bytosti. Scénář zpravidla začíná s jedním odhaleným dílkem s tím, že ostatní je nutné v průběhu hry prozkoumat. Herní plocha se mnohonásobně zvětší v průběhu hry, takže je vhodné si na stole nechat dostatek prostoru.
Hráč, který je na tahu nejprve, nabije jednu svou kostku úsilí tím, že ji položí na svou desku hráče a následně si zvolí, co bude chtít dělat. Hráč se může vydat prozkoumat nové pole, přesunout se po již prozkoumaných polích a interagovat s okolními postavami, navštívit okolní budovy či prohlédnout nebo prohledat tajuplná místa. Aplikace sama hráči oznámí, kdy je konec jeho tahu.
Veškerý text, který se objeví v aplikaci, je veřejná informace a hráči by jej měli číst nahlas pro ostatní u stolu. Pokud chce hráč interagovat s okolím, aplikace zpravidla hráče vyzve, aby provedl test některé ze svých dovedností (inteligence, obratnost, síla), nebo aby si vybral z několika možností. Test na dovednost se provádí hodem dvěma základními kostkami a 0-3 kostkami úsilí dle uvážení hráče. Pro vyhodnocení hodu je nutné sečíst počet úspěchů na kostkách a případný bonus z využitého předmětu a porovnat jej s ukazateli na desce hráče u dané dovednosti. Pokud má hráč po sečtení 6 úspěchů pro inteligenci a na své desce postavy má ukazatele na hodnotách 5,6,10, znamená to, že má dva úspěchy - je nutné přehodit nebo hodit stejně pro započítání úspěchu. Některé vybavení je jednorázové zatímco jiné je stálé. Hráč se také může rozhodnout načíst kartu vhodného vybavení pomocí QR kódů na kartě a vyřešit situaci i bez házení na dovednost.
Hráči se pokouší naplnit svůj osud pomocí interakce s okolím, plněním zkoušek dovedností, či likvidací temných bytostí a mnoho dalšího. Hráč má na výběr dvě cesty, kterými se může dát, své rozhodnutí může během hry svobodně měnit nebo dokonce plnit obě souběžně. Jedná se o kompetetivní hru a ačkoli nedochází k přímé konfrontaci mezi hráči, hráči si mohou vzájemně krást předměty či si jinak ztěžovat hru, navíc svůj osud může naplnit jen jeden, je tedy nutné hrát co nejlépe a nejrychleji. Ve hře také dochází k různým událostem, jak čas plyne, situace ve městě se postupně zhoršuje, nepřátelé sílí a některé lokace se mohou stát nedostupnými.
S pokořením náročných překážek vám ve hře kromě nevypočitatelných kostek pomáhají různé předměty a postupné vylepšování vašeho hrdiny, postupným snižováním hodnot ukazatelů pro snadnější přehození.
Hráči se během hry řídí pokyny z aplikace, ta také hlídá, zda byly naplněny všechny podmínky osudu. Pokud ano, hráč vstoupí do závěrečné fáze hry. Průběh závěrečné fáze hry se odvíjí od celkového průběhu hrdinova dobrodružtví, pokud se hráči na jeho cestě dařilo, pak i jeho závěr půjde hladce, pokud pokazil co se dalo, je riziko, že jej předběhne jiný hráč, který vystoupí do finální fáze hry později.
Vyhrává hráč, který jako první naplní svůj osud.
Autor: Akemi
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 4 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 3 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 0x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 3 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 3x)
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 1 - 3 hráči
Celkové hodnocení: (hodnoceno 2x)
V kostce! Desková hra
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 4 dny