Caverna: Sedláci z jeskyní

xxxxxxxxxo hodnoceno 322x (Seznam vlastníků)

Caverna: Sedláci z jeskyní - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–7
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2013
Dostupnost: 12 obchodů (cca 1799–1899 CZK)
Sdílej: Facebook

Po roce zpět do jeskyní

Autor: Adams | 1 hodina 45 minut | 1.9.2019 | 3

Hra: Caverna: Sedláci z jeskyní

Hráči: Adams, Eireene

Tak jsme přesně po roce od pořízení a první hry opět vytáhli Cavernu. Rozhodování co si při sobotním večeru zahrát bylo poměrně jednoduché, neboť ani jeden jsme neměli náladu na konfliktní hru, což Caverna, na rozdíl od svého (ne)chvalně známého předchůdce Agricoly beze zbytku splňuje. Když Vám spoluhráč zabere vámi předem vytipovanou akci, máte x možností jak dosáhnout totožného výsledku jinou cestou. Což podstatně přidává na pohodovému průběhu hraní. 

Pravidla jsme si osvěžovali asi 15 minut a pak už hurá na to. Oba dva jsme se tak nějak spontánně rozhodli, že to nebudeme hrotit a vyhneme se důkladnému analyzování - paralyzování každé akce. Irča se zpočátku vrhla do zvelebování vlastní jeskyně a podpory chovu pasteveckých psů pořízením první kolie, kdežto Adam začal jak šílený vymýcovat les a zorávat jedno pole za druhým. Což mělo ten praktický efekt, že na konci třetího kola už měl téměř celý les vykácen a zorán, avšak nedisponoval vůbec žádným osivem. Nakonec se mu podařilo nasyslit malý snop obilí, takže úspěšně osel asi 8 procent celkového rozholy svých polí. Irča mezitím postupovala rozvážněji a naučila Lassie dohlížet na stádo ovcí, které úspěšně nabyla. K tomu šikovně získávala dřevo, kámen a další nezbytné suroviny, takže ve chvíli, kdy přišla řada na touhu po dítěti, měla již připravenou světničku pro malého trpaslíčka. Adam byl v tomto ohledu dosti pozadu a prvního caparta pořídil až ve chvíli, kdy jeho dva trpaslíci pomalu mířili do penze. , Zato konečně přišel na to, v čem se plně realizuje, neboť se stal oficiálním velkochovatelem oslů. Což se mu dařilo tak úspěšně, že se konečný počet chovaných kusů dostal na číslo sedm. Bylo by jich více, ale přišlo mu kruté strkat je do dolů a na nezoraných polích hra chov Ijáčků neumožňovala. Irča sice nebyla tak prooslí, ale šikovnými dobrodružnými výpravami se jí dařilo doplňovat stavy hospodářských zvířat i pěstebních plodin. V důsledku čehož její farma vzkvétala, zatímco Adamův statek s jedním smutně osetým políčkem připomínal úspěchy socialistického hospodářsví dosahované ve vrcholném období kolektivizace. To už se konec hry nachýlil a bylo jasné, kdo vyhraje cenu MVP za farmáře roku. Nic na tom nezměnilo ani závěrečné skóre, dle kterého Adam vyhrál o čtyři body, avšak jen díky zběsilému tempu dolování rubínů v posledních dvou kolech, za které by se nestyděl lecjaký uhlobaron. Bylo to nečesné, podlé a ze svého vítězství neměl pražádnou radost, kdežto daleko úspěšnější farmář Irča dohrál hru hrdě a s hlavou vztyčenou. 

Partie trvala trochu déle, neb jsme parkát listovali v pravidlech, ale jinak celkem odsýpala. Upřímně doufám, že se k další hře dostaneme dříve než opět za rok. Hra je to super a jedinou výtku mám k závěrečnému bodování, které v rámci snahy o maximální zjednodušení vytváří dost nespravedlivé situace, kdy např. kráva, kterou získat je poměrně dosti složitý úkol, je bodována stejně jako ovce nebo pes, jež můžete naopak získat velice snadno. 

Odehráno v: Praha (celá obec) (Okres: Praha)

Komentáře

Bodování krav
Neřekl bych, že jsou krávy nespravedlivě bodované, spíše je strategická chyba si je nechat do závěrečného bodování bez místnosti, která mi za ně dává další body (nevzpomenu si na název). Krávy jsou spíš na zajištění velkého přísunu jídla během hry, ideálně když na konci zbyde jedna za 3 body (1 za krávu + 2 za to že krávy nechybí).

1.9.2019 08:27:49

Bodování krav
Chápu, že to jde takticky zahrát, jak píšeš. Prostě mi na konci vadilo, že domácí zvířata nejsou bodově odlišena jako v Agricole, byť tam se dala sehnat pouze přes akce. Hráč by tak byl víc motivován si dražší zvířata ponechat a ne je zběsile porážet a nechávat si raději stádo ovcí, což z tematického pohledu moc smysl nedává...

3.9.2019 16:34:04
Offcanvas