Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 16 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Horror |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Fox in the Box Blast City Games Emperors of Eternal Evil |
Autoři: | Jochen Hartmann Mat Brinkman Nate Hayden |
Rok vydání: | 2011 |
Dostupnost: | 10 obchodů (cca 1487–1599 CZK) |
Sdílej: |
Autor: Kafe s mlikem | 8.1.2016 | 17
Já chtěl už delší dobu sepsat nějaké dojmy. Začnu tím, o co ve hře vlastně jde a (doufám) stručným popisem pravidel a mechanismů.
Takže, ve hře se vžijete do role nekromanta, který žije po stovky let v podzemní nekropoli a vaším cílem je tuto nekropoli ovládnout a získat přístup k temným a všemocným silám vyvěrajících z bezedné temné propasti. V tom se vám budou snažit zabránit jiní nekromanti se stejnými ambicemi a další potvory potulující se jeskyněmi. Na výběr máte z pěti různých nekromantů a většina z nich má velice silnou jednorázovou vlastnost. Hru začínáte ve svém doupěti, kde je také umístěn váš „krystal života“ (Cthonic crystal) a vaším cílem je buď zabít ostatní nekromanty přímo v boji anebo zničit jejich krystal života. Na to máte ale pouze omezený čas, protože v útrobách propasti číhají daleko starší a mocnější bytosti, které vaše počínání s pobavením sledují, asi tak jako když dospělí sledují hrající si děti. Jednou jim však dojde trpělivost a pak začne být v jeskyních zatraceně horko...
Abyste dosáhli svých cílů, musíte do svých řad verbovat své následovníky, vybavit je mocnými artefakty a smrtícími kouzly. Tohle všechno je reprezentováno kartami, a protože karty jsou alfou a omegou celé hry rád bych se u nich chvilku zastavil. První věc, která vás trkne do očí, je až neuvěřitelné množství karet. Ve hře jich je víc než 350! Ale ještě neuvěřitelnější je to, že nenajdete ani jednu jedinou kartu stejnou... co karta, to originál! Jenže tady taky leží první kámen úrazu pro většinu hráčů. Artwork a dizajn karet je plně podřízen tématu hry a ne všem sedne. Na kartách budete jen těžko hledat jinou barvu než černou a bílou, font může být pro někoho hůře čitelný a artwork je kapitola sama pro sebe. Já osobně si myslím, že karty v Cave Evil (dále jen CE) jsou jedny z nejlépe vypadajících, jaké jsem kdy u hry viděl.
Další fascinující věcí je originalita a rozmanitost karet. V CE se můžete setkat s příšerami jako třeba Larvampír, 1000 škorpiónů anebo příšerkou, jejíž speciální schopností je, že „sere“ ostatky (které můžete dále využít jako surovinu). Kromě příšer je zde přehršel artefaktů, kouzel a karet událostí, které otřásají jeskyněmi.
Pravidly se nebudu zabývat nějak detailně – to by bylo na dlouho. Jen stručně popíšu princip hry a vypíchnu některé zajímavé mechanismy. Tah hráče začíná tím, že si doberete jednu kartu z jednoho ze tří balíčků. Kartu si můžete ponechat nebo vyměnit za jednu ze surovin uvedených na kartě (pokud se nejedná o kartu události – k tomu později). Základem vaší síly jsou skvadry příšer, kterých můžete mít až šest. Množství příšer ve skvadře je limitováno velikostí příšer. Ne všechny příšery mohou dělat všechno – některé dokážou používat předměty, jiné mohou předměty pouze nést; některé příšery jsou schopné kouzlit, ale většina to nedokáže. Kouzla v CE jsou ve formě svitků a jedná se tedy o předměty. K tomu aby váš kouzelník mohl vyřknout kouzlo, musí být i schopen nést předmět; pokud tomu tak není, musí mít ve skvadře někoho, kdo mu svitek přidrží :). Další důležitou vlastností některých příšer je schopnost hloubit tunely. Téměř každá příšera, má kromě různých bojových vlastností ještě vlastní speciální schopnost. Prostě rozmanitost je prakticky bezbřehá!
Rád bych se teď zmínil o několika dle mého názoru více či méně zajímavých mechanismech.
Co říct závěrem? Hra je to úchvatná, originální, temná a především hooodně atmosférická. Samozřejmě hra má své mouchy. Vzhledem k obrovskému množství různých karet není perfektně vybalancovaná, je zde poměrně významný prvek náhody, hra je konfliktní a trpí eliminací hráčů. Jinými slovy nic pro hardcore euro hráče. Pokud ale u hry hledáte především zážitek, tahle hra vám ho poskytne více než štědrou měrou. Díky různorodosti karet můžete narazit na úplně šílená komba, vytvořit skvadru superkopáčů, se kterou provrtáte skálu rychleji než rypadlem nebo použít kouzla, která donutí nepřátelskou skvadru bojovat sama se sebou a mnohem mnohem víc. Neustále se měnící mapa a život v jeskyních, množství karet a kombinace závěrečných podmínek vítězství zaručuje téměř neomezenou znovuhratelnost. Nehledě na to, že jak už zmínil sydo, hru si můžete přizpůsobit, jak se vám zlíbí.
Chalani z EEE na hře neustále pracují a kromě rozšíření, které již bylo ohlášeno, chystají také knihu scénářů, ve které by neměla chybět kampaň, sólo varianta, týmová hra, Capture the Flag, King of the Hill a určitě spousta dalších chuťovek. To jen tak na okraj :).
Koukám, že jsem se nakonec celkem rozepsal, takže končím. Howgh!
"...kdo mu svitek přidrží" :-DD
Nejsem fanda horroru, deathmetalista, ani nekrocokoli (pokud odhlédnete od možnosti, že ten, kdo žere řízek, je defuckto nekrofág) a hry mám raději budovatelské a mírumilovné, ale tahle mě vizuálně uchvátila! Je to silná fanouškovina, nicméně palce vzhůru (i Kafemu...).
no akože ked pocas vydania hra bude obsahovat solo mod bolo by to super :)
Zámky šíleného krále Ludvíka – původní vydán
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 8 dnů