Latharn se přiblížil k ohni a celý se chvěl. Stařec a několik dalších mužů seděli a pozorovali tančící plameny. Přisedl si, ale promluvit se neodvážil. Nikdo se na něj nepodíval. Po chvíli však čaroděj natáhl ruce k ohni a ostatní jej následovali.
“Mocní duchové mi napověděli, že právě ty bys měl být mým nástupcem, . To ale samo o sobě nestačí. Nastal čas, aby ses naučil využít toho, co ti napovídají tvé smysly. Čeká tě první zkouška.”
Hráči se stávají čarodějnickými učni, kteří se procvičují v předvídání budoucnosti.
Hra obsahuje:
- 60 karet ve čtyřech barvách
- záznamový bloček
K dostání je i jubilejní edice v plechové krabičce s bločkem, tužtičkou a kovovými mincemi jako symboly předpovědí.
Podle počtu hráčů se hraje na 10 – 20 kol, čím méně hráčů, tím více kol.
Úkolem každého hráče je odhadnout, kolik v daném kole získá štychů. Předpovědi si zaznamenají a podle toho, zda hráč odhadl správně nebo ne, si přičte či odečte určitý počet bodů.
V prvním kole každý hráč hraje pouze s jednou kartou, ve hře je tedy jeden štych. V každém dalším kole se přidává jedna karta na hráče a takto postupně dál, dokud v posledním kole nejsou rozdány všechny karty (v druhém kole tedy každý hraje se dvěma kartami, v desátém s deseti, atd.).
Štych získá ten, kdo vynese nejvyšší kartu. Přebíjení probíhá způsobem běžným pro štychové hry, navíc jsou ve hře postavy blázna (šaška) a čaroděje, které hru ozvláštňují a nezanedbatelně ovlivňují výsledek kola.
Vyhraje ten, kdo díky nejpřesnějším odhadům či obratnému hraní získá nejvíce bodů.