Před dávnými časy byl na zemi temné bytosti terorizující svět. Nikdo je nedokázal přemoci. Teprve až se samy uložily k spánku, dostalo lidstvo možnost žít a rozvíjet se. Temné čase se však opět blíží a síla těchto monster začíná ovlivňovat myšlení lidí. Někteří už podlehli a založili kulty uctívající tyto bytosti jako bohy. Je-li tvůj rozum ještě nezakalen, musíš se tomuto zlu postavit a zabránit mu v probuzení. Jinak temní bohové znovu ovládnou svět.
Ve hře Cards of Cthulhu se budete snažit zabránit v probuzení temným bohům a budete bojovat s monstry, která přichází na náš svět. Se zvládnutím tohoto úkolu vám budou pomáhat společníci, které potkáte, a předměty, kterými se budete moci vybavit.
Hra je dle popisu na krabici určena pro 1-4 hráče. Je však spíše solitérní. Ve více hráčích sice hrát můžete, ale v pravidlech se o hře více hráčů píše jen jako o případné variantě hry.
Příprava hry:
Na stůl se nachystají desky kultů, hráč si vybere jednu z dostupných postav, obdrží počáteční zkušenosti (peníze) a začíná první kolo.
Průběh hry:
Hra probíhá v kolech, přičemž každé kolo je rozděleno na pět fází:
- Dobrání karet kultů - dle situace ve hře se táhne příslušný počet karet a umístí se na patřičné desky kultů.
- Nákup a najímání - pokud mezi taženými kartami byli společníci nebo předměty, hráč si je může za zkušenosti (peníze) koupit.
- Probuzení horrorů - jsou-li splněny podmínky pro probuzení horroru (je na desce kultu dostatek monster), stane se tak.
- Ztráta příčetnosti - je li ve hře nějaký probuzený horror, hráč ztrácí tolik zkušeností, kolik činí síla horroru, nebo obětuje některého svého společníka.
- Boj
- Hráč vybere desku, na kterou chce zaútočit. Při útoku musí dodržovat posloupnost vzájemného krytí nepřátel: probuzené horory musí být poraženy dříve než monstra a ta dříve než brány a spící horrory.
- Boj je řešen pomocí kostek. Monstrum je poraženo, pokud hráči na kostkách v součtu padne součet alespoň rovný síle monstra. Horror může být poražen pouze hozením tzv. komba, což je buď sada stejných hodnot nebo postupka. Brány jsou poraženy zaplacením 3 zkušeností.
- Pokud porazíte nějaké monstrum, horror, nebo zapečetíte bránu, dostanete za to určité množství zkušeností, které pak můžete použít dále ve hře.
- Pokud při boji s monstrem padne na červené kostce „1“, nebo při boji s horrorem méně než je jeho síla, hráč přichází o jeden život představovaný zelenou kostkou. Tím pádem má hráč později ve hře menší sílu.
Konec hry:
Hráč vyhraje, pokud přežije až do vyčerpání celého dobíracího balíčku a vyčistí desky kultu od monster a bdících horrorů.
Prohrává, pokud nastane některá z těchto situací:
- Dostane další zranění v momentě, kdy už nemá žádnou ze zelených kostek (tzn. třetí zranění).
- Na konci kola je na některé z desek kultu 5 a více monster.
- Při ztrátě příčetnosti nemá dostatek zkušeností na zaplacení a nemá ani společníka, kterého by obětoval.