Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Herní mechanismy: | area control, tile placement |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Klaus-Jürgen Wrede |
Rok vydání: | 2001 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Wolfsen | 2 hodiny 0 minut | 14.1.2011 | 0
Hra: Carcassonne + Carcassonne: 1. rozšíření – Hostince a katedrály, Carcassonne: 2. rozšíření – Kupci a stavitelé, Carcassonne: 3. rozšíření – Princezna a drak, Carcassonne: 4. rozšíření – Věž, Carcassonne: 5. rozšíření – Opatství a starosta, Carcassonne: 8. rozšíření – Mosty a hrady
Hráči: cheater, Raven, Wolfsen a 1 neregistrovaný
Kromě uvedených hrál ještě Zepa.
Bylo kolem osmi hodin, když jsem přikládal první dílek, do zavíračky v naší oblíbené čajovně daleko.
Naštěstí se základny věží ze začátku neobjevovaly, zato drak přistál na první sopce asi ve čtvrtém kole a strašil Ravenova velkého fufňu, přes kterého by prostě musel proletět. Takže Raven pak pravidelně povolával vílu na pomoc.
Mezitím začal Zepa stavět velké město a Raven si uzurpoval cestu s rybníkem a kruháčem. Do velkého města jsem zamířil se starostou a Ravena jsem eliminoval věží. Zepa samozřejmě kontroval dalším starostou. Cheater si hrál na vlastní triko, a i když se pokusil do mého/Zepova města dostat, nepovedlo se mu to. Když jsem oddělil Zepova starostu, oddělil on mě opatstvím. Stejně mi ale zůstala větší část :)
Vzápětí mi cheater zmenšil louku se stodolou dalším opatstvím a zčásti tak uzavřel dlouhou a neobsazenou(!) cestu s rybníkem a kruháčem. Zhruba v té době taky vypotřeboval svůj poslední most, zatímco nám ostatním zbývaly všechny. Ravenovi se začalo nedostávat fufníků, narozdíl od dílků věže. U mě, to bylo právě naopak.
Drak se zatím dal do pohybu, nepochopitelně obešel Ravenova velkého fufňu, uvězněného ve městě o jednom dílu a pomalu a postupně zamířil k mé stodole, která nakonece lehla na popel v době, kdy jsem, díky bazaru, věděl, že ji okamžitě postavím na louku jinou, lepší.
Věže se průběhem hry staly všudypřítomnou hrozbou a spousta perspektivních měst, cest a klášterů tak zůstalo neobsazených. Drak si naopak po vyprázdnění mého - tehdy ještě malého - města jen tak polítával sem a tam mezi dávno uzavřenými městy.
To město, o které jsem byl připraven drakem ještě nejméně dvakrát změnilo majitele, aby zůstalo na konci hry obrovské, neuzavřené a s katedrálou - 0 bodů pro Zepu.
Na opačném konci mapy se strhla bitva o další velké město mezi Zepou, Ravenem a mnou. Vyhrál Raven a nato prohlásil, že odteď už má bodů dost, že stejně nevyhraje, a že bude jenom zatýkat cizí fufníky. To se nakonec ukázalo jako nejlepší strategie a RAVEN POPRVÉ VYHRÁL V CARCASSONNU!
Když jsme končili, bylo krátce po desáté, v čajovně naštěstí pravidelně protahujou.
Pořadí a body:
Raven - 184
Wolfsen - 176
cheater - 145
Zepa - 137
Závěr: hra to byla dramatická, průběžné pořadí se měnilo často, chvílemi někdo vedl o 30 bodů, vzápětí jsme všichni byli natěsnáni v jedné desítce. Taktické možnosti jsou díky rozšířením nepřeberné. Jediným záporem byla vyčerpávájící délka partie.
Odehráno v: Opava (Okres: Opava)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Arkham Horror: Dunwich Horror
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 3 dny