Carcassonne - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Herní mechanismy: area controlHráči se snaží získat nadvládu nad oblastmi na herním plánu a tyto jim mohou ve hře přinášet i různé bonusy., tile placementHráči staví herní plán (odděleně či společně) postupným přikládáním jednotlivých dílků.
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Klaus-Jürgen Wrede
Rok vydání: 2001
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Dramatický průběh s rozšířením Duchové Carcassonne

Autor: OndrejABAP | 2 hodiny 0 minut | 16.2.2025 | 0

Hra: Carcassonne + Carcassonne: 2. rozšíření – Kupci a stavitelé

Hráči: Ondra123, OndrejABAP

Druhá hra s mlhou a duchy nás tlačila do nekomfortu hledání případných cest útoku nebo obrany vlivem úvahy „co když zde rytíře ztratím“. Místy byla situace napjatá :) Hrál jsem se synem. Do hry jsme navíc použili kartičky ze dvou dalších rozšíření Věž + Drak a princezna jako minule, opět bez věží, princezny, víly a draka.

Mlha zde byla game changer, využívali jsme ji o 106. S její pomocí si Ondra sám úspěšně odvedl 3 své vlastní umístěné sedláky z luk, na startu to se sedláky přepálil a řešil nedostatek figurek a první kritickou zápletku. Chvála rozplývající se mlze a činnosti duchů :) Ztratil však na tom tempo a já se mohl v první třetině ujmout vedení. Hrobník mi přinesl do hry nového strážného, odolného proti duchům, no hrálo se mi v této části komfortně.

Spojili jsme si dvě města v jedno společné, měli v nich oba svého stavitele a sehráli boj o větší vliv. Z poměru sil 1:1 byl za chvilku stav 2:2 a druhou kritickou zápletku rozhodovali opět duchové. Zatímco já zde vliv postavil na dvou strážných, Ondra měl jednoho rytíře a jednoho strážného. Jeho rytíř se stal kořistí 3 duchů. Ze stavu sil 2:1 pro mě jsme se vrátili k 2:2- Ondra připojil rytíře z jiného města. I toho pak odnesli duchové. Uzavření tohoto mega crazy města by přineslo přes 60 bodů. Hned vedle nám stálo další město s potenciálním ziskem přes 30 bodů, měli jsme v něm rovnováhu sil 1:1 (rytíři). V jedno město jsme to nespojili, no byla by z toho opravdu mega crazy velikost. Duchové se činili dále a Ondrova rytíře odnesli i odtud.

Díky našim dvěma stavitelům první město rostlo rychle, ale nepodařilo se nám uzavřít ani jedno z nich. Boj s užitím duchů jsem vyhrál a Ondra nad oběma městy ztratil kontrolu. Překvapivě jsem v závěru ovládl v poměru 3:1 velkou louku, co spojovala 12 měst. Hra plná zvratů a výměny rolí. Z počátku hry měl Ondra nad loukou pevnou kontrolu.

V polovině hry jsem vedl o 50 bodů, ale Ondra tento rozdíl dotáhl a s pomocí snad 3 klášterů a řady uzavřených měst se posunul do výrazného vedení. V rychlosti sbírání bodů v závěru mi nedal žádnou šanci, neměl jsem volné figurky.

Skóre po hlavní části:
Ondra: 140
Já: 111

Z fotky jsem napočítal 27 uzavřených měst.

V závěrečného vyhodnocení jsem sebral balík za ta 2 velká města, mega louku a obilí. Ondrovi pomohlo zboží, bodoval za obilí, víno i látky, ale v konečném součtu zaostal.

V této hře nám v závěrečném vyhodnocení nepůsobili žádní duchové, nicméně v průběhu hry sehráli extrémně důležitou roli, činili hru zábavnou a místy velmi dramatickou.

Konečné skóre se otočilo:

Ondra: +53 = 193
Já: +119 = 230

Protože kooperativní verze Duchové Carcassonne neposkytuje tolik skvělé zábavy a vzrušení ze hry, jdeme příště znovu do verze Rozšíření. Už teď se těšíme na další sehranou partii!

Odehráno v: Ostrava (Okres: Ostrava-město)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Citadela
Citadela
Akt. cena: 3 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas