Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Herní mechanismy: | area controlHráči se snaží získat nadvládu nad oblastmi na herním plánu a tyto jim mohou ve hře přinášet i různé bonusy., tile placementHráči staví herní plán (odděleně či společně) postupným přikládáním jednotlivých dílků. |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Klaus-Jürgen Wrede |
Rok vydání: | 2001 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: OndrejABAP | 2 hodiny 0 minut | 16.2.2025 | 0
Hra: Carcassonne + Carcassonne: 2. rozšíření – Kupci a stavitelé
Hráči: Ondra123, OndrejABAP
Druhá hra s mlhou a duchy nás tlačila do nekomfortu hledání případných cest útoku nebo obrany vlivem úvahy „co když zde rytíře ztratím“. Místy byla situace napjatá :) Hrál jsem se synem. Do hry jsme navíc použili kartičky ze dvou dalších rozšíření Věž + Drak a princezna jako minule, opět bez věží, princezny, víly a draka.
Mlha zde byla game changer, využívali jsme ji o 106. S její pomocí si Ondra sám úspěšně odvedl 3 své vlastní umístěné sedláky z luk, na startu to se sedláky přepálil a řešil nedostatek figurek a první kritickou zápletku. Chvála rozplývající se mlze a činnosti duchů :) Ztratil však na tom tempo a já se mohl v první třetině ujmout vedení. Hrobník mi přinesl do hry nového strážného, odolného proti duchům, no hrálo se mi v této části komfortně.
Spojili jsme si dvě města v jedno společné, měli v nich oba svého stavitele a sehráli boj o větší vliv. Z poměru sil 1:1 byl za chvilku stav 2:2 a druhou kritickou zápletku rozhodovali opět duchové. Zatímco já zde vliv postavil na dvou strážných, Ondra měl jednoho rytíře a jednoho strážného. Jeho rytíř se stal kořistí 3 duchů. Ze stavu sil 2:1 pro mě jsme se vrátili k 2:2- Ondra připojil rytíře z jiného města. I toho pak odnesli duchové. Uzavření tohoto mega crazy města by přineslo přes 60 bodů. Hned vedle nám stálo další město s potenciálním ziskem přes 30 bodů, měli jsme v něm rovnováhu sil 1:1 (rytíři). V jedno město jsme to nespojili, no byla by z toho opravdu mega crazy velikost. Duchové se činili dále a Ondrova rytíře odnesli i odtud.
Díky našim dvěma stavitelům první město rostlo rychle, ale nepodařilo se nám uzavřít ani jedno z nich. Boj s užitím duchů jsem vyhrál a Ondra nad oběma městy ztratil kontrolu. Překvapivě jsem v závěru ovládl v poměru 3:1 velkou louku, co spojovala 12 měst. Hra plná zvratů a výměny rolí. Z počátku hry měl Ondra nad loukou pevnou kontrolu.
V polovině hry jsem vedl o 50 bodů, ale Ondra tento rozdíl dotáhl a s pomocí snad 3 klášterů a řady uzavřených měst se posunul do výrazného vedení. V rychlosti sbírání bodů v závěru mi nedal žádnou šanci, neměl jsem volné figurky.
Skóre po hlavní části:
Ondra: 140
Já: 111
Z fotky jsem napočítal 27 uzavřených měst.
V závěrečného vyhodnocení jsem sebral balík za ta 2 velká města, mega louku a obilí. Ondrovi pomohlo zboží, bodoval za obilí, víno i látky, ale v konečném součtu zaostal.
V této hře nám v závěrečném vyhodnocení nepůsobili žádní duchové, nicméně v průběhu hry sehráli extrémně důležitou roli, činili hru zábavnou a místy velmi dramatickou.
Konečné skóre se otočilo:
Ondra: +53 = 193
Já: +119 = 230
Protože kooperativní verze Duchové Carcassonne neposkytuje tolik skvělé zábavy a vzrušení ze hry, jdeme příště znovu do verze Rozšíření. Už teď se těšíme na další sehranou partii!
Odehráno v: Ostrava (Okres: Ostrava-město)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Citadela
Akt. cena: 3 Kč
Končí za: 1 den
Zatrolené hry již od roku 2007 přináší hráčům informace o společenských deskových hrách od těch nejpovolanějších – od nich samotných. Protože kdo jiný má důvod podávat informace bez příkras? Kdo jiný o špatné hře řekne, že je skutečně špatná. A komu jinému tedy nejspíše věřit, když o hře bude tvrdit, že je parádní...
Více o Zatrolených hrách | Úpravy Zatrolených her | Využívání cookies | Zpracování os. údajů
© 2007–2025 Ondřej Mysliveček
Načítám ...
Načítám ...
Načítám ...