Bylo nebylo, za sedmero horami a sedmero řekami bylo jedno království a v něm žila spanilá princezna. Jako každá správná princezna, i tato měla svého nápadníka: chrabrého, pohledného rytíře. Co by to však bylo za pohádku, kdyby těm dvěma hrdličkám nestálo nic v cestě za jejich šťastně až navěky? Jako třeba... proč ta princezna pořád utíká z hradu? A na co tam do dáli civí ten rytíř? A kde se tu vzal ten strašlivý drak?!
Pomoz princezně, rytíři a drakovi naplnit osud a odvyprávět jejich příběh a hrdinské činy stránku za stránkou...
O co ve hře jde?
„Drak a princezna se setkají na rozlehlých pláních a vidí při tom rytíře...“ Vžijte se do role pohádkových postav, které představují krásné, malované figurky, a vydejte se za dobrodružstvím ve světě, který si sami postavíte. V této rychlé rodinné hře se hráči střídají ve svých tazích, kdy se pokouší převyprávět svou knihu dobrodružství dříve než ostatní. Budou k tomu využívat všech tří zmíněných postav, které jsou sdíleny napříč hráči. Tím se hra stává lehce škodící a soutěživou, protože nikdy nevíte, čeho se snaží dosáhnout vaši protivníci, a tak ačkoli vám občas neradi dopomůžou k úspěchu, mnohem častěji vám budou házet klacky pod nohy.
Příprava hry:
Hráči najdou v balíčku mapových dílků 3 startovní dílky (vyznačené ikonami postav), přiloží je k sobě tak, aby se v místě, kde se střetávají, utvořil drobný bílý puntík, a každou z postav umístí na pole s její ikonou.
Poté si hráči rozdají karty příběhů tak, aby všichni měli stejný počet. Dále každý obdrží jeden speciální dřevěný žeton, prázdnou (nenabitou) stranou vzhůru, a každý hráč si lízne jednu kartu. Nejstarší hráč začne hru.
Průběh hry:
Ve svém tahu si hráč může zvolit ze dvou akcí:
- Pohnout s jednou z figurek
- Přiložit nový mapový dílek
Poté, co hráč zahraje svou hlavní akci a splňuje pokyny na kartě příběhu, kterou má momentálně v ruce, může odvyprávět své dobrodružství, odložit tuto kartu na svůj vítězný/odhazovací balíček a táhnout novou kartu příběhu. Pokud po své akci pokyny na kartě příběhu nesplňuje, hraje další hráč.
Hráč se také může rozhodnout hlavní akci vynechat a místo toho si vyměnit kartu příběhu z ruky za novou kartu z příběhu z jeho dobírací hromádky příběhů (kartu z ruky dá dospodu). V takovém případě otočí, či ponechá již otočený, svůj speciální žeton nabitou stranou vzhůru. Ten pak může použít k zahrání bonusové akce (hnutí figurkou či přiložení dílku) v některém z dalších kol. Hráč tak může mít až 2 akce v jednom kole, pokud se rozhodl v některém z minulých kol svoji akci vynechat.
Hráči se střídají tímto způsobem v tazích, dokud některý z nich neodvypráví celou svou knihu příběhů (přesune všechny karty z ruky a dobíracího balíčku do svého vítězného balíčku).
Upřesnění pravidel:
- Pokud hráč využil svůj nabitý žeton k zahrání akce navíc, žeton vybije, tím že jej otočí ornamentem dolů. Žeton může být nabit opakovaně bez omezení, stačí se vzdát svého tahu a vyměnit si kartu.
- Pokud jsou využity všechny mapové dílky, není možné provádět další průzkum.
- Každý hrdina se hýbe speciálním způsobem:
- Princezna pouze o jedno pole, ale může přeskakovat mezi hrady
- Princ se hýbe o dvě pole, ale nesmí skončit na políčku, na kterém tah začínal, ani na políčku, které s ním sousedí
- Drak létá vždy jedním směrem až na konec dané řady (zastaví se o okraj herního plánu).
- Ve hře je několik termínů: "vidět", "navštívit" "přelétnout" a "setkat se", které určují, jaké podmínky je potřeba splnit, aby byl příběh úspěšně dokončen.
Konec hry:
Hra končí v momentě, kdy jakýkoli hráč jako první úspěšně odvypráví celou svou knihu = zbaví se všech karet z ruky a dobíracího balíčku.