Bucket King, The

xxxxxxxooo hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

Bucket King, The - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Kosmos
Rio Grande Games
Autoři: Stefan Dorra
Rok vydání: 2002
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Aby koně dobře žrali, vezmi ze tří mravenčích kopců po mravenci, dej je do hrnce s vodu, zavař a uvař dobře. Když koně doma nejsou, vlij jim celý kbelík vody té do žlabu.

- ze sbírky Dobytka koňského oprava

Hra Bucket King je postavena na tom, že se hráči snaží udržet si svou pyramidu, postavenou z kbelíků, a naopak poničit co nejvíce pyramidy soupeřů.

Příprava hry:

Každý hráč dostane 15 kbelíků, 3 od každé barvy. Balík karet, který má celkem 110 karet, se zamíchá a každý hráč si z něj vezme 12 karet. Na kartách jsou zobrazeny barvy a zvířata, která odpovídají barvám různých kbelíků. Zbytek karet tvoří dobírací balík.

Každý hráč pak ze svých kbelíků utvoří před sebou pyramidu, přičemž se snaží umístit kbelíky, se kterými má shodné karty, na bázi pyramidy, a naopak kbelíky, ke kterým nemá odpovídající karty, má snahu umístit na hrot.

Průběh hry:

Hráč na tahu vybere maximálně tři své karty jedné barvy a zaútočí na pyramidu souseda se snahou odebrání kbelíku a tím zmenšení či rozboření jeho pyramidy. Obránce musí vyložit také až tři karty jednoho zvířete s vyšším součtem a tím útok přenese (ubrání se útoku) na hráče dalšího, který se brání sice stejným způsobem, ale musí vyložit vyšší součet hodnot zvířat, než kolik zahrál obránce před ním. Toto se opakuje do doby, než již někdo nemá dostatečnou hodnotu součtu karet. Na tohoto hráče byl tedy útok úspěšný.

Obránci, kteří se ubránili, a útočník si vezmou z balíčku vždy po jedné kartě.

Hráč, na kterého byl útok úspěšný, musí vzít kbelík ze své pyramidy ve stejné barvě, jako je barva zahraných karet. Pokud takový nemá, vybere si, který odstraní. Musí také odstranit všechny kbelíky, které již nejsou podepírány dalšími dvěma kbelíky, což může vyvolat řetězovou reakci. Pokud je pyramidy rozdělena na dvě části, jedna z nich se odstraní.

Hráč, který byl terčem útoku, poté začíná útok nový.

Konec hry:

Hra končí, když svou pyramidu ztratí jeden či dva hráči. V tom okamžiku vyhrává ten hráč, který má kbelíků ve své pyramidě nejvíce.

Autor: Paco

Další názvy této společenské hry

  • Alles im Eimer
Offcanvas