Blackbeard - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Renesance
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Richard H. Berg
Rok vydání: 2008
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

"Patnácti chlapíkům v nebožtíkově rakvi, johoho, k plavbě stačí rum!" Přístavní krčma se otřásá v základech - zevnitř se ozývá řev, zpěv a chechot namol opilých mužů. Hostinský se ustrašeně krčí za pultem a pozoruje, jak rozjaření piráti podřezávají jeho nejvypasenější prase. Když se z horního patra ozve zoufalý jekot jeho dcery, rozběhne se ke svhodům, ale vzápětí je sražen k zemi ranou půllitrem. Dnešní noc nebude krátká.

Kapitán Bellamy, zvaný Černý Sam, si řádění své posádky pranic nevšímá - jen ať si chlapi po měsíci na moři trochu pohrají, trocha rumu a ženských ještě nikdy nikomu neuškodila. Černý Sam má teď navíc jiné starosti. Už dva roky se živí poctivým pirátstvím a proplul pěkný kus světa. Karibik, Indie, Afrika - tam všude poznali divokost jeho mužů a ostří jejich šavlí. Mnoho lodí potopil a ještě více mužů nechal podvléct pod kýlem. Byl považován za krutéhoa, ale dobře věděl, že na posádku to dělá dojem. Náhle se po hospodě rozhlédl s nechutí. Tahle sběř složená s hrdlořezů, zlodějů a dezertérů se zuby vykotlanými od kurdějí by mu měla dělat společnost do konce jeho života? Uvědomil si, že svými muži v podstatě pohrdá. Když si doléval další korbel, byl již rozhodnut - zítra si koupí malou šalupu, najme pár nových mužů a vyrazí k Ostrovu borovic. Tam po celá léta shromžďoval své nakradené zlato, šperky a další lup. Mimoděk se uchechtl, když si vzpomněl na milostný dopis guvernéra ze Santiaga mladému synovi jistého vyslance, který ukořistil asi před půl rokem. S klidným důchodem v Santiagu by tedy neměl být problém. Spokojeně do sebe otočil další korbel rumu.

Najednou se dveře hospody rozrazí a ozve se ohlušující třeskot výstřelů z mušket. Zpití námořníci padají k zemi a jsou sekáni na kusy šavlemi mužů, kteří s řevem vtrhli do krčmy. V jejich očích je touha po krvi a řádí jako smečka hyen. Černý Sam s hrůzou pustí korbel, když se ve dveřích zjeví vysoký muž a výstřelem uklidní své muže. Obličej se ztrácí ve změti mastných černých vlasů a vousů, do kterých jsou zapleteny hořící smolové tyčinky. "Černovous!", hlesne Sam. "Osobně" zachechtá se oslovený a špičkou šavle píchne Säma do prsou. "Slyšel jsem, že chceš s naším bohulibým řemeslem skončit", zavrčí. "To ti samozřejmě schvaluji, ale předtím bych si s tebou rád naposledy vyjel na moře."

Na Ostrově Borovic se ozývá jen chechot racků a šplouchání mořských vln. V malém lesíku kousek od pobřeží se jako velká rána šklebí čerstvě vykopaná jáma. A nad ní, v železné kleci pověšené na nejvyšší borovici se šklebí mrtvola Černého Sama. O pár desítek mil dál pluje Černovousova bárka směrem k Santiagu...

Ačkoli postavy ve výše uvedeném příběhu skutečně žily, k popisovanému setkání nikdy nedošlo. Nicméně ve hře Blackbeard jsou podobné situace na denním pořádku.

Hráči ovládají své piráty během tzv. Zlaté éry pirátství a snaží se urvat co nejvíc peněz a slávy. Hráči se střídají v tazích a pomocí karet řídí akce svých pirátů (podobně jako v Successors nebo Twilight Struggle). Jak piráti přepadávají lodě a přístavy, jejich bohatství se rozrůstá a proslulost stoupá. A s proslulostí roste také zájem králových vojáků. Pokud se pirátům podaří nalézt bezpečný přístav, mohou v něm ukončit svou kariéru a vyměnit nashromážděné zlato a proslulost na vítězné body. Hra končí, když se potřetí lízne karta značící konec hry - kdo má v tu chvíli nejvíce bodů, vyhrál.

Během tahu hráče se nenudí ani ostatní hráči, jelikož mu mohou škodit pomocí svých karet a poslat na něj třeba bouři, kurděje nebo podat zprávu královskému loďstvu...

Autor: sydo

Offcanvas