Biblios: Quill and Parchment

oooooooooo hodnoceno 0x (Seznam vlastníků)

Biblios: Quill and Parchment - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Dr. Finn's Games
Autoři: Steve Finn
Rok vydání: 2021
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

Biblios: Quill and Parchment (Pero a pergamen) je hra typu roll & write, navazující na starší titul Steve Finna Biblios. Hráči se v ní octnou v roli středověkého písaře v klášterním skriptoriu: ve dvou dějstvích hry budou opisovat knihy, modlit se v kapli, vysílat novice z kláštera do jeho okolí a získávat a využívat svůj vliv u opata. Veškerá námaha bude na konci hry ohodnocena body zbožnosti a písař, jenž projeví největší oddanost zbožnému životu, se stane vítězem hry.

Příprava hry:
Hráči umístí na dosah všech kartu kláštera a na příslušná místa umístí kostky významu jednotlivých kategorií knih ve hře (náboženství, filosofie, astronomie, bestiáře, herbáře), na nichž nastaví hodnoty 4, 3, 3, 2 a 2, a kostku výzdoby. Každý hráč si vezme jednu kartu úloh a fix, dále tři kostky knih, dvě kostky vlivu a jednu kostku cesty. Nakonec hráči zakreslí své symboly, jež se nacházejí v horním rohu každé karty úloh, do spodní lavice v kapli (tj. do nejnižší řádky polí v pravé části karty kláštera).

Průběh hry:
Hra probíhá po osm kol rozdělených do dvou dějství. Během prvních čtyř kol hráči hodí svými šesti kostkami, načež mohou dvakrát provést přehoz buďto jedné kostky, nebo všech kostek. Následně provedou své úlohy, tj. využijí výsledky hodů k zakreslení do své karty úloh, popř. do kaple:
Kostky vlivu nesou hodnoty 1‒6; součet hodnot na kostkách hráči zapíší do příslušné části své karty.
Kostky knih mají na sobě po jednom od každého symbolu kategorie knih a symbol kaple. Tyto symboly hráči využijí pro postup na stupnicích jednotlivých kategorií v pravé části své karty, resp. pro postup do přednějších lavic (tj. vyšších řad polí) v kapli. Pokud dosáhnou posledního pole na stupnici některé z knižních kategorií jako první, druhý či třetí, zakroužkují si bonus 5, 3 nebo 2 bodů nad příslušnou stupnicí.
Kostka cesty ukazuje 1‒3 symboly pohybu, popř. též *. Symboly pohybu hráči využijí pro pohyb novice po okolí kláštera: zakroužkují příslušný počet polí na mapce na své kartě a případně vyhodnotí uvedený bonus; za symbol * mohou postoupit na stupnici jedné knižní kategorie. 
Pokud hráči nemohou provést efekt kostky (např. kvůli dosažení konce stupnice), mohou provést buďto jeden pohyb novice, nebo proškrtnout jedno pole kříže na své kartě. Po skončení čtvrtého kola si hráči sečtou dosažený vliv u opata a připraví po dvou kostkách knih a po jedné kostce cesty za každého hráče.
Během pátého až osmého kola hráči postupně hodí jednotlivými trojicemi kostek, které následně umísťují do příslušných řad na kartě kláštera, a kostkou zdobení. Poté utrácejí dosud získaný vliv kláštera u opata: tajně napíší hodnotu, již si poté odečtou od celkového vlivu, a porovnají si ji s ostatními hráči. Hráč, který utratil nejvíce vlivu, si jako první vybere řadu kostek, vyhodnotí bonus vyobrazený napravo od ní a provede efekty kostek; po něm si postupně vybírají kostky další hráči. Hráč, který si vezme první řadu kostek, dostane kromě navíc kostku zdobení, která hráči umožní manipulovat s hodnotou kostky významu jedné knižní kategorie. 

Konec hry:
Partie hry Biblios: Quill and Parchment končí po odehrání osmého kola hry. Hráči získají body za města na mapce, do nichž novic vstoupil, za zbývající vliv, za proškrtnutá pole na kříži, za postup v kapli, za dosažení posledních polí stupnic knižních kategorií a za jednotlivé knižní kategorie: u každé si hráč s nejvyšším výsledkem započítá trojnásobek hodnoty na kostce významu příslušné kategorie, hráč na druhém místě dvojnásobek a případní další hráči hodnotu na kostce, resp. její polovinu (zůstane-li tedy např. na kostce významu kategorie náboženství 4, získají hráči za tuto kategorii 12, 8, 4 a 2 body).

Autor: Ondřej Podavka

Offcanvas