Biblické putování

xxxxxxoooo hodnoceno 4x (Seznam vlastníků)

Biblické putování - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, dětská hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: neuvedeno
Autoři: Dóra Votin
Zsolt Miklya
Rok vydání: 2007
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Od doby, kdy moudrý král Šalamoun dokončil stavbu jeruzalémského chrámu, směřovaly k němu výpravy poutníků z celého izraelského království. Rodina za rodinou přinášely do chrámu své oběti Bohu jako projev poslušnosti, důvěry a vděčnosti. 
Cesta do chrámu však bývala dlouhá a únavná a mnohdy vedla přes neúrodné a vyprahlé oblasti země. Ve skalách se navíc často skrývaly bandy lupičů, kteří se už nemohli dočkat, až znavené a bezbranné pocestné připraví o jejich skromný majetek a někdy i o život…

Ve hře Biblické putování hráči procházejí krajinou a hledají předměty, zvířata a rostliny z biblických příběhů. Herní mapa se skládá z jednotlivých dílků a při každé hře je tedy jiná. Úspěch závisí (kromě nezbytného štěstí) mimo jiné na tom, jakou trasu v krajině hráči zvolí a jaké trampoty nebo požehnání při svém putování prožijí.

Hra má několik úrovní obtížnosti. V té nejjednodušší jsou hledané objekty na žetonech hráčů přímo vyobrazeny, ve dvou těžších je musí hráči uhodnout na základě jednoduchých nebo obtížnějších hádanek.

Příprava hry:

Součástí přípravy hry je i sestavení herní mapy z jednotlivých čtvercových dílků krajiny. Na této stavbě se podílejí všichni hráči. Způsob propojení a uspořádání dílků nepřináší sám o sobě žádné body, na rozdíl od jiných her jako např. Carcassonne nebo The Legend of Landlock.

Dílek s chrámem se umístí doprostřed stolu a každý hráč obdrží 7 dílků krajiny. Ze zbývajících dílků se vytvoří dobírací hromádka lícem dolů. Jeden hráč po druhém ve směru hodinových ručiček pak přikládá po jednom svém dílku, který musí navazovat na ty již položené. Pokud hráči spotřebují svou zásobu, berou si další dílky z dobírací hromádky. Dílky s obrázky hledaných objektů by na mapě měly být rozloženy pokud možno co nejrovnoměrněji.

Když je mapa hotová, zamíchají se žetony předmětů, zvířat a rostlin, a to buď v obrázkové či hádankové variantě dle zvolené obtížnosti. Žetony se umístí na několik hromádek lícem dolů.

Stejně tak se na své vlastní hromádky umístí lícem dolů kartičky s událostmi akčních polí, tedy chrámu, pramenů, hostinců a lupičů.
Každý hráč svou figurku postaví na libovolný slepý konec některé cesty a vezme si jeden žeton s hledaným objektem (předmětem, zvířetem nebo rostlinou).

Průběh hry:

1. Základní varianta

Jednou vytvořená herní mapa se v průběhu hry již nesmí měnit. Hráči se střídají stejně jako při přípravě herního plánu. Hráč, který je na tahu, hodí kostkou a podle hozeného čísla pohne svou figurkou o daný počet kroků (dílků krajiny).

Pokud figurka skončí svůj pohyb na některém z akčních polí, hráč otočí kartičku příslušného typu pole a přečte si událost, která zpravidla přináší bonus nebo postih. Dílek s chrámem přináší požehnání, prameny poskytují občerstvení, lupiči znamenají potíže a o hostinci nemůže nikdo předem říct, co ho tam čeká.

Pokud hráč vstoupí na (nebo projde přes) dílek, který odpovídá jeho žetonu hledaného objektu (předmětu, zvířete nebo rostliny), odloží tento žeton stranou jako splněný a vezme si z dobírací hromádky další. Ve svém dalším tahu už pokračuje vstříc novému cíli.
Hledané objekty jsou na žetonech buď ve formě obrázků (jednodušší varianta), či v podobě hádanek, např. „Celou noc jsem byla prázdná, ale druhý den jsem se kvůli množství ryb málem protrhla.“ nebo „Užíváš-li mě obratně, mohu malým kamínkem přesně zasáhnout cíl.

Jestliže je na dobraném žetonu název některého tradičního židovského svátku (pesach, šavuot nebo sukot), hráč se musí vydat na pouť do jeruzalémského chrámu, kde na něj čeká bonus v podobě nějakého požehnání. Poté pokračuje ve hře obvyklým způsobem.

2. Varianta s proměnlivým herním plánem

Tato varianta je obtížnější, protože mapa krajiny se v průběhu hry neustále mění. Hráči v tomto případě uchovávají své žetony hledaných objektů v tajnosti, aby soupeři nemohli určit, na který dílek směřují.

Každý hráč před svým hodem kostkou odebere z krajiny jeden dílek (v síti cest nesmí vzniknout mezera, odebírají se tedy jen krajní dílky) a přemístí ho na jiné místo. Dílek s chrámem není dovoleno přemisťovat.

Po přemístění dílku hráč pokračuje stejným způsobem jako v základní variantě.

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy jsou již všechny žetony předmětů, zvířat a rostlin dobrány a zároveň některý z hráčů došel k poli, které odpovídá jeho poslednímu žetonu. Vítězem je hráč, který získal nejvíce žetonů.

Autor: Screen

Offcanvas