Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 360 min (reálná data) |
Herní svět: | Období kolonizace |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Marc Rodrigue |
Rok vydání: | 2021 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„Spolu s Vámi přišlo do naší země umění války světa za oceánem. My však známe tyto lesy a víme, jak v nich bojovat. A proto nad Vámi budeme mít stálou výhodu.“
Válečná hra Bayonets & Tomahawks zachycuje jeden z dílčích konfliktů sedmileté války (1756-1763), jenž se odehrál na americkém východním pobřeží mezi hranicemi dnešní Kanady a USA. Pro tento konflikt se vžil název Francouzsko-indiánská válka a sestával ze soupeření kolonií Britské Ameriky a Nové Francie. Jak napověděl již uvedený název, klíčovou roli zde sehrála i řada domorodých indiánských kmenů. Každý z hráčů se zhostí role jedné z koloniálních mocností a na ploše čtyř historických scénářů (lišících se především svojí délkou a základním rozestavěním a skladbou vojenských jednotek) se pokusí uzmout vavříny pro francouzskou lilii nebo britskou korunu. Toho dosáhne především skrze plenění nepřátelských držav či zabírání klíčových sídel a pevností, přičemž každá z těchto aktivit přináší určitý počet vítězných bodů, které na konci daného scénáře rozhodnou o vítězi.
Každý hráč na začátku hry obdrží balíček karet zvolené frakce, skrze které může ve svém tahu provádět aktivace spřátelených jednotek v závislosti na jejich typu (lehké oddíly, pravidelné vojsko, námořní flotily). Francouzský hráč navíc obdrží balíček indiánských karet s totožnou funkcí – soustředí se však primárně na domorodé jednotky. Druhým krokem je umístění vojenských jednotek a pevností na herní plán v závislosti na vybraném scénáři. Finální částí přípravy je vytvoření zásob flotil, pravidelných vojsk a koloniálních brigád, které se do hry mohou (ale také nemusí) zapojit v rámci logistických kol (viz dále).
Každý ze scénářů je rozdělen na jednotlivé roky. Jeden rok sestává z devíti akčních a tří logistických kol (logistika přichází na řadu vždy po druhém, třetím a devátém akčním kole). Během akčního kola každý z hráčů odhalí jednu ze svých karet (vždy má na výběr ze dvou a Francouz navíc odhalí jednu kartu z indiánského balíčku – tu už si ale nevybírá). Skrze odhalení karet se určí, jaký hráč získá iniciativu (a může tedy rozhodnout o tom, zdali bude začínat jako první nebo dá přednost soupeři) a v jakém pořadí se spustí události na jednotlivých kartách (tedy pokud nějakou událost obsahují, popřípadě jsou splněny podmínky pro její vykonání). Poté už následuje fáze aktivací, kdy každý z hráčů v závislosti na zahrané kartě může posouvat jednotkami po mapě (zde však musí respektovat specifika každého typu jednotek – lehké oddíly se mohou volně pohybovat i po lesních stezkách, avšak pravidelné vojsko vyžaduje přesuny po zpevněných cestách, které je nezřídka potřeba nejdříve vybudovat), vyrážet na nájezdy či iniciovat bitvy.
Po vyčerpání všech aktivačních bodů dochází k vyhodnocení jednotlivých bitev, které jsou řízeny kostkami a opět je zde kladen citelný důraz na to, jaké typy jednotek se na bojišti setkají. Indiáni tíhnou k tomu snáze prchat z bojiště, artilerie je efektivní při obléhání pevností, ale při střetu s lehkými oddíly je v zásadě nepoužitelná a tak dále. Po vyhodnocení všech bitev začíná další akční fáze, popřípadě přichází na řadu výše zmíněná logistická kola a každé z nich má unikátní průběh. Připlutí flotil se odvíjí od náhodného losování námořních žetonů obou frakcí doplněných o jejich pravidelná vojska. Druhé logistické kolo nazvané Verbování brigád se týká výhradně britské strany a představuje příchod posil v podobě provinčních britských vojsk.
Zimování uzavírá trojici logistických kol a prvním krokem této fáze je kontrola vítězných podmínek. Pokud některých z hráčů dosáhl takového množství vítězných bodů, které je v závislosti na zvoleném scénáři dostatečné pro výhru, hra okamžitě končí. V opačném případě se drtivá většina všech vojenských jednotek stahuje do svých domovských kolonií (s výjimkou posádek pevností a osad), kde přečkají do začátku dalšího roku a tedy nové akční fáze.
Autor: Nikephoros
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Harry Potter Trading Card Game 108 karet
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 1 den