Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Molly Glover Tom Jolly |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Být dědicem klanu je fajn, dokud není válka. To se pak rychle změní pohodlí paláce v mozoly od sedla a má milovaná Haiku v bolest hlavy z toho neutichajícího ryku. Vyhrát proti klanu Kraba nebylo snadné, ale poté, co jsme je vylákali do vnitrozemí dál od vody a jejich loďstva, je ta arogance přešla. Klan Fénixe je ale zkušený a mocný. Snad mi bohové Kami předali dědictví klanu Jestřába - umění diplomacie, a podaří se mi tak přesvědčit klan Jednorožce…
Ve hře Battle for Rokugan se každý hráč stane Daimyo (vůdcem) jednoho ze sedmi klanů a bude se snažit získat co nejvíce cti. Hra je typu area kontrol, tedy hrou o ovládání území.
Nejprve si zběžně popíšeme herní komponenty: ve hře je sedm klanů, klan obsahuje zástěnu, žetony kontroly území a bojové žetony. Klan jako takový má vždy nějaký bonus, který každý klan činí něčím unikátní. Společný herní materiál je herní plán, speciální žetony a karty (60ks). Mezi kartami jsou karty iniciativy pro určování pořadí hráčů, karty tajných cílů, karty území, které umožní nasazení speciálních žetonů, karty průzkumu a pár dalších.
Samotná příprava hry potom spočívá v umístění plánu mezi hráče, přičemž je po obvodu plánu dané místo pro karty území (kdo ovládá území na herním plánu si vezme danou kartu, kterou může ve vhodný čas zahrát). Poblíž plánu se umístí speciální žetony. Každý hráč si vybere klan a vezme si potřebné herní komponenty - každý dostane 2 karty průzkumu (ty umožní nakouknout na neodkrytý žeton na mapě) a jednu kartu Shugenji (dělá něco podobného). Hráči si také nalosují karty tajných cílů, které přinášejí na konci hry další body cti za splnění. Určí se první hráč a připraví balíček iniciativy pro další kola. Nakonec hráči postupně umístí na mapu část svých žetonů kontroly, přičemž počet je dán pravidly.
Mapa se dělí na území a území na jednotlivé provincie. Provincie jsou děleny hranicemi, a jelikož je na mapě i voda, rozlišuje se také vnitrozemí a pobřeží. Hráči se střídají v umísťování svých bojových žetonů lícem dolů na hranice, pokud chtějí expandovat, anebo do středu regionu, pokud jej chtějí bránit. Nakonec jsou všechny takto umístěné žetony odhaleny a vyhodnotí se jejich efekty. Hraje se na 5 kol, každé kolo je rozděleno na 3 fáze, které dávají výše uvedenému zdánlivému chaosu jasný řád:
Po odehrání pátého kola se odkryjí tajné cíle a každý si spočítá své body cti. Ty jsou udělovány za ovládané provincie, za ovládání celého území a za skryté karty cílů. Kdo má nejvíce bodů cti, je vítězem partie.
Další poznámky: pokud by měl někdo pocit, že podle popisu je hra přímočará, doplním pár dalších detailů. Mezi bojovými žetony jsou i prázdné blafovací. Provincie se nemusí nutně jenom kontrolovat, ale lze je vydrancovat a proměnit v zemi nikoho, nebo diplomacií přivést k míru. Expanze území musí probíhat z již ovládané provincie, jaké území ovládáte a kam expandujete má tedy svou váhu. Ubráněná provincie získává další žeton kontroly, což je bonus k obraně, a taky vítězný bod (žeton kontroly = čest = vítězný bod). Na mapě jsou již nějaké ty bonusy předtištěné a také tam je tajemná oblast Shadowland.
Autor: JeSSi
Bios: Origins - insert
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 8 dnů