Band of Brothers: Screaming Eagles

xxxxxxxxxo hodnoceno 3x (Seznam vlastníků)

Band of Brothers: Screaming Eagles - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Worthington Games
Autoři: Jim Krohn
Rok vydání: 2011
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Band of Brothers: Screaming Eagles je taktická „hex & counter“ hra, která se tematicky zabývá boji 101. výsadkové divize USA na západní frontě ve 2. světové válce.

Před samotnou hrou si hráči zvolí jeden z celkem 18 obsažených scénářů, které vycházejí z reálných situací na frontě. Tyto scénáře pak každému z hráčů dávají jasné cíle, kterých mají v průběhu scénářem pevně daného počtu kol dosáhnout (např. obsazení konkrétního bodu na mapě). Součástí pravidel pro daný scénář je vždy i kapitolka s historickými fakty.

Jedno kolo se pak skládá ze čtyř fází:

  1. Operační fáze: Srdce hry. Hráči mají v závislosti na scénáři a na straně, za kterou hrají, určených tzv. operační rozsah (např. 1-3). Ten udává, kolik jednotek hráč musí ve svém tahu aktivovat. Poté je na řadě protihráč. Hráči se střídají tak dlouho, dokud oba nezaktivují všechny jednotky. Rozsah dává hráčům možnost taktizovat a měnit tempo hry (zdržovat, nebo naopak zahájit náročnou ofenzívu).
  2. Fáze úprku: Jednotkám, které jsou blízkosti nepřítele nebo nemají dostatečné krytí, může selhat morálka a můžou se rozběhnout schovat za nebližší strom. Všechny jednotky, které splňují podmínky, za nichž by mohlo dojít k úprku musí projít testem morálky, jinak utíkají z boje. Při útěku může také dojít ke ztrátám. Pokud jednotka utíká z boje zblízka, je eliminována.
  3. Fáze boje zblízka: Jednotky, které jsou spolu ve stejném hexu, spolu bojují na život a na smrt. Narozdíl od střelby na dálku, která jednotkám s krytím způsobuje pouze občasné ztráty, je boj zblízka většinou alespoň pro jednu stranu fatální.
  4. Zotavovací fáze: Jednotky se (částečně) zotaví, pokud byly v průběhu právě uplynulého kola cílem úspěšné střelby, z plánu se také uklidí žetony označující aktivované jednotky. Poté začíná nové kolo.

Hra je unikátní díky mechanismu „suppression“, který je založen na morálce pěchoty (ovlivňuje tedy pouze jednotky pěchoty). Čím více je jednotka pod palbou, tím nižší je její morálka a klesá schopnost reagovat na protivníka. Hráč ovšem až do aktivace jednotky neví, zda bude použitelná nebo ne. Při aktivaci musí totiž jednotka podstoupit test morálky (hod kostkou). Pokud uspěje, může provést zamýšlenou akci (pohyb, střelba, zaujmutí palebné pozice). Pokud neuspěje, jednotka je označena jako aktivovaná, hráči propadá jedna aktivace, ale jednotka požadovanou akci neprovede.

Ve hře má vliv i tzv. fog of war, který zvyšuje obranu jednotky a také umožňuje skrýt její identitu před protivníkem. Funguje tak, že když je jednotka ve vhodném terénu, je možno ji přikrýt žetonem, který dává obranný bonus a navíc utajuje identitu jednotky.

Autor: Kew

Offcanvas