Uplynulo mnoho let, kdy zničující jaderná válka zničila velké civilizace a dramaticky změnila klima celé planety. Svět se změnil v poušť s opuštěnými ruinami měst, které jsou plné smrtící radiace. Masivní využití biologických a jaderných zbraní během války vedlo k tomu, že z mnoha lidí a zvířat se stala děsivá monstra. A to málo přeživších, kterým se podařilo překonat „Poslední válku“, se v tomto novém světe spojilo v klany a založilo malé osady.
V Badlands budete vést malé společenství přeživších, kteří přežili nukleární válku a bojují o svůj život. Budete muset uskutečnit výpravy do vzdálených krajů a prozkoumat opuštěné lokality. Rozvíjejte obchod a útočte na své nepřátele, ochraňte své osídlení a bojujte o vliv, abyste si zajistili místo v bezohledném světě Badlands!
Příprava hry:
Každý hráč si vybere svého vůdce a počáteční karty v příslušné barvě. Každý hráč poté umístí 3 zátky do tajné skrýše, 1 kartu vůdce do baru osady, 2 žetony paliva a 2 žetony zbraní do skladu osady, 1 žeton harampádí a 1 žeton zbraně na zeď osady. Hráč, který naposledy jel autem, začíná hru.
Průběh hry:
Hra probíhá na kola. Začíná první hráč, dále se postupuje podle směru hodinových ručiček. Aktivní hráč může provést následující akce:
- Přesunout své gangy (nájezdníci, záškodníci) do jiné lokace + zaplatit palivo
- Poslat karavanu do základny nebo ze základny do osady. Pokud je karavana v základně, může hráč provést akce v základně (kasino, zajít do baru pro drby, obchodovat za výhodnější ceny).
- Poslat kolonisty na benzínovou stanici nebo na smetiště, nebo pro poškozený vůz, který odtáhnou zpět do osady.
- Prodávat zdroje u plotu osady.
- Opravit poškozený vůz a posílit svojí osadu.
- Přesunout zdroje, předměty, spojence mezi vozidly ve stejné lokaci.
Aktivní hráč může provést některou nebo všechny akce dle svého výběru. Nová akce může být provedena pouze po dokončení a vyřešení té předešlé.
Konec hry:
Cílem hry je získat 100 bodů vlivu. Ty přinášejí trofeje, zátky a vůdci. Každá zátka v hráčově osadě se počítá jako 1 vítězný bod. Každý vůdce v osadě se počítá jako 25 bodů vlivu. Každé poražené monstrum přináší body vlivu vytištěné na kartě monstra. Monstra lze porazit v opuštěné vojenské základně, starém valutu nebo uranovém dole.