Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 6 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | vzdělávací |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Dino Toys |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2014 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dětská hra AZ kvíz junior je určená všem zvídavým a bystrým dětem. Princip hry vychází z oblíbené soutěže pro dospělé AZ kvíz. K vítězství ve hře je třeba kombinace znalostí a strategických schopností - vítězem se stane ten, kdo propojí tři strany herního plánu s pomocí žetonů své barvy. Žetony hráči získávají za správné odpovědi na soutěžní otázky.
Rozdělení hráčů:
Základní varianta hry je určena pro tři hráče - dva soutěžící a moderátora. Moderátor čte otázky a rozhoduje o průběhu hry a správnosti odpovědí. O tom, kdo bude moderátorem pro první kolo, rozhodne hod kostkou (moderátorem se stává hráč, který hodil nejméně). Po každém kole se role vymění. V případě většího počtu hráčů hráči utvoří dvojice. Vítězové duelů pokračují dál ve hře, dokud není určen absolutní vítěz. Hru si můžete zahrát také pouze ve dvojici. Hráči si čtou otázky navzájem - role moderátora se tedy střídá.
Příprava hry:
Herní plán rozložte doprostřed mezi hráče a vedle něj umístěte žetony. Hráči si před hrou zvolí, s jakou barvou otázek budou hrát (žlutou nebo červenou) a zamíchaný balíček karet otočí touto barvou dolů.
Průběh hry:
Starší hráč ve dvojici si vybere barvu žetonů. Hru začíná hráč s červenými žetony. Vybere pole, o které chce hrát, postaví na něj černou figurku a řekne číslo otázky od 1 do 3. Moderátor vezme vrchní kartu z balíčku, řekne počáteční písmena tajenky a přečte celou otázku uvedenou pod vybraným číslem.
Hráči smějí začít odpovídat až po vyslechnutí celého znění otázky. Při porušení tohoto pravidla lze odpověď považovat za nesprávnou. Správnou odpověď najde moderátor na spodní straně karty, pod stejným číslem jako otázku.
Po přečtení otázky mohou nastat tyto možnosti:
Hráči se ve hře pravidelně střídají. Po umístění žetonu je na řadě protihráč. Svůj tah začíná vždy umístěním figurky na vybrané pole.
Pokud si hráč vybere pole označené šedým žetonem, dochází k souboji. Oba hráči hodí kostkou. Pole získává hráč, který hodil vyšší číslo. V případě shody se hod opakuje tak dlouho, dokud není rozhodnuto o vítězi.
Konec hry:
Vítězem se stává hráč, kterému se podaří svými žetony propojit všechny tři strany hracího pole.
Autor: tomelfir
Ahoy (EN)
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 13 hodin