Samael padl. Kythis byl osvobozen a již nestřeží brány. Svět Vigilu zaplavila bouře duší z nebytí. Svět Vigilu potřebuje nového zachránce.
Storm of Souls je dalším rozšířením hry Ascension (tentokráte velkým - obsahuje stejné množství komponent jako první Chronicle of the Godslayer - karty, hrací deska, krystaly cti). Příběhově navazuje na Return of the Fallen. Přináší dvě nové mechaniky:
- Event - karty, které po odkrytí z centrálního balíčku se umístí mimo centrální řadu a svými efekty ovlivňují průběh další hry. Odstraní se až odkrytí další/jiné Event karty
- Trophy - monstra, které si po zabití můžeme vyložit před sebe (podobně jako třeba konstrukty) a jejichž efektu (příbrání karty, přidání run,....) můžeme využit, až když budeme potřebovat. Body cti se připočítavají jako obvykle.
Na Ascesnsion: Storm of Souls můžeme pohlížet jako na další rozšíření k původnímu Chronicle of the Godslayer nebo jako na novou větev Ascenion. Gary Games ohlásili, že by do budoucna rádi vždy vydali temáticky svázané 'velké' a 'malé' rozšíření, která lze vnímat a hrát samostatně, nebo karty v nich obsažené přidat k již existujicím kartám. Předpokláda se také, že si hráči z postupem času (a zvyšujicím se počtem karet) začnou vytvářet vlastní centrální balíčky.
Podrobnější popis pozadí a mechanismu Ascension naleznete v popisu základní hry.