Darkness Unleashed navazuje příběhem tam, kde skončil boj o věhlas říší Vigilu za pomoci tajemných energetických křišťálových úlomků. Odkryje nám pravou podstatu jejich moci, démonického Eraba, syna padlého boha Samaela a bohyně Nyx.
Kdysi byl Erabus uvrhnut do hlubin prázdnoty a uzavřen do čarovného křišťálového vězení. To hlavně proto, že se lidé Vigilu obávali, aby nekráčel ve šlépějích svého otce Samaela a nepokusil se rozvrátit jejich říše. Poté co byl Samael definitivně poražen Erabův hněv ještě zesílil a na křišťálovém vězení se začali objevovat trhliny. Když úlomky krystalů začali brázdit oblohu Vigilu a dopadat na zem mnozí lidé si neuvědomovali, nebo nepřipouštěli, jejich podobnost s Erabovým křišťálovým vězením. Nyní je už Erabus volný a přesně jak se někteří obávali, temnota se začíná šířit jejich říšemi. Další a další úlomky krystalů dopadají do světa Vigilu a některé s sebou nesou mnohem více Erabovy temné energie než ty které brázdili oblohu dříve. Část z těch, kdo našli způsob, jak zkrotit energii těchto úlomků začínají pociťovat, jak moc krystalů sílí s blížícím se příchodem Eraba. A jiní byli jejich mocí proměněni navždy …
Zařazení v sérii Ascension her a s tím související informace
Ascension: Darkness Unleashed je rozšíření základní sady třetí série deckbuildingové karetní hry Ascension. Hra vychází pravidelně systémem 1 velké rozšíření (základní sada) + 1 malé rozšíření, které spolu tvoří jednu celou herní sérii.
1. sérii tvoří Chronicle of the Godslayer + Return of the Fallen
2. sérii tvoří Storm of Souls + Immortal Heroes
3. sérii tvoří Rise of Vigil + Darkness Unleashed
Každá základní sada (velké rozšíření) je samostatně hratelná pro 1-4 hráče a každé malé rozšíření je samostatně hratelné pro 1-2 hráče. Přičemž velké rozšíření + malé rozšíření pohromadě jsou hratelné pro 1-6 hráčů.
Jinak je hra libovolně modifikovatelná a hráči si sami mohou skládat vlastní "Portal decky" (Centrální balíčky) z libovolných vydání Ascension her.
Obsah rozšíření
30x žetony cti
- 15x malý žeton cti
- 15x velký žeton cti
196 karet
- 2x startovní balíček (každý se skládá z 8x Apprentice, 2x Militia, 1x Energy Shard)
- 33x vždy dostupné karty (tvoří je 16x Mystic, 16x Heavy Infantry, 1x Cultist)
- 65x karty centrálního balíčku
- 50x karty pokladů - 40x Energy Shards a 10x Dark Energy Shards (pro hru se jich použije pouze část, pravidla hovoří o použití 30ti pokladů za jendo velké rozšíření a 20ti pokladů za malé rozšíření - počítají se dohromady jak Energy Shardy, tak Dark energy Shardy)
- 26x jednostranné karty transformací
- 13x oboustrané karty transformací (použitelné pouze pokud máte hru obalenou v obalech s neprůhlednou zadní stranou, nebo v originálních Ascension obalech)
Co je v tomto rozšíření nového
Nebudeme se věnovat popisu hry jako takové, k tomu poslouží popisy prvních her v sérii (Chronicles of the Godslyer a Return of the Fallen), vrhneme se rovnou na to co přináší rozšíření základní sady 3. série nového oproti sériím předchozím a oproti základní sadě 3. série jako takové.
Pro vysvětlení některých potenciálně nejasných termínů viz popis základní sady Rise of Vigil
V rozšiřující sadě Darkness Unleashed nám přibyl nový druh pokladu, Dark Energy Shard, tento poklad funguje úplně stejně jako běžný Energy Shard s tím rozdílem, že má navíc Fate Effect (efekt který se spustí když karta přijde do centrální řady), který dovolí hráčům odhodit do Voidu (Banish) libovolnou kartu z odkládacího balíčku (Discard pile).
Další novinkou jsou hrdinové kteří mají možnost transformace (viz seznam karet - jednostranné a oboustranné karty transformací). Jedná se o karty hrdinů (kromě jedné vyjímky - viz. níže) které si hráči mohou koupit pokud se objeví v centrální řadě. V centrálním balíčku jsou rozmíchány jejich "První" netransformované varianty. Varianty "Druhé" reprezentující hrdiny po transformaci. Zůčastnění nechají "Druhé" varianty hrdinů odložené bokem, v dosahu všech hráčů. Tito transformující se hrdinové fungují stejně jako ostatní karty které využívají ke své funkci Energii. Pokud hráč hrdinu vyloží a splní v tomto kole jeho požadovanou energetickou hladinu pro trnasformaci, hrdina se transformuje a hráč si vymění kartu ve svém balíčku za "Druhou", transformovanou variantu hrdiny. Tento hrdina potom v kole své transformace již využije efekt popsaný na "Druhé" variantě karty. Takto transformovaný hrdina již zůstává transformovaný po celý zbytek hry. Mezi transformačními kartami je kromě hrdinů i jedna karta nepřítele, konkrétně přímo hlavní záporák Erabus, kterého je možné, pokud ho hráč přemůže a má v tomto kole dostatečnou hladinu energie, proměnit také na hrdinu který pak hráči zůstává.