Padlý bůh Samael se vrací zůčtovat se světem. Brány do jiných světů se otevřely a je jen na hračích jakou armádu postaví do boje proti Padlému a navrátí jej do Prázdnoty.
Ascension: Chronicle of the Godslayer je deckbuildingovou hrou (hráči v průběhu hry ze společných karet staví/vytvářejí vlastní balíčky) o boji dobra (hráči) proti zlu (některé karty). Ovšem nejedná se o hru kooperační. Zabiják bohů může být jen jeden.
Vzhledem ke svému deckbuidlingovému charakteru se herní prvky dělí na:
- společné prvky (společná zásoba karet)
- centrální balíček - společná knihovna (ze které se vykládá karty do středové řady),
- centrální/středová řada šesti karet (z ní hrači nabírají karty do svých balíčků nebo případně zabíjejí Samaelova monstra, která se v ní nachází),
- prázdnota (společný hrob - odkládací balíček)
- tři druhy karet 'vždy po ruce' (Mystici pro runy, Těžká pěchota pro sílu a Kultista pro 'zaříznutí')
- a zásoba krystalů cti
- prvky jednoho hráče
- knihovna (dobárací balíček),
- hrob (odkládací balíček),
- karty na ruce,
- případné vyložené karty, které zůstavají ve hře po skončení kola
- získány krystaly cti
Průběh hry
Hraje se na kola, ve kterých má každý hráč svůj tah. Ve svém tahu hráč:
- může zahrát libovolnou kartu z ruky (potažmo využít jejího efektu > přibrání karty, vypovězení karty, získání síly, získání cti, získání run)
- může za runy nabrat hrdiny a konstrukty
- může za sílu zabít monstra
- zbylé karty odhodí do hrobu
- přibere pět karet (pokud ve své knihovně nemá dost karet zamíchá svůj hrob a vytvoří tak novou knihovnu)
Ve hře jsou tři druhy karet:
- hrdinové - karty, které na konci hráčova tahu putují do hrobu
- konstrukty - karty, které po zahrání zůstávají ve hře i do dalších kol
- monstra - karty, za jejichž zabití se získává žetony Cti
K dispozici jsou pomocníci ze čtyř světů a různých schopností:
- Osvícení - primárně přibírání karet. Krom toho konstrukt umožňující zahrání dalšího tahu a hrdina kopirující vlastnosti jiného hrdiny
- Životemsvázání - získávání run a nabírání hrdinů a několik zajímavých komb
- Mechana - vše kolem konstruktu, ale primárně a hlavně nejhodnotnější karty co se týká bodů cti
- Prázdnota - nabírání síly a vyhazování karet ze svého balíku
Konec hry
Hra končí dohráním kola, ve kterém došel předem určený počet krystalů cti (při hře dvou hráčů je to 60, při třech 75 a při čtyřech 90). Vítězem je ten kdo má největší součet cti (za získáne krystaly a za nabrané karty).