Arkham Horror: The Card Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 184x (Seznam vlastníků)

Arkham Horror: The Card Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Horror, Současnost
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Asmodee Czech Republic - logo
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2016
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

nové rozšíření - The Feast of Hemlock Vale

When renowned botanist Dr. Rosa Marquez receives a strange sample from the secluded and mysterious Hemlock Isle, her instincts tell her that something is amiss. Following the recommendation of an old colleague, Dr. Marquez invites our investigators to accompany her on a survey of the island.

Nothing could prepare them for what they find there: deadly, mutated wildlife and a strange, malignant presence permeate the enigmatic isle, all while the local residents prepare for a festival, seemingly unaware of the danger. The investigators only have three days to find out what lurks beneath Hemlock Vale before it’s too late.

https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2023/8/4/a-feast-of-hemlock/

8.8.2023 08:53:34

Jakžto znalý neznalec… k jakému story se tohle váže? :D

_________________________________________
www.kalkared.eu , aneb když v poličkách není místo

8.8.2023 09:14:06

Jakožto znalý znalec....a ke kterému story se vázala The Scarlet Keys?

15.8.2023 16:48:43

Někdo na BGG v tom viděl Barvu z kosmu…

15.8.2023 17:41:18

Hm. Já v tom spíš vidím skutečnost, že jsme kromě designérky někde potratili i Lovecrafta.

15.8.2023 17:47:17

Vždyť je to někdy spíš parodie na H.P Lovecrafta :-), ale zase, že příběh, grafika a celkové vyznění není tak temné a je určeno pro širší veřejnost je asi ten nejmenší problém této hry.

15.8.2023 18:11:57

Doufám, že to bude alespoň “horror”, když už ne “Arkham”..

15.8.2023 21:10:53

@Radis99 A co teda vnímáš jako větší problém té hry?

15.8.2023 21:57:54

@louza Hra za ty roky přináší horší mechaniky a scénáře, které gameplay více protahují a randomizují než uhlazují a zlepšují herní zážitek. Mechaniky např. bless a curse tokeny jsou asi to nejhorší, co bych zmínil a minimální zásah do kombatu (vylepšit evade a parley akce), o lokacích netřeba mluvit, skoro beze změny. Scénáře občas setapnout je taky peklo, někdy ani nemůžu najít správné enc. sety kolik jich tam je (některé mi i připadají ke scénáři zbytečné nebo nevyhovující, oproti MCH nebo i staršímu LOTRU je to velký špatný) a hlídání všech možných reakcí atd., že něco zahraji špatně, sem tam opomenu a scénář musím opakovat. Když se na to stěžovalo bylo to odůvodněno těmi mythos packy a LCG formátem vydávání atd., ale po Edge of the Earth víme, že to byly jen výmluvy. Poslední mínus je asi celkový úpadek FFG k této hře, už to nepůsobí jako živá hra ale mrtvola, za ty roky nedokázali vydat ani jeden set třeba nových encounterů, který by něco měnil v hratelnosti, i ty return boxy jsou u ledu, což je za mě velká škoda, byl to alespoň náznak dobré cesty. Standalone nefungují dobře, jsou spíše pro multiplayer a cony. Mnohem mladší MCH má úroveň úplně o level jinde. O kampaních se nebudu rozepisovat, ale jsem zastáncem úpadku MJ asi zhruba od Circle Undone, kde jsem to začal pociťovat, Innsmouth a pak Edge mi to jen potvrdil. Snad to Duke posune na lepší, originálnější a přívětivější úroveň, ale jsem spíše skeptický, ale uvidíme v únoru.

16.8.2023 00:42:22

Tak zrovna Edge of the Earth mi přišel po FA jako jedna s těch nejlepších kampaní. Circle pro správný zážitek musíš hrát z Dianou jinak to pociťově není ono. Nejhorší mi přišel Dunwich a Dreamlands.

16.8.2023 07:51:00

Já mám třeba i hodně rád Insmouth. Přišly mi super ty “časové” linky. Naopak FA mám spíše na nižších příkách - kvůli podílu náhody, kdy vlastně vůbec nevíš, co si na začátku vybrat za vybavení atd.. 

Ale každému asi sedne něco jiného :) 

16.8.2023 07:55:29

Mě tahle nová kampaň od pohledu neláká. Vůbec nevím, kam směřuje, Lovecraftovské univerzum mi nijak nepřipomíná a mám z ní přesně ten zde už zmiňovaný dojem, že chtě nechtě zrcadlí postupný úpadek FFG. 

Asi ji použiju jako vlastně docela vítaný důvod k ukončení kupování této hry.

16.8.2023 08:03:37

@Radis99 Dík za rozbor. V zásadě souhlasím se všemi body obžaloby. Scénáře mi nepřišly nutně horší, ale je fakt, že vyváženost z počátků hry se časem nějak začala přesouvat různými způsoby do knihy. Ať už jen formou masy vyprávěcího textu, nebo morfizací v reálný gamebook, místo aby se vyprávělo víc na kartách, nebo nedej bože, aby karty tvořily ten příběh. Dolepená mechanika typu bless/curse ale třeba i tarotů je vopruz. Ale aspoň je omezená pouze jen na jeden cyklus. Setup i flow je u hry komplikovanější už z definice, ale dalo by se to trochu vyladit, kdyby byly cykly standalone a tvůrci neustále netrvali na kartách z coru. Takhle člověk s sebou musí tahat minimálně dvě krabice. Jinak ta hra opravdu je náročná na pozornost i schopnost výkladu pojmů. Nenapadá mě jak to spravit. Standalone, jasně, to jsou komerční proma na cony pro specifické publikum a příležitost. Co se neměnného základu hry týče, to beru jako že už to měli od začátku dobře a není na tom co vylepšovat :-) A cykly se mi kromě Circle líbily až donedávna. Ale to tématické vyprázdnění posledních dvou se mi nelíbí. U The Scarlet Keys jsem dodnes nepochopil o kterého prastarého vlastně šlo a z Hemlocku to taky zrovna nečouhá na první pohled. Co mě na odchodu MJ nejvíc mrzelo bylo, že toho velikého Chthulhu se z jejího pera už nedočkáme. Teď si říkám, jestli se ho vůbec dočkáme. Taky bych chtěl být optimistou ale...jak říkáš - uvidíme. Jenže to jsem říkal už u Keys a dneska už je nehraju.

16.8.2023 08:33:31

@louza Taroty jsou jen zpestření, šli udělat líp, ale co už. Bless a curse se ale vracejí v tomto cyklu a to je úplně jiná liga, nehrát karty jako: Deep Knowledge, Faustian Bargain, Promise of Power, Stirring Up Trouble, promiň ale to fakt já nemůžu :-))). Co tahle mechanika dělá se asi shodneme, zpomaluje hru (bez appky), blessy zlepšují jen pár mechanik success by něco, ale cursed dělají další tenacly v chaos bagu, dojeb… multiplayeru a upřednostňují assety oproti skillům a eventům + něco skill, což je to, co do té hry, fakt nechceš nikdy přidávat :-(. Základ měli tak vymyšlený, že kdykoliv můžu tak např, Supernatural Tempest, Mists from Beyond, Resurgent Evils atd měním :-). Že hra od coru přes Dunwich se setapuje hůř a hůř právě vylepšení moc není a že to k tomu patří u hry za desetitisíce roky a roky vývoje neberu. S pojmy si nerozumíme, nevadí mi moje karty v balíčku ani klíčová slova atd. ale nesoulad agendy, aktu, lokací, story assetů + enc. setů k tomu přidělené, beru to jako vadu té hry, měli udělat pro každý scénář spíše míň sourodých mechanik a trošku se zamyslet nad tématem a hratelností dohromady ne je oddělovat od sebe. Někdy se mi stane, že tady na lokaci tohle vlastně dělá to, ale teď jinak a s tímhle něco zase jinak a to zase reaguje na act/agendu/story asset a to není něco, co se mi stává zřídka, plus něco zahraji a pochopím trošku chybně a občas zvořu :-)) a scénář je pak už bez překvapení a opáčko. Téma nehodnotím, je to subjektivní, že nová kampaň není podle nějaké povídky je mi jedno, nebyl jsem fanda MJ pojetí Lovercrafta ani FFG. Produkce se inspirovala myslím knihou a filmem Rituál, ale spíš se bojím krátkosti, jeden úvod, 3 akty (den, noc) a finále, takže 8 scénářů za 1600 Kč plus obaly a rok si počkej, je to přece LCG, krabice zase jak kráva a prázdný prostor, to mi fakt vadí mnohem víc (a to nehodnotím vůbec stránku stavby balíčku a nových karet do class). Snad Duke nenaváže na MJ a budu někde po stopadesátý hledat jak kokos z bambusu random klíče a podobné píčovinky, to už fakt ne, že je MJ pryč beru jen jako klad a naději do budoucna, ale… únor ukáže.

16.8.2023 14:16:19 | Upraveno autorem (porovnej)

@Honzy Insmouth je super příklad kde najdeš přesně ty chyby v enc. setech. Tidal Tunnel neměl mít 6 karet, ale třeba 30, aby to hledání klíčů, explorace, potápění mělo nějaký smysl a zábavu, že něco objevíš, rybí trait je taky vlastně o ničem, myslím, že skoro s ničím nereaguje, jen tak je :-(. Největší tahoun Horror in High Gear, je horror, ale pro ty, co to hrají, nulová nová hunter mechanika, něčím jiná, zajímavá, třeba útoky jen agilitou ale posunutí enemy někam pryč, vydat se oklikou, nic prostě velké nic, vlastně jen pár křižovatek s road 3 a pak jen samé road 1 a nespadnout do příkopu. Na Insmouth jde úplně vidět, jak je vše tak napůl, nedodělané, s dobrým nápadem ale nedotažené do konce, že nedostane return je pak už jen hřebíček do rakve naděje, a člověk musí sáhnout asi k ANCIENT EVILS a custom obsahu, bohužel :-(((. S FA nesouhlasím, s return boxem je to to nej co Arkham vůbec má (vadí mi je to zmíněné množství enc. setů) a Threads of Fate považuji za nej scénář v celé hře, touhle cestou se hra za mě měla rozvíjet. Argumenty náhody vybavení chápu, ale týkají se většinou jen lokace, nepamatuji se, že by mi to nějak hru rozbilo, že jsem něco neměl, ale možná štěstí výběru, ale oproti sněžení v Edge v chaos bagu je to úplně Ok.

16.8.2023 15:25:18

@VitekS S FA souhlas, není asi co k tomu říci, Edge považuji za to nejhorší od MJ. Hrál jsem 2x a asi už nikdy více, samozřejmě plane crash a Avery Claypool kaput, což změní scénáře postupně na The Devourer Below, v báglu víc nasněženo, než v Brně na magistrátu, takže house rules od hráčů. Po druhé Avery Claypool se ztratil, uff naštěstí jsem ho našel, ale Terror of the Stars ho chtěl. Takže zase nic a postupná potupa. Fatal Mirage potřetí už fakt ne a Ice and Death 1-3, nechápu, že testeři to vůbec pustili, pak MJ a samé klíče a aby nebylo málo klíčů, tak sealy, plus jako zápor málo tučňáků, ty jsem měl v At the Mountains of Madness moc rád.

16.8.2023 16:00:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak mám za sebou první průchod Hemlockem. Brousil jsem nůž a nabil stříbrnou kulku, když jsem bral do ruky scénář. A s gustem bych po předchozím rozpačitém cyklu, jako pomstu za odejití své oblíbené designerky, arkhamskou karetku popravil. Jenže...když oni ti dva noví mantáci neudělali vůbec NIC špatně. Tématu tu funguje velmi dobře a skvěle posouvá obsah povídky z níž čerpá. Celý cyklus je spíš herním návratem ke kořenům Dunwitche a nejde o žádný další epický experiment, ale každý scénář má na solidní klasice naroubovaný jeden nový dobrý nápad, který to celé vykopne o levely výše. A je to vidět sotva rozložíte karty. Hlavního bosse poznáte ve dveřích a víte že tohle bude éterická kosmologická bitva. Příručního idiota poznáte už prvním pohledem na kartu a víte, že tenhle blb se určitě ztratí. Rozložíte karty farmy, nakladete pasti a víte, že tohle bude super bitva. Projdete jeskyní, rozložíte karty a vidíte že tohle bude boží jízda. Vlezete do baráku který vás chce sežrat a víte, že jste prostě doma. Celý je to TAK průhledný, ale je to TAK designově čistý a funkční! Přitom je tu všechno to debilní z předchozí tří cyklů. Ale funguje to (a světe div se, je to testované i pro jiný počat hráčů než dva). Fungují tu postavy, protože si o nich nečtete v knize, neděláte jim baby sitting, ale potkáváte se s nimi v prequelech a oni vám pak pomáhají v misích (pokud je před tím nenaserete), funguje tu sandbox, protože není složitý a je to rozhodnutí o jednom paragrafu, funguje tu vyprávění příběhu bez tuny textu, protože máte kodex a čtete jen to co je podstatné. Funguje tu změna počasí. Malé drobnosti. Ale žádná chyba. Kurva chlapi, tohle mi nemůžete dělat. Myslel jsem že tohle passnu a přejdu definitivně na Earthborne, ale teď to vypadá zase na multi LCG režim. Aspoň že to už prodávají po krabicích. Místo popravy jdeme zítra rozjet další rundu a testnout zbývající dva scénáře. To jsem teda fakt nečekal.

Edit : vlastně jednu chybu bych přece jen našel. A bylo to dobře viditelné už v předchozím cyklu. Noví autoři mají nepěkný sklon k dungeon crawlingu. Boj je tu docela využívaný aspekt vedoucí k úspěchu a některé scénáře bez boje ani dokončit úspěšně nejdou. Červa prostě neoběhnete. Dokonce vám i nadbíhají s tím, že pokud útočíte Melee, tak automaticky jeden hit na pro vás (kvůli které kartě to asi tak je?), čili s bojem se počítá. Tohle MJ měla zmáknuto zejména v pozdějších cyklech lépe a dávala víc možností řešení by default. Tady to holt musíte vyřešit ve svém balíku.

24.3.2024 20:00:17 | Upraveno autorem (porovnej)

@Radis99 Nesouhlasím například s tím, že bless/curse tokeny jsou “to nejhorší" … podle mě naopak. Je na to spousta zajímavých buildů, zejména třeba u Guardianů a Rogues … Celý Innsmouth jsme si s tím hráli a bavilo nás to.

Souhlas naopak asi s tím, že např. v Edge of the Earth byly některé setupy náročnější (a vyžadovaly poměrně velký stůl), ale taky bych to nevztáhl univerzálně.

Novou kampaň mám zatím koupenou, ale čtu na ní zatím vesměs dost pozitivní ohlasy (a to je dobře, hra by neměla být závislá na tom, jestli od toho odejde designérka).

@louza Btw k tomu “testované pro jiný počet hráčů než dva” … no já nevím, já hrál celý AH LCG vždy ve 3-4 a nikdy jsem neměl pocit, že by něco drhlo. Naopak vyšší počet mě vždycky víc bavil díky možnosti specializace vyšetřovatelů = možnost si zkoušet hezké a ne-nutně-na-přísnou-efektivitu-optimalizované balíčky. Jo a taroty jsme používali od Circle Undone u všech kampaní, přišlo nám to jako zajímavá challenge.

24.3.2024 20:48:12 | Upraveno autorem (porovnej)

@TomL V každém počtu mimo dva drhne něco jinýho. Nechci se moc pouštět do detailů, protože ze zkušenosti vím, že tyhle debaty stejně nikam nevedou. To co jsem tou závorkou chtěl říct je, že se mi líbí, že přímo ve scénáři je explicitně napsáno, že když je jeden nebo dva hráči tak tohle, při tří a čtyřech tohle. Občas se to objevilo i v předchozích cyklech, ale tady to bylo na více místech. Každopádně beru svůj postřeh částečně zpět, protože jsem schválně zkusil finále ve true solo a to fakt těžce neškáluje. Tam ten balík prostě klasicky neproházíš dost rychle, pokud nemáš velké štěstí, nebo na to speciálně konstruovanou postavu. Není to poprvé, ale vždycky byla možnost to vyhrát s nějakým ale. Tady tě to zařízne naprosto nemilosrdně. Holt Arkham no... Škoda. Ten scénář je jinak moc pěkný.

27.3.2024 18:09:25

@louza Asi nezbývá než se shodnout, že se neshodneme. Naprosto s tím nesouhlasím. Odehráli jsme ve 3-4 sedm kampaní a “nedrhlo” nám podle mě nikdy nic. Nebo nevím co tím myslíš. Podle mě to funguje skvěle a jak už jsem řekl: vždycky to budu chtít hrát ve 3-4, protože máš možnost stavět si zábavné balíky. Ne nutně balíky, co musí být optimalizované na sílu a umět všechno, abys měl šanci.
Maximálně mohu říct, že některé scénáře byly subjektivně trochu zábavnější než jiné, ale to tak nějak asi rozumíme.

 

27.3.2024 18:54:10

@TomL Ok, že jsi to ty a líbí se mi jak slušně a věcně komunikuješ zkusil jsem zformulovat svůj pohled do samostatného vlákna. Třeba se připojí i někdo další… 

27.3.2024 20:23:55

@TomL Za bless/curse tokenema si stojím, že to někoho baví přes buildy nebo má rád náhodné faily nikomu vůbec neberu, ale z herního desingu je to děs. 1 procento card poolu to boostuje a 99 procent to ničí (hlavně skilly/eventy). Přidávat takovou nahodilost, do typu hry jako je AH, kde mě to několikrát přes stůl zabilo, neberu moc jako klad. Plus ty karty s Innsmouthu jsou overpower, ale testeři z FFG nikdy nebyli TOP, ale tohle je už moc. Hemloc nevím, zatím jsem netestoval, ale měli tu mechaniku určitě revidovat, což se nestalo a ještě vydávají parallel investigatory s touhle mechanikou, to mi hlava už fakt nebere.

30.3.2024 20:02:17

Tady si to nějaký maník hrozně moc vychvaluje, považuje to za jednu z nejlepších, nebo dokonce nejlepší kampaň

https://www.reddit.com/r/arkhamhorrorlcg/comments/1b80xsm/just_finished_the_feast_of_hemlock_vale_my/

26.4.2024 15:01:05

Tak za mě jsem už sbírku po scarlet keys chtěl zamrazit a po kladných hodnoceních jsem do toho šel a musím teda uznat že za mě co se týká kampaně to patří mezi top.

27.4.2024 21:31:36

Vybíráme z Bazaru

Dice Throne: Santa vs. Krampus + Promo Pack
Dice Throne: Santa vs. Krampus + Promo Pack
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas