Architekti Skalistého hřbetu

xxxxxxxxxo hodnoceno 5x (Seznam vlastníků)

Architekti Skalistého hřbetu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Herní mechanismy: draft
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Jordy Adan
Rok vydání: 2024
Dostupnost: 11 obchodů (cca 799–899 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Budování podzemních kobek je starodávné minotauří umění, které se po celé věky předává z mistra na učedníka. Po deseti letech studia pod vedením mistra Hortgullyho je nyní čas, abyste tuto dovednost předvedli. Od věhlasu vás dělí jediný závěrečný projekt: musíte vyhloubit vlastní kobku plnou nebezpečí na úpatí pohoří Skalistý hřbet. Kulbak poskytne pracovní síly a zvěřinec lorda Duntuma dodá nestvůry, které obsadí vaše kobky. Stavitel, jehož podzemí se ukáže jako největší výzva pro vybrané hrdiny královny Amálie, získá titul mistra architekta.

z pravidel hry

V karetní hře Architekti Skalistého hřbetu, zasazené do světa hry Hrdina v kostce, se hráči stávají staviteli podzemních kobek: během čtyř let, tj. herních kol, vyhloubí celkem 16 místností plných pastí, nestvůr apod., které si navíc na konci každého kola mohou ještě dovybavovat. Snaží se přitom mj. co nejlépe splnit zadání, která znají od začátku hry, a bodovací podmínky na kartách výzvy, jež však získávají teprve v průběhu hry. Hráč, jehož podzemí získá na konci hry nejvíce bodů, se stane vítězem.

Příprava hry:

Hráči umístí na dosah všech hráčů desku se stupnicemi priority a zlata (na obě stupnice umístí ukazatele své barvy), na niž umístí vylosovanou kartu cíle se společným zadáním pro všechny hráče. Napravo od desky vyloží (v počtu daném počtem hráčů) karty výzev, nalevo karty trhu; na ty umístí lícem vzhůru žetony tvaru uvedeného na každé kartě. Každý hráč si vylosuje kartu blueprintu se zadáním, které prvky (jeskyně, pokladnice, různé typy nestvůr aj.) se mají nacházet v jakých místnostech. Poté si sestaví horní okraj svého podzemí a na jednu jeho část (určenou schématem na kartě blueprintu) umístí dřevěný ukazatel vstupu; nakonec každý hráč obdrží pět karet místností.

Průběh hry:

Hra probíhá po čtyři kola, v každém z nich vyhloubí jednu řadu místností. Na konci hry tak podzemní komplex bude mít celkem 16 místností v mřížce 4×4. Každý tah se skládá ze tří fází:

  1. Fáze výstavby: hráči si pomocí draftu rozeberou 4 karty místností, které umístí do svého podzemí.
  2. Fáze vylepšení: hráči uvolní stupnici priority a posunou se na stupnici zlata podle příéjmu za karty místností z aktuálního kola a za pokladnice v celém podzemí. Za zlato si poté mohou pořídit žetony umístěné na kartách obchodu a ihned je umístit do svého podzemí. Jestliže nechtějí dále nakupovat nebo nemají dost zlata na nákup, pasují ‒ posunou svůj ukazatel na stupnici peněz na 0, vyberou si jednu z karet výzev s dalšími bodovacími podmínkami a umístí svůj ukazatel první volné místo na stupnici priority.
  3. Fáze úklidu: hráči nahradí karty obchodu novými a umístí na ně nové žetony. Nevyužitou kartu výzvy odloží a místo ní vyloží tři nové (pouze v 1. a 2. kole). Nakonec hráči obdrží nových 5 karet místností.

Konec hry:

Hra končí poté, co ve fázi vylepšení 4. kola pasuje poslední hráč. Hráči obdrží body za zbylé zlato, za splnění zadání na kartě cíle a na kartě blueprintu, za splnění bodovacích podmínek na kartách výzvy, za symboly reputace v kobkách a za všechny místnosti napojené chodbami na vchod do podzemí či východ z něj. Hráč s největším celkovým počtem vítězných bodů se stává vítězem.

Autor: Ondřej Podavka

Mini a promo rozšíření (1)

Další názvy této společenské hry

Offcanvas