Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Herní mechanismy: | draft |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jordy Adan |
Rok vydání: | 2024 |
Dostupnost: | 11 obchodů (cca 799–899 CZK) |
Sdílej: |
Budování podzemních kobek je starodávné minotauří umění, které se po celé věky předává z mistra na učedníka. Po deseti letech studia pod vedením mistra Hortgullyho je nyní čas, abyste tuto dovednost předvedli. Od věhlasu vás dělí jediný závěrečný projekt: musíte vyhloubit vlastní kobku plnou nebezpečí na úpatí pohoří Skalistý hřbet. Kulbak poskytne pracovní síly a zvěřinec lorda Duntuma dodá nestvůry, které obsadí vaše kobky. Stavitel, jehož podzemí se ukáže jako největší výzva pro vybrané hrdiny královny Amálie, získá titul mistra architekta.
z pravidel hry
V karetní hře Architekti Skalistého hřbetu, zasazené do světa hry Hrdina v kostce, se hráči stávají staviteli podzemních kobek: během čtyř let, tj. herních kol, vyhloubí celkem 16 místností plných pastí, nestvůr apod., které si navíc na konci každého kola mohou ještě dovybavovat. Snaží se přitom mj. co nejlépe splnit zadání, která znají od začátku hry, a bodovací podmínky na kartách výzvy, jež však získávají teprve v průběhu hry. Hráč, jehož podzemí získá na konci hry nejvíce bodů, se stane vítězem.
Hráči umístí na dosah všech hráčů desku se stupnicemi priority a zlata (na obě stupnice umístí ukazatele své barvy), na niž umístí vylosovanou kartu cíle se společným zadáním pro všechny hráče. Napravo od desky vyloží (v počtu daném počtem hráčů) karty výzev, nalevo karty trhu; na ty umístí lícem vzhůru žetony tvaru uvedeného na každé kartě. Každý hráč si vylosuje kartu blueprintu se zadáním, které prvky (jeskyně, pokladnice, různé typy nestvůr aj.) se mají nacházet v jakých místnostech. Poté si sestaví horní okraj svého podzemí a na jednu jeho část (určenou schématem na kartě blueprintu) umístí dřevěný ukazatel vstupu; nakonec každý hráč obdrží pět karet místností.
Hra probíhá po čtyři kola, v každém z nich vyhloubí jednu řadu místností. Na konci hry tak podzemní komplex bude mít celkem 16 místností v mřížce 4×4. Každý tah se skládá ze tří fází:
Hra končí poté, co ve fázi vylepšení 4. kola pasuje poslední hráč. Hráči obdrží body za zbylé zlato, za splnění zadání na kartě cíle a na kartě blueprintu, za splnění bodovacích podmínek na kartách výzvy, za symboly reputace v kobkách a za všechny místnosti napojené chodbami na vchod do podzemí či východ z něj. Hráč s největším celkovým počtem vítězných bodů se stává vítězem.
Autor: Ondřej Podavka
Barcelona CZ
Akt. cena: 511 Kč
Končí za: 7 dnů