Uprostřed třpytivých vln oceánu se pomalu rozprostírá fascinující korálový svět, který slibuje stát se domovem pro nespočetné množství mořských tvorů. Každý korál, každý kousek podvodní flóry přináší nový příběh, nový život a zázrak oceánského ekosystému. V této harmonii je však klíčová role těch, kteří dokáží vytvořit ideální prostředí pro život největších obyvatel hlubin.
Ve hře Aqua: Život v oceánech hráči vytvářejí podmořský biotop, a to tak, aby se v něm dařilo korálům a dalším mořským živočichům. Jejich cílem je vytvořit rozmanité a biodiverzní prostředí, které přiláká různé druhy mořských živočichů, od drobných rybek po majestátní velké tvory. Hra je o strategickém rozšiřování korálů a chytrém umisťování zvířat, aby se maximalizovaly bodové zisky. Hráč, jemuž se to podaří nejlépe (tj. získá na konci hry nejvíce vítězných bodů), se stane vítězem hry.
Příprava hry:
Hráči náhodně vyberou šest herních ekosystémů a ke každému přiřadí dílky jednoho z malých živočichů; poblíž připraví roztříděné dílky velkých živočichů. Dále připraví dílky korálů (lícem dolů) a vytvoří z nich nabídku v počtu dílků o 1 větším než počet hráčů. Každý hráč si před sebe položí startovní dílek.
Průběh hry:
Hra trvá po 17 kol, v nichž se hráči střídají v tazích. Každý tah má tři fáze:
- Hráč si vezme z nabídky jeden dílek korálů (na každém jsou vyobrazeny tři korály) a přiloží jej k již vyloženým dílkům; alespoň jeden z korálů na přikládaném dílku přitom musí po přiložení sousedit s korálem stejné barvy.
- Pokud hráč přiložením dílku vytvoří habitat (tj. šestiúhelník tvořený třemi korály stejné barvy), ihned na něj položí dílek drobného živočicha téže barvy.
- Pokud hráč položením drobného živočicha vytvoří uskupení různých živočichů o stejném tvaru jako některý velký živočich, může jej na ně položit. Využije přitom bodově nejhodnotnějšího živočicha daného druhu.
Poté, co všichni hráči odehrají svůj tah, kolo končí a doplní se nabídka korálů pro další kolo.
Konec hry:
Hra končí po odehrání 17. kola. Hráči si sečtou body za malé a velké živočichy, jakož i za korálové útesy, tj. útvary z alespoň čtyř korálů stejné barvy, které udělují body za s nimi sousedící malé živočichy, a za splnění bodovacích podmínek jednotlivých ekosystémů pro k nim přiřazené živočichy. Hráč, který obdrží nejvíce vítězných bodů, se stává vítězem hry.
Rodinná varianta hry:
Body se udělují pouze za malé a velké živočichy; ekosystémy vůbec nepřicházejí do hry.