Ankh, klíč k novému životu. V noci, když faraonka vstává ze svého sarkofágu, jsou mumie jako utržené ze řetězu. Ten, kdo přinese nejlepší dary, získá monarchovu přízeň a tím i šanci na brzké znovuzrození. Naneštěstí je faraonka extrémě náladová - i v případě, že jste byli v její přízni, můžete v dalším okamžiku upadnout v nemilost.
Karetní hra Ankh je rychlá, jednoduchá hra, která je navíc jazykově nezávislá, takže není velký problém, že pro ni zatím neexistuje česká verze. V této hře je vaším úkolem přinést faraonce dary a získat co nejvíce její přízně, ale kvůli její náladovosti se mohou kdykoliv změnit preference ohledně zmíněných darů.
Příprava hry:
Hra obsahuje 5 druhů karet, z čehož 4 jsou různé typy mumií s dary pro faraonku s různým bodovým hodnocením (1-5), a pátý druh představují papyry, kde jsou udávány preference darů: ty, které faraonka hodně chce, dále ty, které by ráda dostala, následně ty, které ani nepotěší ani neurazí (za 0 bodů) a dary, které nechce (záporná hodnota bodů na kartě). Na papyrech je rovněž uvedeno, kolik kusů od daného daru faraonce vystačí (3-6). Pro započetí hry vylosujte nebo vyberte náhodně jeden z papyrů, který určí faraončiny preference a počet darů, které by měli hráči přinést. Pokud hrajete již další hru, ponechejte papyrus, který byl platný jako poslední. Zamíchejte všechny ostatní karty a rozdejte každému hráči po 4 kusech. Začíná hráč, který byl jako poslední „zafačovaný“.
Průběh hry:
Hráči ve svém kole zahrají vždy jednu kartu ze své ruky: buď dar pro faraona, nebo změnu papyru. Následuje hráč po směru hodinových ručiček. Pozor, pokud změníte papyrus s faraoninými požadavky tak, že bude stanoven nižší počet darů, než má před sebou vyložen kterýkoli z hráčů, hra je u konce. Pokud hráči karty v ruce nevyhovují, může je obětovat do odhazovacího balíčku a vytáhnout si nové karty do celkového počtu čtyř karet v ruce, tento hráč však již nemůže vykládat v tomto kole karty.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy má kdokoliv z hráčů udávaný počet darů na papyru, nebo více (nemusí se jednat o hráče, který zrovna odehrál své kolo). Následně si hráči spočítají své plusové i mínusové body podle konečných požadavků faraonky. Vyhrává ten, jehož součet bodů je nejvyšší.