Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, sběratelská |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Richard Garfield |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Kyberpunk. Temná budoucnost, ve které hackeři proplouvají matrixem informačního prostoru a napadají sítě megakorporací, křemíkem a ocelí vylepšení zabijáci slídí v temných uličkách, a neurofaxoví žokejové řídí své stroje přes kabely zapojené přímo do mozku.
Už od vydání legendárního Neuromancera Williama Gibsona v roce 1984 se nespočet autorů snažil vytvořit hru s tématikou kyberpunku. Jedním z nich byl i Richard Garfield, autor slavného Magic the Gathering, který v 96 uvedl Netrunner. Netrunner byla sběratelská asymetrická karetní hra pro dva hráče. Přestože sám Garfield ji považoval a stále považuje za nejlepší hru, kterou kdy navrhl, nedosáhla takového uspěchu, jako například výše zmíněný Magic. Nyní, v roce 2012, se společnost Fantasy Flight Games rozhodla přijít na trh s remakem této hry.
Jak samotný název napovídá, byl Netrunner tematicky přesunut do fikčního světa Androidu, známého i z jiných her a knih FFG. Na rozdíl od původní hry je nový Netrunner ve formátu tzv. living card game. LCG znamená, že na začátku vychází základní set a pak pravidelně následují menší balíčky s pevně daným složením karet (na rozdíl od sběratelské hry, kde byly karty náhodně).
Nový Netrunner je stále asymetrická hra pro dva hráče. Jeden hráč hraje za megakorporaci, druhý za netrunnera - futuristického hackera. Megakorporace si ve svém tahu povinně bere kartu z balíčku a poté má tři akce. Za akce získává zdroje, instaluje ochranné programy, ale hlavně na vzdálené servery umísťuje agendy, jejichž dokončováním získává vítězné body. Runner má naproti tomu akce čtyři. Za jednotlivé akce může brát karty z balíčku, vykládat zdroje, pořizovat hardware, instalovat programy a také provádět tzv. runy – pokusy o proniknutí do systémů korporace a ukradení agend (za ukradené agendy zase naopak získává vítězné body runner).
Runy jsou základním kamenem celé hry. Korporace vykládá agendy a ochranné programy - LEDy (lokální elektronické defenzory) lícem dolů a runner tak až do začátku útoku na server netuší, proti čemu vlastně stojí. Ledů je mnoho typů (datová zeď, kódová brána atd.) s různou silou a parametry. Protizbraní na ledy jsou útočné programy - ledoborce. Také ledoborců je mnoho typů. Některé jsou levnější, působící jen na určitý typ ledu, jiné jsou univerzální, ale dražší. Pokud se ledoborec střetne s typem ledu, na který je účinný, může se runner rozhodnout obětovat zdroje a vyřadit subrutiny daného ledu. Pokud je led na daný ledoborec imunní, nebo pokud runner nemá dostatek zdrojů, aktivují se subrutiny. Subrutiny mohou způsobit mnoho událostí - okamžitě ukončit run, vystopovat runnera (odhalený runner je pak mnohem zranitelnější vůči korporačním kartám), nebo přímo způsobit fyzické zranění.
I když se runnerovi podaří probít skrz všechny ledy, chránící server, ještě nemá zdaleka vyhráno. Může se stát, že místo agendy korporace na server instalovala kartu, která se za agendu jen maskuje, ale při kontaktu s ní je runner odhalen nebo zraněn. Klíčové tak není, jaké karty se hráči dostanou do ruky, ale jak se podaří přesvědčit protivníka, nebo naopak správně odhadnout, že daný server je jedna velká past.
Pokud se korporaci podaří úspěšně ubránit a dokončit agendy v hodnotě sedmi bodů vyhrává, pokud naopak runner agendy v hodnotě sedmi bodů ukradne, vítězem se stává on. Dalšími možnostmi jak ukončit hru, je fyzická likvidace runnera korporací, nebo na druhé straně zničení všech zdrojů korporace runnerem.
Autor: zgrywus
Archmage
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 6 dnů