Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Red Raven Games Schwerkraft-Verlag |
Autoři: | Ryan Laukat |
Rok vydání: | 2014 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Na obzoru se tyčila bytost připomínající obrovskou horu mrtvolně zelených řas. Byl to Morový duch, další z titánů, kteří už po celé věky procházeli krajinami ležícími mimo hájená údolí a rozsévali smrt a zkázu. Ne však dnes. Dnes se mu postaví stateční obránci Kazu, posílení halijským plukem, aby městskému státu Kaarh přinesli ještě větší prosperitu a slávu mezi místními kmeny. Svými meči a šípy rozšíří kaarhskou říši o další kraj.
Ve hře The Ancient World představuje každý z hráčů jeden z městských států blíže nespecifikované země, které poskytují ochranu okolním kmenům, hledajícím útočiště před strašlivými titány. Jejich cílem je prostřednictvím dělníků budovat a rozšiřovat svou říši a najímat vojáky, kteří se s titány budou potýkat.
Na herní plán se každé kolo vyloží dostupné karty říše a vojenské karty. Hráči se navíc dozví, jací titáni se momentálně pohybují v okolí jejich měst. Každý z nich má kromě vlastní desky k dispozici také určitý počet dělníků, jejichž prostřednictvím může vykonávat nejrůznější akce.
Hráči se střídají v tazích a umisťováním dělníků do jednotlivých lokalit provádí s nimi spojené úkony. Mohou například nakupovat další karty říše (poskytující speciální bonusy), najímat vojáky, dočasně zvyšovat svou vojenskou sílu, provádět průzkum, opravovat poničené budovy, dolovat zlato, věnovat se shromažďování vědění či navyšovat populaci.
Každý z dělníků má úroveň vyjádřenou číslem. Obecným pravidlem je, že pokud hráč použije pro danou oblast dělníka, další zájemce o tuto akci musí vyslat dělníka vyšší úrovně. Některé oblasti se ale řídí speciálními pravidly.
Další možností je útok na titána. Hráč při něm zaplatí svým vojenským jednotkám, které následně titána zneškodní. Jejich vojenská síla se ovšem musí minimálně rovnat síle obludy. Titáni jsou ve třech úrovních. Po jejich porážce hráč hodí kostkami a určí míru poškození, které jeho říše při boji s nimi utrpěla. Škody jsou vyjádřeny dočasnou nedostupností zvolených karet říše. Kartu poraženého titána (poskytující navíc jistý bonus) si hráč položí vedle své hrací desky.
Služba ozbrojenců se s každým použitím zdražuje. Pokud si hráč nechce dále udržovat danou jednotku, může ji poslat do výslužby. Noví vojáci se pak naučí od svých předchůdců část jejich schopností. Tato zkušenost je kumulativní, což hráče (kromě narůstající ceny) povzbuzuje k rozpouštění "nelukrativních" jednotek.
Hráč může ve svém tahu také pasovat.
Smyslem hráčova úsilí je nákup pro něj nejvýhodnějších budov říše a boj s titány. Oba typy karet totiž nesou standarty pěti migrujících kmenů, jejichž ochranou si hráči zajišťují jejich přízeň a následně i vítězné body.
Hra konči po odehrání šesti kol. Hráči spočítají standardy, které se jim podařilo shromáždit; vítězem se stává hráč s nejvyšším počtem bodů.
Autor: stastlivec
Kanban: Automotive version (Ita+ Eng)
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 8 dnů