Amulet - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Alena Sokolova
Vladimir Sokolov
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 11 obchodů (cca 1159–1229 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

The warmth of life has entered my tomb! Prepare yourself, mortal, to serve my Master for eternity, hehehahaha!

Leoric, the Skeleton king (Diablo I)


Amulet je dobrodružná hra zasazená do temného fantasy středověku, v níž se hráči snaží zastavit mocné síly zla pronikající na svět z temné zříceniny. Každý hraje za některou z pěti dostupných postav (kazatel, čarodějka, lovec, svatý rytíř, zlodějka), jejíž schopnosti a vybavení si v průběhu hry vylepšují. V kompetitivní variantě hry, jež je popsána níže, je cílem hráčů co nejvíce přispět k boji proti zlu a získat tak co nejvíce vítězných bodů (o kooperativní variantě viz konec popisu).

Příprava hry:

Hráči rozloží herní plán a poblíž příslušných lokací připraví kouzla, netvory 1. a 2. úrovně a bájné netvory, vše v určitém počtu odvíjejícím se od počtu hráčů, dále karty dobrodružství, žetony vylepšení lokací a pět lektvarů. Poté si hráči vezmou desku vybrané postavy, na níž je znázorněný jednak vývojový strom, kam si hráči během hry umisťují žetony dovedností, odemykaných po zisku zkušeností, jednak amulet, rozdělený na několik sekcí, s vyznačenými místy pro umisťování drahokamů, jimiž jsou jednotlivé části amuletu nabíjeny. Na své desky hráči rozmístí žetony zdraví a vezmou si příslušné žetony dovedností a zbraní, žetony bohatýra a mnicha a tři mince. Figurky svých postav umístí na herní plán do hostince.

Průběh hry:

Hra probíhá (v závislosti na počtu hráčů) šest až osm kol, z nichž každé se skládá ze čtyř fází:

  • Úsvit ‒ hráči připraví k příslušným lokacím nové netvory.
  • Ráno ‒ hráč se přesune na jinou lokaci na mapě, než na které se nachází; pokud při tom překročí řeku, musí zaplatit jednu minci, nebo přijde o jeden žeton zdraví. Poté hráč provede zde akci či akce dostupné v této lokaci: takto může mj. obnovit či rozšířit své možnosti (nákup kouzel či lektvaru, léčení, oprava zbraní aj.), vypravit se za dobrodružstvím (po jehož dokončení je vždy vylepšena jedna z lokací) nebo bojovat s netvorem. Při boji hráč umisťuje na mřížku na kartě nestvůry žetony zbraní, popř. dalšího vybavení (všechny mají polyominový tvar). Pro úspěšný souboj je třeba takto zakrýt všechna pole mřížky s červeným křížkem a co nejvíce polí s kapkou krve; za každou nezakrytou kapku hrdina přijde o jeden žeton zdraví. V případě úspěšného boje hráč získá (kromě karty netvora coby trofeje) zkušenosti, příp. též mince či drahokam.
  • Večer ‒ každý se přesune na jinou lokaci na mapě a provede zde dostupnou akci či akce, podobně jako ve fázi předchozí.
  • Noc ‒ hráči, jimž to jejich dovednost umožňuje, mohou provést některou z akcí. Poté hráči vyhodnotí schopnosti neporažených netvorů, jež mohou mít jednorázový, opakovaný či trvalý efekt postihující některou z lokací či postav.
    V případě, že postava během hry přijde o všechny životy zdraví, obdrží žeton omráčení, přesune se do hostince, kde je jeho zdraví úplně obnoveno, a poté může dále pokračovat ve hře.

Konec hry:

Hra končí po uplynutí příslušného počtu kol. Hráči obdrží body za získané karty netvorů, za nabité sekce svých amuletů, za zbylé peníze a nevyužitá kouzla a lektvary aj. Naopak za žetony omráčení body ztrácejí. Hráč s nejvíce získanými body se stává vítězem hry.

Kooperativní varianta hry:
Společným cílem hráčů je splnit zadání na jedné ze dvou karet přísahy, přidělených jednotlivým hráčům na začátku hry, a třech společných kartách úkolů. Během hry si hráči smějí navzájem předávat mince, kouzla, lektvary a drahokamy, nacházejí-li se na stejné lokaci.
V případě, že hráči odstraní ze hry karty úkolů a přísah, společně vítězí na konci příslušného kola. Naopak v případě, že uplyne určený počet kol a některá z těchto karet zůstane ve hře, hra končí společnou prohrou. Hráči prohrají také, jestliže je splněna jakákoli podmínka prohry na některé z karet úkolů.

Autor: Ondřej Podavka

Další názvy této společenské hry

  • Amulett
Offcanvas