ALIEN: Fate of the Nostromo

xxxxxxxxoo hodnoceno 12x (Seznam vlastníků)

ALIEN: Fate of the Nostromo - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Ravensburger
Autoři: Scott Rogers
Rok vydání: 2021
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

...Ve vesmíru nikdo neuslyší Váš křik...

Odletěli jste z planety LV-426, Kane je mrtvý a na lodi se nachází neznámá forma života, která Vás chce všechny do jednoho zabít. Jako přeživší členové posádky lodi Nostromo musíte spojit své síly a přežít.

Ve této kooperativní hře se ocitnete v kůži jednoho z přeživších členů posádky: Dallas, Ripleyová, Brett, Parker a Lambertová. Společnými silami se snažíte splnit základní úkoly, ve kterých jde primárně o sbírání, crafting a doručování předmětů do určených lokací. Po splnění záklaních úkolů se odhalí tajný hlavní úkol. Celé to zní jednoduše, ale po celou dobu Vás loví Vetřelec a nesmíte také zapomenout na zrádného androida Ashe.

Příprava hry:

Každý z hráčů si vybere jednu hrací desku s členem posádky (lze se domluvit nebo tahat náhodně). Na těchto tabulkách vidíme základní informace o postavě; počet akcí, které tato postava může ve svém tahu udělat; speciální schopnost a inventář.

  • Dallas: 5 akcí; žádná spec. schopnost.
  • Ripleyová: 4 akce; může utratit jednu akci a pohne kterýmkoliv členem posádky o jedno pole.
  • Brett: 3 akce; všechny nástroje, které stojí 2 a více materiálu, jsou o 1 materiál levnější. Crafting se nepočítá jako akce.
  • Parker: 4 akce; za 1 akci přidá 1 materiál do svého inventáře - lze použít pouze jednou za kolo.
  • Lambertová: 4 akce; Za 1 akci se může podívat na vrchní kartu balíčku setkání a dát ji do spodu balíčku.

Inventář všech postav je stejný a může obsahovat 3 vyrobené nástroje, 1 láhev s chladícím médiem a neomezený počet materiálu.

Následně se rozloží hráčská deska, na kterou se umístí žetony a figurky dle manuálu, připraví se balíček setkání + veškeré žetony mimo herní plán. Dále se odhalí základní úkoly (počet hráčů + 1) a jeden tajný úkol, který se ukáže až po splnění základních úkolů. V expertní variantě hry se na hrací plán přidá android Ash.

Průběh hry:

Každý hráč má k dispozici určitý počet akcí, které může využít pro:

  • Pohyb
  • Výrobu předmětů
  • Sbírání/odhazování předmětů,
  • Použivání speciálních schopností
  • Výměnou materiálů a nástrojů s ostatními hráči
  • Plnění zadaných úkolů

V podstatě každý úkon stojí jednu akci, pokud není uvedeno jinak (viz Brettova spec. schopnost). Akce se mohou opakovat (např. se dají využít všechny pouze pro pohyb atd.). Po skončení tahu každého hráče se odhalí karta setkání, která určuje:

  1. Události/akce;
  2. Pohyb vetřelce;
  3. Útok vetřelce, který nám snižuje morálku v případě, že se dostane k některému členovi posádky. Pokud je v místnosti více členů posádky - snížení morálky se vyhodnotí pouze jednou.

Na herním plánu se také nachází žetony skrytého pohybu vetřelce (concealed tokens), které se průběžně doplňují na herní plán v závislosti na kartách setkání. Tyto žetony nám imitují skrytý pohyb vetřelce skrz ventilační šachty a potrubí. Pokaždé, když vstoupíme do místnosti, kde se nachází žeton, musíme žeton vyhodnotit a poté zamíchat zpět do dobírací hromádky. Žetony jsou trojího typu:

  • Safe: Vetřelec nezaútočí a nic se nestane.
  • Surprise attack: Vetřelec zaútočí ze stínů! Okamžitě na toto pole přemístíme figurku Vetřelce, vyhodnotíme jeho útok a všichni napadení členové posádky musí utéct o 3 pole od vetřelce.
  • Jonesy: Vystraší nás kočka Jonesy. Ztrácíme jednu morálku, ale neutíkáme. Žeton vracíme do dobírací hromádky.

V případě, že se v místnosti nachází žeton skrytého přesunu a zaroveň plnění úkolu - plnění úkolu se vyhodnocuje jako první a až poté odhalíme žeton.

Vybavení: Ve hře můžeme pomocí žetonů materiálů vyrábět různá zařízení, která nám pomohou ve splnění úkolů. Počet vybavení je limitován a je potřeba si rozmyslet, který hráč bude co používat (nemůžou mít všichni všechno :)). Počet žetonů materiálu v inventáři hráčů nemá omezení. Láhve s chladícím médiem se většinou využívají pro splnění podmínek, ale pokud by nebylo potřeba - dají se v místnosti dílna (workshop) vyměnit za 2 žetony materiálu.

  • Baterka: Ztráty morálky se snižují o 1. Může být použita, i když není Vaše kolo. Efekty více baterek se nesčítají. Použití baterky se nebere jako akce.
  • Pohybový sensor: Akce: Odhalte žetony skrytého pohybu vetřelce až do vzdálenosti 2 polí. Pokud je na žetonu vetřelec - přesuňte figurku vetřelce do této místnosti a pokračujte ve hře. Odhalený žeton zamíchejte zpátky do dobírací hromádky.
  • Harpuna: Akce: Pokud je vetřelec ve vzdálenosti max. 3 polí od Vás - zasáhnete ho a posunete o 3 pole jakýmkoliv směrem.
  • Plamenomet: Akce: Pokud je vetřelec ve vzdálenosti max. 3 pole od Vás - zaženete ho do hnízda a v tomto kole nelížete kartu setkání.
  • Elektrický obušek: Ztráty morálky se snižují o 2. Může být použit, i když není Vaše kolo. 
  • Klec na kočku: Pokud odhalíte Jonesy na žetonu skrytého přesunu - dejte ho do klece ve svém inventáři a máte o starost méně. Nebere se jako akce.

Konec hry:

Hra končí vítězstvím, pokud splníte podmínky finálového úkolu dříve, než klesne morálka Vaší posádky na 0.

Autor: Vojcek99

Offcanvas