„U většiny zvířat se dá odhadnout prostředí, ve kterém se vyskytují?“ „Dá, ale například sloni jsou nevyzpytatelní, protože se pohybují na obrovském prostoru. Jednou jich je někde obrovské stádo a pak nevidíte žádné."
- z rozhovoru s cestovatelem Petrem Hejtmánkem
Ve hře African Park se každý hráč ujme role správce jedné přírodní rezervace, kam má za úkol přemístit zvířata z divočiny. Ta ale nemohou být umisťována jen tak. Některá potřebují specifické místo, další zase nemohou být v rezervaci spolu s některými jinými druhy.
Příprava hry:
Každý hráč si vytvoří svou rezervaci tak, že si vezme celkem tři karty krajiny, které na sobě mají určitý počet oblastí, a tuto svou rezervaci vyloží před sebe. Na některých částech jsou vodní plochy, na jiných ne. Balík karet zvířat se zamíchá a položí rubem vzhůru.
Průběh hry:
Hráč na tahu vyloží několik karty zvířat lícem vzhůru vedle balíčku. Tímto hráčem počínaje si každý hráč vezme postupně jedno ze zvířat a pokusí se jej umístit do své rezervace.
Zvířata se umisťují dle svých nároků, které jsou vyobrazeny na kartách. V případě umístění zvířete do menší oblasti, než kterou vyžaduje, toto zvíře nepřináší žádné body.
Hráč musí kombinovat, neboť některé druhy se navzájem mohou sežrat, jiné nemohou zase být v oblasti ve vyšším počtu. U jiných naopak vyšší počet dává hráči bonusové body. Některé druhy ve specifických situacích umístit nelze a na konci hry se danému hráči za tato zvířata odečítají body (tzv. mrtvá zvířata) stejně jako za zvířata, která byla sežrána.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů zaplnil všech 15 míst své rezervace, nebo již pro další kolo nejsou žádná další zvířata v balíčku. Pokud toto nastane, hráči si spočítají své vítězné body. Hráč s nejvyšší hodnotou vítězných bodů vyhrál. V případě remízy vítězí hráč s menším počtem mrtvých/sežraných zvířat.