Advanced Squad Leader

xxxxxxxxxx hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Advanced Squad Leader - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Avalon Hill
Autoři: Don Greenwood
Rok vydání: 1985
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

The Guards' Counterattack

Autor: sydo | 4 hodiny 0 minut | 20.7.2010 | 10

Hra: Advanced Squad Leader + Beyond Valor: ASL Module 1

Hráči: sydo

Úvod

Dnes jsem se konečně dostal k sepsání svého reportu z mého sobotního prvního setkání s plným ASL. Po měsících příprav a luštění pravidel, tutoriálů a FAQ jsem se sólo vrhl na scénář "The Guards' Counterattack", který patří k řadě "classic" scénářů volně stažitelných z webu MMP. Tento scénář byl prvním ve starém Squad Leaderu a kromě toho, že vyžaduje jen půl mapy 1 a kromě podpůrných zbraní nemá extra složitá pravidla, jsem se rozhodl ho vyzkoušet také proto, abych vzdal hold původnímu Squad Leaderu. Nejsem příznivcem sólo hraní, ale je to nejlepší způsob, jak se naučit (nejen) wargame. Lepší mít zmatek doma, než když hru poprvé vysvětluji protivníkovi. A navíc jsem se i skvěle bavil, tento scénář totiž neobsahuje skryté jednotky a tak solo hra nebyla problém. Nejprve jsem se s reportem psát nechtěl, ale jelikož mám hru pořád před očima a přemýšlím, co jsem mohl udělat lépe, přeci jen to hodím na papír (že, pane Kletba?).

Scénář

Scénář se odehrává ve Stalingradu 6. října 1942. Němci obsadili Dzerzinského továrnu a sověti přecházejí do protiútoku ve snaze dobýt továrnu zpět. Němci na začátku hry ovládají pět budov a cílem sovětů je získat alespoň dvě z nich, případně mít na konci hry (po pěti kolech) třikrát více jednotek než náckové.

Složení armád

Němci: 13 jednotek, 5 velitelů, 6 lehkých kulometů, dva těžké kulomety.

Sověti: 9 jednotek, 12 elitních jednotek, 3 velitelé, 1 těžký kulomet.

Rusové mají tedy velkou přesilu, nicméně Němci jsou zase dobře opevněni.

Průběh hry

Němci se drželi v budovách uprostřed mapy a komančové útočili ze severu a z východu. Skopčáky jsem umístil do prvních pater, aby Rusové nepoužili "Human wave" (Banzai! - zvyšuje morálku a já nechtěl riskovat, že mi zdivočelí továryši ubodají bajonety obranu hned v prvním kole). Budova F na severozápadní straně mapy sověty doslova přetékala a tak soudruh kpt. Denikin vydal rozkaz k palbě na německé kulometné hnízdo v protější budově. Němci zapadli do krytu jako Němci do krytu (jsem tak vtipný!) a dvěma ruským jednotkám se podařilo dostat obchvatem ke schodišti. Zde je chvíli držel v šachu lehký kulomet v další budově směrem na jih, nakonec se ale zbytku této skvadry (redukované na půljednotku - asi 5 mužů) podařilo s podporou palby jednotek kpt. denikina proniknout do prvního patra. Zde se chtěly vzdát dvě německé jednotky i s velitelem, ale Rusové byli chtiví pomsty za vypleněnou matičku Rus a fašisty nemilosrdně postříleli. Budova však stále nebyla jejich, ještě jedna jednotka hrdě bránila první patro a trvalo ještě dvě kola, než byla z oken vyvěšena rudá vlajka.

Na druhé straně se rusům naopak průnik vůbec nedařil. Přestřelky přes okna neměly valného účinku a když se jedna odvážná jednotka Rusů pokusila přeběhnot severní náměstí, byla okamžitě skosena kulometnou palbou z budovy L. když už se zdálo, že němečtí obránci umdlévají, opustil sgt. Becker jižní budovu a sám přitáhl obráncům druhý těžký kulomet. Rusové pod vedením soudružky Denisové byli donuceni k ústupu a jižní budovy tedy byly v klidu.

Pak Rusům opět svitla naděje - jeden ze dvou lehkých kulometů kryjících západní ulici a přístup k centrální budově byl umlčen sniperem (Zajcev?) a lt. Petrakov odvážně vtrhl se svou jednotkou a těžkým kulometem do centrální budovy. Nepodařilo se mu však probojovat se schodištěm do vyššího patra a německý protiútok ho vyhnal zpět, kde začal, přičemž ztratil pět mužů své jednotky.

Rusům se krátil čas a tak se rozhodli vsadit vše najednu kartu a přeběhnout ulici a rozdat si to s němci na bajonety a pistole. Němečtí velitelé ale věděli co dělat a osádky kulometů mířily přesně. továrna zůstala v rukou Němců, kteří se ještě do noci chlubili, jak vysoko skáčou jejich psi.

Resumé

Musím říci, že mě první hra plného ASL nadchla. Nejsem si ani vědom nějakých chyb, které bych udělal (myslím tím pravidla, na která jsem zapomněl, ne taktické chyby, ale o to tady nešlo). Scénář je k naučení hry ideální a rozhodně nejde o procházku růžovým sadem, možností je až až. Osobně jsem překvapen, že Němci vyhráli, počáteční postup Rusů byl rychlý a s trochou odvahy mohla budova F padnout dříve, takto jen zdržovala postup. myslím, že ještě jedno kolo a mohlo být vše jinak. také německý sniper trochu zaspal, i když příležitosti měl, ale co, vynahrazovaly to precizně mířící kulomety. Těším se na další hru a hlavně na WarCon, kde se snad konečně utkám s živým protivníkem.

Odehráno v: Beroun (Okres: Beroun)

Komentáře

Warcon...
Tak to bude jasná volba.. :) Hned po PAX bude ASL a pak? ASi zase ASL!:D

21.7.2010 12:23:26

Hezký, ale nic pro mně :)
Nějak si nedovedu představit, že bych byl schopen takovouhle hru odehrát....a už vůbec si nedovedu představit, že bych měl hrát za němčoury...

22.7.2010 08:32:31

Fíha
Když na to teď koukám, tak vidím, že to je ten scénář který si jako jediný můžu zahrát (z volně stažitelného dema), takže sem možná přibude další report ze stejného scénáře ;).

30.3.2011 13:08:56
Offcanvas