Staňte se vůdci jednoho ze sedmi velkých měst Starého světa. Získejte bohatství přírodních surovin a zdrojů, zaujměte své místo v nezadržitelném pochodu pokroku, vybudujte obchodní vztahy a uplatněte svoji vojenskou sílu. Zanechte svůj otisk v historii lidstva vybudováním architektonického divu, který přesáhne svým významem nejen svoji dobu, ale i budoucí časy.
7 Wonders jsou rychlá karetní "draftovací" hra. Každý hráč se stává správcem jednoho ze sedmi antických měst a snaží se dosáhnout co nejvíce civilizačních úspěchů - rozvoj řemesel, vědy, kultury, obchodu, vojenství a stavbu jednoho ze sedmi divů antického světa.
Příprava hry
Každý hráč si zvolí či vylosuje jednu tabulku Divu, která současně představuje i hráčovo město a slouží zároveň jako zdroj jedné suroviny. Další zdroj suroviny je možno získat vykládáním produkčních budov. Div lze pomocí surovin postupně budovat v několika etapách, které přináší další body a/nebo výhody. Dále si každý hráč vezme tři mince a sedm karet budov (pro každou epochu), kdy každé kolo jednu kartu zahraje.
Průběh hry
Hra probíhá na tři epochy, z nichž každá se skládá z šesti kol. V každém kole všichni hráči skrytě vyloží jednu z karet a všichni simultánně odehrají jednu akci. Možné akce jsou:
- stavba budovy - všechny karty představují různé budovy, nejběžnější akcí je tedy jejich stavba. Hráč musí mít pro stavu budovy suroviny uvedené na dané kartě. Suroviny (jako například dřevo, kámen, železo, ale i pergamen, látky apod.) lze vyprodukovat pomocí určitých budov nebo je lze koupit od měst sousedních protihráčů.
- stavba jedné etapy Divu - hráč může kartu použít k ukončení jedné stavební etapy svého Divu. Každá dokončená etapa přináší body a/nebo další výhody a jedinečné efekty.
- pasování - hráč kartu odhodí a vezme si z banku peníze. Peníze představují na konci hry určité body a především za ně lze od sousedních měst (protihráčů) nakupovat chybějící suroviny (samozřejmě sousední město jimi musí disponovat).
Karty, které hráči nepoužijí, posílají na konci kola svému sousedovi. Začíná další kolo...
Po uplynutí šesti kol dochází ke konci epochy a k vyhodnocení vojenských konfliktů. Hráči s nižší vojenskou silou než jejich sousedi body ztrácí, hráči s vyšší silou body získávají. Začíná další epocha s novou sadou karet budov určených pro danou epochu.
Konec hry
Na konci třetí epochy dochází k závěrečnému bodování, kdy se udílí další body např. za dosažený vědecký pokrok v různých odvětvích. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů.
Shrnutí: velmi jednoduchá karetní hra s vyšší mírou náhody, nižší mírou interakce a prostorem pro různé vítězné taktiky; vzhledem k simultánnímu hraní akcí je hra velice rychlá i ve vysokém počtu hráčů (až 7 hráčů).