Přechod pro chodce. Na semaforu se rozsvítí zelená. Masa postav se dala do pohybu. Uprostřed silnice najednou padá jedna z nich k zemi. Mrtvola...Policie je zde v okamžiku. Ale to už se všichni z okolí rozbíhají pryč. Kdo vraždil? Odkud?
Hra 10' to kill je opravdu rychlovka na 10 minut a občas i méně. Každý hráč se vtělí do role zabijáka, který má několik úkolů. Tím hlavním je samozřejmě likvidace svých 3 cílů. Sekundárně může odhalit a nechat policií zatknout své konkurenty v branži. Případně se o jejich odstranění postará sám.
Příprava hry:
na stůl, desku či na podlahu, prostě tam, kde hrajete, se rozloží čtvercové desky s plánem města. Je dovoleno postavit jakoukoli strukturu, ale každá deska musí vždy alespoň jednou stranou sousedit s jinou deskou. Ve hře jsou dva druhy desek, s modrým lemováním a bez olemování. Toto lemování je důležité pro možnosti likvidace cílů. Na každou desku ve hře se postaví jedna postava (kartonové postavy s plastovým stojánkem). Postavy policistů zatím zůstávají mimo desky. Následně si každý hráč vylosuje z dostupných postav jednu, která bude představovat zabijáka, a další tři, které představují cíle, jež musí zlikvidovat.
Průběh hry:
Každý hráč má v průběhu svého tahu 2 akce, přičemž akcí se rozumí následující:
- posun jakékoliv postavy na herním plánu o jedno pole (v rámci dvou akcí tedy mohu posunout i jednou postavou o dvě pole)
- útok svým zabijákem
- pokus o zatčení (lze vykonat pouze postavou policisty)
Pohyb je možný vždy pouze na sousední desku s deskou, ze které postava vychází. Nelze tedy jít úhlopříčně. Útok má 3 varianty: nůž, pistole, odstřelovačka. Všechny 3 varianty mají specifické požadavky pro použití (nůž lze použít pouze na postavu na stejné desce, odstřelovačku pouze na desce s modrým olemováním atd). Ve chvíli, kdy se ve hře objeví první mrtvola, většinou ve 2.-3. kole, přichází do hry postavy policistů. Každý hráč může hrát jakoukoliv postavou, tedy i policistou.
Konec hry:
Hra končí ve chvíli, kdy jeden nájemný vrah zabije všechny své 3 cíle, nebo ve chvíli, kdy je zatčen posledni zabiják. Hráči, kteří o svého zabijáka přijdou (je jim uvězněn policistou nebo je zabit jiným zabijákem), stále ve hře pokračují, a snaží se zatknout ostatní zabijáky. Body jsou pak přiznány za zabité cíle, za zatčení soupeřovo zabijáka či jeho likvidaci. Je zde možnost získat i záporné body, a to v případě, kdy zabijete civilistu, který není ani vaším cílem, ani soupeřovým zabijákem. Vítězí samozřejmě hráč s nejvyšším počtem bodů.