Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Semi kooperativní hry - vysvětlení
Dokázal by mi někdo vysvětlit pojem semi kooperativní hry? Je na to nějaká definice? A popřípadě uvést i nějaké příklady her. Mockrát všem dobrým duším předem děkuji. 🙂
____________________________
Sám sobě hádankou.
V semikoop hre ide typicky o to, ze hraci maju nejaky spolocny ciel, ale vyhra iba jeden z nich, zaroven mozu prehrat aj vsetci. Napriklad Marvel Legendary. Vsetci spolu porazaju bossa, ale na konci vyhra ten, kto ma najviac bodov. Prvky semikoop ma aj teraz najnovsie Ostrov pokladov od Albi, ale to je skor jeden proti vsetkym. Zo starsich hier napriklad este Zima mrtvych. Vsetci nejako prispievaju komunite, ale vyhra ten, ktory prvy splni tajny ciel.
@MerggieMan V #Zima mrtvých: Cesty osudu je to trochu jinak. Vyhrávají všichni, kdo splní svůj osobní cíl (a zároveň je splněn společný cíl). Ale jinak definice asi sedí.
-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák
Jde tedy považovat hru #Nemesis za semi coop? Každý má svůj cíl, ale když dojdou kola, tak loď vybouchne, co se tak pamatuji.
____________________________
Sám sobě hádankou.
@Jacob Nemesis je určitě semicoop. V této kategorii mám nejraději hry se zrádcem a Nemesis a #Nevyzpytatelní jsou podle mě v češtině nejlepší. Já mám radši Nevyzpytatelní, protože si nevolíš stranu sám, ale je ti určená. Bohužel je ta hra náročná na čas a počet hráčů, ale je v češtině, takže snesu, že není tak tématická jako Battlestar Galactica.
Myslim si, ze to je hra s vysokou mirou kooperace, kde se ale projevuje prvek bud zradce nebo jednoho alfahrace (ten ma jinak definovame cile hry, jeden proti vsem). Pokud ve hre neni skryta role, tak ty hry musi mit minimalne 3 hrace, jinak by se jednalo spis o asymetrickou duelovku, coz svym zpusobem muze def8novat typ her jako: asymetricka duelovka, kde za jednu stranu hraje vice hracu a kazdy obhospodaruje cast hry (casto ma vlastni skryte informace).
Room 25 - na zacatku je jeden nebo dva hraci nahodne zvolen jako zradci a snazi se zbytek zabit, ostatni se snazi utect (prvni typ)
Fantom stare Prahy, Bestie - hry se skrytym pohybem, jeden hrac se snazi pohybovat po mape, tajne zapisuje kde je. Ostatni ho nahaneji po mape.
Descent (1,2), Doom, Kemet s rozsirenim Dorn - jeden hrac se snazi vesmes znicit vesmes vse zive.
John Compeny - zvlastni pripad, hraci se snazi udrzet vesmes firmu provozuschopnou, ale taky vytunelovat, asi to sem uplne nepatri.
#Velká čínská zeď je takový typcký semi coop. Aby si to pochopil co tam budeš dělat a proč je to semi-coop se dozvíš už z popisu hry. Hru doporučuju. (když se budem bavit o větších hrách, které vyšly nedávno). Dále asi i #Duchové ostrova , kde prostě společně likvidujete osadníky. Z menších her mě teď nic nenapadá.
tak semi coop bych na rozdil od coopu chapal tak, ze musim spolupracovat, ale nemusime vyhrat vsichni a nebo spolupracuji proto, abych je pak porazil. Duchove ostrova mi teda prijde jako cistej coop. Semi coop zase treba velka cinska zed a nebo nemesis.
K těm semi bych dohodil ještě třeba #Archipelago. A ano, je to prostě tak, že hra obsahuje mechanismus “všichni jste prohráli”, ale zároveň může nastat (a typicky nastává) situace, kdy vyhrají pouze někteří. V téhle definici teda vypadávají z výběru “Descentovky”, kdy jeden Pán jeskyně hraje (většinou podle vlastních pravidel) proti všem ostatním, protože tam většinou chybí ta společná prohra. Ale intuitivně bych je tam řadil taky. Na druhou stranu by pak semikoop mohly být i např. hry jako #Cave Evil a #Chaos in the Old World, protože v nich jsou hráči časově omezeni (pokud nikdo z nich nevyhraje do konce Xtého kola, prohráli všichni), ale přesto jsou to nelítostné rubačky všech proti všem.
@Foreal, @jerryNBK: Jo, Duchové jsou čistá kooperativka (tam už to víc fakt nejde ;) ).
@Mephisto: #John Company je zajímavý pohled. Z hlediska pravidel totiž nemůže nastat situace, že by za nějaké podmínky všichni prohráli – i pokud dojde k bankrotu společnosti, pouze každý hráč dostane určitý počet trestných bodů (přičemž ty příděly se mohou lišit) a pak se klasicky určí vítěz. Zároveň pořád platí, že ve hráči nějak spolupracují (nebo by aspoň měli), ale hra neobsahuje jediný “šťastný konec” ve smyslu “vyhráli jste všichni”. Je pravda, že pak se tahle debata začíná posouvat do roviny toho, jestli když v Osadnících měníš s ostatními karty surovin za jiné, není to taky semikoop :D Ale v JC je stěžejní, že hráčské akce se točí kolem údržby jedné sdílené společnosti, takže je to trochu jiný případ…
--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher
JJ jsem dement. Nevím proč jsem je tam napsal :D Duchové jsou samozřejmně coop. Ještě mě napadlo: dá se tedy technicky říct, že hry se zrádcem jsou semi coop?
@Foreal To bych nerekl. Jen u her, kde muze kazdy hrac vyhrat individualne. Ne, pokud je to vsichni vs zradce.
---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
@Foreal Možná, že dá. Ale nedá se říci, že semi-coop hry jsou vždy se zrádcem. Třeba takový #Pax Emancipation mi přijde jako typický zástupce semi-coop, ale zrádce tam není.
Edit: @Pizin konečně někdo tohle píše, přišlo mi divné, že zde většina lidí chápe semi-coop jako hru se zrádcem, což mi nějak nesedělo :).
@nasson jak jsem zmiňoval předtím, tak jako typyckou semi považuju Velkou čínksou zeď. Ja ale netvrdim , že každá semi musí být zrádcem. Muj dotaz zněl, že jestli je hra se zrádcem, tak se dá (ve větší či menší míře) považovat za semi. Jako třeba #Betrayal at House on the Hill nebo #Battlestar Galactica: The Board Game se asi dají považovat za semi. (další mě teď nenapadají :D ) . Pokud ne když tak sem někdo hoďte příklad jestli vás napadne.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Válka o prsten
Akt. cena: 3000 Kč
Končí za: 22 hodin