Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hodnotenie hier a dátum
Preco ked si rozkliknem hodnotenia akejkoľvek hry, pri nejakých hodnoteniach je uvedený dátum a pri iných hodnoteniach tej istej hry dátum nie je?Datum
To datum bylo zavedeno někdy v roce 2019 a hodnocení co byly před zavedením ,zůstanou bez datumu.
Bastacka
Ďakujem za vysvetlenie ♥
dva napady
1 bylo by super kdyby tu zebricek her nebyl jen jako seznam ale pobodne jako bgg i obrazek hry abych nemusel vsechno procitat ale mohli jit vizualne podle obrazku, pripadke pokud me zaujme hra na 201. pozici tak abych rovnou videl jak vypada.
2 udalet hodnoceni trochu vice vypovidajici a zavoren motivovat uzivatele trochu vice hodnotit.
pomohlo by to očistit vlyv hypu a také prestarle hodnoceni nekterych her jejichz poplularita uz davno vysumela ale stale tu ma hromadu dobrych hodnoceni
@paladin91 ad 2: Nějak takto přepočítávat hodnocení mi přijde dost k ničemu - jednak by to znamenalo, že se v podstatě rok žádná hra nedostane výš než 4 hvězdičky, za druhak nějak vyžadovat potvrzování hodnocení po dalším roce se mi jeví vyloženě nesmyslné. Spousta lidí už hru aktivně nehraje nebo ji prodá, takže by těch potvrzení asi příliš nebylo.
Tady si myslím, že hodnocení her víc než číslo pomáhají komentáře hodnotících, kterých díky nárůstu návštěvníků zatrolenek přibývá. Z těch si už čtenáři nějaký obrázek udělat mohou.
“Přestárlá” hodnocení bych neřešil vůbec - buď jsou ty hry stále hratelné, čili i staré hodnocení má smysl, nebo byly tak průměrné, že hodnocení smysl mít nemusí bez ohledu na počet hvězdiček - zase má větší hodnotu komentář u hry, případně nějaké vlákno s dojmy.
Osobně bych se do hodnocení vůbec nevrtal a nechal to tak, jak je.
no to je trochu nepochopeni konceptu. vaha by neboyo k samotné znamce ale relativne k dalsim hodnocenim. Takze hra stale klidne muze mit 5 hvezdicek
prikald starsiho hodnoceni 1*10 + 1*10 = 20/2 = 10
priklad cerstvého hodnoceni 0,75*10 + 0,75*10 = 15/1,5 =10
priklad mixu hodnoceni 0,75*10 +1*8 = 15,5/1,75 = 8,85
aktulne sterjny pripad 1*10 +1*8 = 18/2 = 9
a prave proto ze uz hru spousta lidi nehraje nebo ji nema tak i jejich hodnoceni by melo mit mensi vahu.
prestarle hry jsou určite hratelne ale doba se posouva a 10ky u carcassonne pred 10 lety už by se dnes na toto hodnoceni pravdepodne nedostali.
uprava nema modifikovat samotne hodnoceni u her ale celkové skore a zebricek her.
@paladin91 A po dvou letech, když se oba vybodnou aktualizovat svoje hodnocení, to bude:
0,25*10 + 0,75*8 = 8,5 / 1,0 = 8,5
a po třech letech:
0,25*10 + 0,25*8 = 4,5 / 0,5 = 9 (tramtadadá, překvapení!!!)
Spousta programování, spousta buzerace (otravování lidí s aktualizací hodnocení) a výsledek prakticky 0.
Myslím, že se hodnocení nadhodnocuje…sto lidí x sto chutí ;-P
Není nad vlastní zkušenost.
Pro mě je číselný průměr hodnocení zavádějící, jako všechny průměry, a nezajímá mě.
@mh cil neni aby hodnoceni hry klesla automaticky v čase ale relatívne k aktuálnejšim hodnocenim
8 byla ve tvem příkladu nějakou dobu aktuálnější než 10. , časem se stala stejné tak neaktuální a jeji váha klesla. to je v pořádku.
Pokud by u hry ale dal někdo nové hodnoceni 6 bude výsledek z 10,8,6 = 7,2 kdy starší hodnocení stále mají svoji hodnotu ale nižší váhu oproti aktuálním
Hodnocení je vždy subjektivní a přesně čistý průměr nic moc neříká. Proto jsme do toho chtěl navrhnout i trochu kvalitativní složku. Nad vlastní zkušenost není, to jistě ale neda se zahrát každá hra, ochutnat každé víno a vidět každý film a pak nějaké orientační hodnocení se hodí a čím aktuálnější tím lépe.
@paladin91 On ten tvůj návrh na přepočet hodnocení trochu smysl dávat může, ale jak už bylo prokázáno výpočtem, po určité době se hodnocení vrátí na obyčejný aritmetický průměr. To znamená, že hry zcela nové a poměrně staré mohou mít stejné hodnocení, i když se kvalitativně mohou lišit velmi výrazně. Tvůj návrh nepostihuje možnost, že nějaká hra nebude dlouhou dobu hodnocena.
Viz i ten svůj druhý příklad. Mějme starší hodnocení 8 a 10 a poté někdo ohodnotí hru za 6. Podle návrhu by se hodnocení z 9 změnilo na 7 (místo na 8, což by odpovídalo aritmetickému průměru). Jenže s časem se bude měnit váha hodnocení 6, takže se to na tu hodnotu 8 přeci jen změní.
Jinak tady to snižování váhy se uplatňuje třeba v hokejovém žebříčku reprezentací. Tam platí to, že za umístění na MS a olympiádě jsou nějaké body (1600 bodů za vítězství apod.). Za každý uplynulý rok se snižuje váha hodnocení o 25 %, tedy 1200 bodů po roce, 800 bodů po dvou letech, 400 bodů po 3 letech a po 4 letech to z hodnocení vypadne úplně. Tvůj návrh by tedy dával asi větší smysl, kdyby starší hodnocení po několika letech úplně vypadlo z výpočtu. Jenže pak by vypadlo hodně starších her, které už nikdo nebude hodnotit. A je otázka, zda je to dobře, protože by se pak žebříček změnil na hodnocení aktuální popularity her.
@zluda dik za koment
Ten můj navrh byl jen takový nastrel určitě se to D vymyslet i lépe. Pointa je stále aby to bylo relevantnější aby když kouknu na top 10 her na ZH tak tam nebylo 6 her starších 5 let a většina out of print a nesehnatelna.
I to ze by nějaké starší hodnocení úplně vypadlo by taky ve finále nemusel být špatně , evidentně už pak takovou hru nikdo nehraje nebo minimálně nemá zájem hodnotit
@paladin91 Příště @zruda prosím;-)
To by možná bylo jednodušší zavést filtrování v žebříčku podle roku vydání nebo doby od vydání. Případně zavést ještě příznak o sehnatelnosti, ale to by asi bylo poměrně náročné na kontrolu.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Eldritch horror + expanze (EN)
Akt. cena: 1025 Kč
Končí za: 1 den