Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tanares Adventures + Arena: the Contest 1.5
https://www.kickstarter.com/projects/dragorigames/tanares-adventures-arena-the-contest-15Tanares Adventures + Arena: the Contest 1.5
Kampaň by měla začít dnes v 16:00 SEČ
Názory
Vypadá to dobře, cena za komplet je šílenost...
Je tu někdo, kdo to důkladně prošel a může o kamapni něco napsat? Za každý názor díky :-)
cena
Vypadá to zajímavě, ale.
Pokud se nepletu, ten skirmish mode běžel před časem samostatně na KS. Pokud budu chtít hrát hlavně tu kampaň, protože skirmish není ve skupině nějak oblíbený, tak to znamená koupit skirmish mod + add na kampan.
Celkem to vyjde na naprosto šílených 168 USD + 40 USD minimálně za poštu...jako může to bejt super, může to být lepší GH, ale za ty prachy ať si to nechají..
A na tu kampaň se navíc bude čekat nejméně do dubna příštího roku.
Za mne pass, brát to nebudu.
pajajezek
O té kampani jsem se taky snažil něco zjistit:
https://boardgamegeek.com/thread/2355009/campaign-mode-comparison-descent-or-sword-sorcery
Ptal jsem se tam na srovnání s Descentem a Sword&Sorcery, ale nakonec jsem pochopil že je to mnohem podobnější Folklore Affliction a HeroQuest.
Tady je útržek kampaňové knížky (bohužel jen úvod, bez vlastních misí):
https://www.dropbox.com/s/cdbiqausw04a6y9/Campaign%20Tome%20-%20Intro.pdf?dl=0
Já mám backnuto 24h. Popravdě těch velkých kampaňovek teď v poslední době bylo dost, tak jsem váhal. Ale na druhou stranu jsem už nějaký čas sháněl nějakou rychlou arénovku, tak mě to přesvědčilo...
Fleder: Když to běželo poprvé, tak to už tenkrát byl skirmish + coop. Na BGG si tu kampaň z té první verze pochvalují (i ten Michael King kterého nahoře zmiňuji hrál kampaň právě z té první edice). Takže teoreticky by ti mohl stačit Core za 69$, kde budeš moct vyzkoušet jen tu první kampaň... V rozšíření Tanares je druhá kampaň (tedy úplně jiný příběh), kterou rozšiřují o další fičury (např. postranní mise nezávislé na hlavní linii příběhu)...
Fleder
Kampaň je součástí té původní krabice. Lze hrát jako PVP i jako PVE kampaň/scénáře. Shlédnul jsem pár videí a půjdu do toho. Co se týče ceny, ano je to dost, ale na druhou stranu jsou lidé co utratili desetitisíce za Johanku. Pokud mi základ a rozšíření dají wargamu a gloomheaven v jednom za 5000,- tak to tak zle nevypadá.
Cena
Jak píše Wolvik,cena je přijatelná na to co hra obsahuje.
Podívejte se na kampaně Cmon- Zombicide,Hate atd. Na kolik vyšel u těchto her all-in. A to nemluvím o zmíněné Johance ,kde jsem teď za 20k.
Cena
Já bych byl s cenou ještě opatrnej, očekávám nějakej "must have" add-on.
@Fleder - jakto že 168USD, ty už máš Arénu, nebo ta pro hru potřebná není? Já jsem se bohužel dostal na (New backers): Core Box + Budle, což je 235$ + 40$ shipping
Každopádně díky za názory. Líbí se mi to, přijde mi to celkem adekvátní za tu cenu, ale i tak mi to přijde drahý :-D
pajajezek
Můžeš to vzít bez těch draků, tj. jen krabici Tanares za 99$ + pak v pledge manageru Core za 69$.
@MikeDundee
To jsem nepostřehl. Poté ta cena není již tak hrozná, oproti ostatním projektům, tu bych si možná již dokázal i obhájit :-D A jsem rád, že jsem si dal early bird.
Jen nesmím přítelkyni ukázat figurky draků, nebo to bez nich nemám šanci vzít :-D
Skirmish vs Coop
Mám za sebou celou coop kampaň původní Arény a musím říct, že se to hraje super. Folklore je však podáním příběhu někde jinde. Tohle je spíše taktický dungeon crawler, kde převážně záleží na složení party a k tomu se čte lehčí příběh okořeněný o puzzly. Skirmish naší skupině moc nesednul, přišel nám hodně náhodný, ale může to být neznalostí všech možných kombinací hrdinů.
Za “must have addon” doporučuji KS krabici z původního KS tzv. Imperial box a rozšíření Heroes& Dungeons. Tyto addony přidají mnoho, převážně další hrdiny a monstra. Hydra či Elder dragon jsou bossové nad rámec Příběhu původní kampaně. Proti nim jsou k dispozici jen dva scénáře. Srovnatelné trochu s mega bossy v Dark souls.
skromný postřeh
Mám původní All-In. O víkendu jsme zahráli jen tak narychlo samostatný quest - koop v pěti hrdinech. Pravidla jsou jednoduchá, hra plyne pěkně, protože je to celé docela dobře vystavěné. Bohužel jsem nestihl zahrát víc.
Po hře jsme se všichni shodli: pěkné, ale trochu nudné. Příběh velice plytký (suchý) - dal by se shrnout do 7 vět a mezi každými dvěma větami se jakoby něco stane na mapě. Monstra jsou takoví panáci bez jakéhokoliv smysluplnějšího rozumu. Takže jediné co je na to zajímavé, je samotná mechanika hry - jednoduchá, matematicky přesná, funguje parádně ... ale je to prostě nuda.
Nehrál jsem kampaň ani nečetl příběh trochu dál. Nezkusil jsem boss fight, ale z toho co jsem zkusil tak můžu srovnat s dalšími hrami (a posoudím vždy pocit, který jsem u nich taky měl na "první" pokus:
1) Sword and Sorcery - příběh i AI o několik tříd lepší
2) Descent 2 - příběh lepší, AI o trochu lepší
3) Middara - příběh o sto pater lepší, AI geniální
4) KDM - příběh několikanásobně lepší (i když setting mi nesedí), AI geniální
5) Folklor - příběh mnohonásobně lepší, AI stejná, spíš lepší
6) Gloomhaven - na první solo hraní mi přišel, že to je na nic a okamžitě jsem se ho zbavil, pak jsme zahráli kampaň a zdálo se mi, že je to fakt super, dobrý příběh, zajímavé herně - ale po 30ti hrát se z toho stala repetitivní nuda, ke které už se nemusím nikdy vracet - a to jsem zahrátl dva hrdiny, takže jsme viděli asi tak 15% obsahu a hráli jsme to každý víkend asi půl roku v kuse.
Takže závěr - fakt nevím, jestli to chci kvůli těm drakům bidovat, nebo to radši celé prodat, protože mi to přijde příběhově suché, a AI je na úrovni Siege of Citadel, čili prakticky nulová. Snad do konce kampaně stihnu ještě boss fight a přečtu trochu kampaně a třeba změním názor.
Tangram
Díky za postřeh. To jsi teda zkoušel jen ten samostatný quest - o něm tvrdí i na BGG že je nudný. Budu rád když stihneš do konce KS něco zahrát z té kampaně a podělit se s dalšími postřehy :-) Tu AI tady v nové kampani chtějí údajně nějak vylepšovat (mají tam slogan New AI Sytem)...
Na kolik stránek je jedna kapitola z té kampaně ? Jak jsem pochopil tak je tam část v quest book a druhá část v journal book...
Pokud nebude ta kampaň v základu vyloženě nahovnózní (alespoň Runicka píše že se mu líbila), tak by se kampaň z Tanares mohla alespoň přiblížit těm hrám co jsi zmínil. Teda pokud dodrží co píší na KS: "With many components not seen in the first Epic Campaign, Tanares brings a much deeper story to the table, with thousands of decisions to make and new Quest to play."
Na BGG zase lidi zmiňovali, že příběh je v té původní kampani lepší než ve Sword&Sorcery (které má ale zase lepší AI).
Tangram
Přemýšlím, jestli to nebyla nuda hlavně ve srovnání se zmíněnými hrami, jelikož Arena je prostě jednodušší hra - každý hrdina má jen 4 útoky, 2 lze použít jen 1x za hru a pasivní schopnost. Je tam několik detailů navíc, ale pravidla lze zvládnout po cestě domů v MHD a večer začít bez problémů hrát kampaň, kdy máte scénář do 10min připravený. AI je na úrovni Gloomhavenu, ale k Areně se prostě nic složitějšího nehodí, mezi základními potvorami jsou drobné rozdíly, co systém dovolí.
Hra je také kompletně na Tabletop Simulatoru včetně kampaně, tak je možno vyzkoušet a posoudit. Nechci úplně hodnotit kvalitu příběhu, nicméně se mi líbí, že ty scénáře jsou pospojované různými událostmi, jsou tam hádanky, rozhodnutí. Vývoj postavy je ale hodně osekaný, na druhou stranu člověk nebude trávit hodiny rozmýšlením, co vybrat.
Pěkné shrnutí pro a proti a odkazy na různé názory jsou tady:
https://www.boardgamegeek.com/thread/2361016/arena-contest-january-2020-meta-review
Částečně je to asi irelevantní, současný KS je hlavně na novou kampaň, která má být složitější a propracovanější. Mechanický systém zůstane v zásadě stejný, ale i v jednoduchém systému lze mnoho vymyslet, jen jsou k tomu potřeba dobré scénáře. Jelikož plno prvků závisí na pozici hráče a potvor a některé útoky tuto pozici mohou měnit, trochu mi to připomíná PC hru Into the Breach.
Hra se tak zdá ideální na hraní s dětmi, které těch pár informací, co potřebují, bez problémů udrží, i když třeba neumějí anglicky.
Cena je poměrně vysoká, nicméně asi to bude stačit za těch 168$, tj. bez draků. Věci z 1.KS jsou hlavně nějaké scénaře navíc (v tomto KS by měly být lepší) a hrdinové, ze kterých potřebujete jen Hero sheet, pokud vám nevadí používat jinou figurku.
V podobné cenové kategorii je ještě Dice Throne Adventures (také tam máte samostatné hrdiny, poslední KS byl na náhodně generované coop scénaře s boss fightem na konci), teď ve stavu preorderu, který je ještě dražší než drahý základ - all-in gameplay s poštou 250$ (vyplatí se počkat na další KS).
A nebo opravdu hodně podobné jako Arena, jen lehce složitější Chronicles of Drunagor: Age of Darkness, které se zafinancovalo na podzim, teď se dá ještě objednat, poštovné zatím neznámé. Má to být trilogie, tak se asi taky vyplatí počkat až na další KS, kdy už člověk uvidí, jak to zvládli.
Druhá kampaň v Tanares
Tak to vypadá, že tvůrci přidají ještě druhou kampaň s další knihou příběhů. Myslím, že sami nečekali, že to bude mít takový úspěch... Nárůst financí je teď sice pozvolný, ale v posledních 3 dnech by se zase mělo dost nasbírat...
Jak jsem psal dole o vylepšené AI kterou uvádí na stránkách, tak ta je určena spíše do PvP. Základ by mě zůstat jednoduchý, nijak to zesložiťovat nechtějí. Jak píše UmmA - nemusí to být špatně, bude to možné hrát s děckama a nebudu muset tolik vařit mozek vyhodnocováním všech možných pravidel a budu si moct víc užít příběh.
postřeh druhý
Tak jsem se začetl v neděli do kampaně. Včera jsem začal. Příběh je zajímavý a začalo mě to lákat. Skupina 4 odvážných opět vstoupila do citadely (tentokrát solo). Pravidla jednoduchá, takže se to dá celkem pěkně a plynule usledovat a udržet v hlavě. AI - je jednoduchá - opět nic komplikovaného, takže se to dá dobře usledovat. ... ale už mi to přijde mnohem zajímavější, ne zcela jednoduché ... jakože to není tak, že to projdete jak nůž máslem ... učím se pomalu jak to hrát, jak využít výhody, jak vyrovnat nepřízeň osudu (v podobě Evil karet, které fakt dokážou potrápit, v podobě kostek, které prostě nepadnou) ... a je to moc dobré. Určitě nestihnu dohrát celou kampaň do konce KS, ale moje dojmy jsou teď mnohem lepší ... ta herní a pravidlová jednoduchost vůbec není na škoda, naopak člověk se může soustředit na to, co se na mapě a v příběhu děje.
Závěr kampaně
Pokud to někdo sledujete, mohl bych požádat o nějaký menší přehled-sumář stylu..otevřelo se toho hodně/málo, je to zajímavé, není zajímavé v poměru cena-obsah?
Koukám, že vybrali docela dost a je tam hodně otevřených nových kampaní, ale..neumím posoudit, kolik se přidá herní doby atd..
Díky
Fleder
Otevřelo se toho hodně, těžko se v tom vyzná, je to hodně nadrobené, ale hned na začátku mají obrázek se sumářem, co tam přišlo navíc. Všech miniatur je tam 37(+27 odemčených)=64. Pokud nemáš základ, je potřeba k částce přidat 69$, jelikož to je verze bez stretch goalů, tak tam je miniatur 24. Ale všechny věci navíc z první kampaně mají jít přidat během PM, nicméně to hru ještě podraží. Za mě myslím bohatě stačí tato expanze a základ. Pokud bys chtěl úplně úplně všechno, tak s poštovným to vychází na cca 420$ (235$ v této kampani, 130$ v PM na upgrade základu na KS All-in a poštovné pro asi 6 krabic).
Totiž miniatury navíc v této hře často vysloveně nepřidávají více obsahu, ale jsou alternativou ke generické fugurce.(příklad: v různých scénářích můžou být ruzní pěšácí, někdy je to trpaslík, jindy kostlivec, ... Základ to reprezentuje jedním druhem figurky, SG k tomu přidali právě ty specifické figurky).
Těžko se tedy posuzuje, kolik je obsahu v samotném materiálu, nicméně na začátku slibovali 100h, teď si prý odemklo dalších 100. No, to jsou taky čísla k ničemu, jelikož to má mít různé odbočky a větvení, tak cokoliv nad 50h přestává dávat smysl:-) Budeš tam mít město, které si budeš vylepšovat, což ti bude dávat různé nové možnosti, časově to bude omezené, nepůjde tedy stihnout všechno.
To pravé lákadlo je v herním systému, který je dostatečně jednoduchý, aby se to dalo rychle připravit, pochopit, zahrát, sklidit. Kostkou se tam hází, ale na tom ten systém nestojí. Dá se to hrát PvP a nebo jednotlivé scénáře či celá kampaň (v základu už jedna je). V kampani základu ukázali, že jsou schopni docela pěkně vybudovat příběh, začlenit rozumné hádanky a ne jenom poslepovat jednotlivé bojové scénáře.
Ks peklo
Jsem na horách s detma a měl bych si tu ten kickstarter zakázat :) vzal jsem základ i to rozšíření bez draků.
Vypadá to dobře, jen bude otázka, kde nato vzít čas :)
27.6. začíná “nová” kampaň. Jdete do toho někdo?
https://www.kickstarter.com/projects/dragorigames/tanares-adventures-ultimate-edition?ref=9kn1c8&token=77fe1b8d
---------------------------------------------
Nejdřív mléko a pak křupíky.
Ještě čekám na dodání obsahu z předchozí kampaně. V nové asi do upgrade packu, v nových sešitech transformují kampaň původní Areny do struktury Tanares.
taky pořád čekám na dodání zbytku předchozích kampaní, a doufám že to dojde aspoň před koncem týhle nový…
dneska konečně odpověděli na pár dotazů aspoň ohledně obsahu…
pokud sem to pochopil dobře tak upgrade kit + silver dragon add-on (35$+29$=64$) by mělo obsahovat i všecky odemknuté stretch goals (včetně miniatur) a při uvážení levnějšího poštovnýho proti Returning backer bundle (samo o sobě 89$, + ta krabice bude pak na poštovným asi hrát docela roli…), pak bych to viděl jako rozumnou cestu mít doplněnej novej obsah….
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Railroad ink: bohatě zelená edice (ve fólii)
Akt. cena: 225 Kč
Končí za: 6 dnů