Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Darkest Dungeon
https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/darkest-dungeon-the-board-game?ref=bgggamepagezajímavé
Tohle si dokážu představit jako hrát se synem ,nebo nějakou rodinou gamesu, ale to by chtělo CZ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vytvořený obsah: 70 souborů
Jsem v tom
Na tohle jsem se těšil a mám tam back... vidím že se tam pak dají přidat další core í rozsireni. Takže kdyby někdo chtěl tak jsem schopen toho vzít víc. BRNO a Morava ...;-)
Martinsun
Možná bych se přidal. O poštovném navíc tam nic moc nepíšou, že?
Vypadá to dobře, ale té angličtiny...
...
Nepřijde vám to trochu přemaštěný s tím rozšířením a poštou za to, co to nabízí ?Ja se na to fakt těšil, protože počítačovou verzi mám rád, ale jsem trochu zklamanej a jsou to trochu obavy z toho, že to dělá Mythic (pravidla, doručování apod.)
gameplay
Měl jste někdo čas kouknout na gameplay? Nějak si tam nedokážu představit ty 4 hráče. Aby to nebyli Zombicide s depresi....
..DeskoHerky Teplice..
Gameplay
Mě se to hodně líbí, shlédl jsem téměř celý gameplay (kousek jsem přeskočil v tom dungeonu tak ve 3/4 až na část s městem..)
Kluci mě varovali, že to dělá mythic, ale zas na tom hodně spolupracují s PC vyvojáři originálu, sami tu hru hráli a chtějí se držet předlohy a tuším pravidla byla dostupná k zahrání dema během online Games Conu, takže určitě dostali nějakou zpětnou vazbu.. otázka co si z toho vezmou :)
co se mi fakt hodně líbí (pominu-li spoustu figurek a téma hodně dobré PC hry):
1) Board určující pořadí hrdinů a monster propojený se skilly co můžou použít - je to rozdělený na 4 pozice (jakoby: Tank, Melee dmg, ranged dmg, support)..
Vy si vyberete na kterou pozici si dáte kterýho hrdinu a vaše skilly by měli korespondovat s tou pozicí (např melee útok jde použít pouze z prvních 2 pozic a zase healing nejde použít když jste úplně vepředu..)
Některé skilly pak dokážou přitahovat / odkopávat jak hrdiny tak monstra - jednak na herní desce ale i na těchto "iniciative boardech", kde když si přitáhnete enemy castera do přední linie, tak už nemůže používat svůj nejsilnější spell dokud se neposune vzad alespoň o jedno pole (to stojí 1 akci za jedno pole, máte dvě akce..)
2) Je tu levlení hrdiny a zvlášť i skillů (nevím zda se tu nějak řeší i equip, to jsem si nevšiml z videa), skilly se dají používat jak jsem psal výše jen z určité pozice.. na výběr máte do mise vždy určitý počet ze všech svých dostupných skillů (myslím, že máte k dispozici 7 skillů a na nejvyšším levelu můžete mít sebou asi 5, začínáte se 3 )
3) vylepšování budov ve vesnici (každá budova dělá něco jiného - od snižování stresu, léčení..) pak hrdinové mají svůj vlastní town skill (někteří i více) + máte max 4 další záložní hrdiny, když váš hrdina umře, můžete si vzít jednoho nového ze zálohy který začíná s XP co jste jako skupina nabrali za předchozí dobrodružství (podobně jako Gloomhaven), jak vám ale dojde poslední hrdina v zásobě, končíte..
4) Questy a random dungeon generace.. V Kampani máte 11 questů, ty jsou pravděpodobně náhodně na kartách, kde vám ukazují jaké místnosti použít pro ten který quest a co máte za úkol (někde je to vybít 2 místnosti s monstry, někde zabít bosse, jinde najít 2 poklady atd..), vy vezmete příslušné žetony místností, náhodně je zamícháte a položíte na desku mapy která je určená questem.. Takže každý průchod bude jiný.. někdy najdete cíl hned za rohem, jindy musíte prolézt celý dugenon, stejně jako v PC hře..
5) mechaniky světla a stresu - při průchodu místnostmi vám "zhasíná" pochodeň, když už skoro nesvítí, potvory mají bonusy či vy postihy (ten board jsem přesně neviděl co tam bylo napsané), pokud nechcete jít naslepo, můžete za 1 bod stresu pro všechny prozkoumat jaké typy místností jsou v okolních polích.. Stress když se vám plní, můžete získat karty postihů, naopak je možnost si na scénárko hodně věřit a vzít si speciální blessing kartu, ale pokud v tomto scenáriu hrdina dojde na 0 HP a má vysoký stres už nehází záchranou "death's door" kostkou, ale je ihned mrtvý...
Mythic, ble
No nevím... že to dělá Mythic, je v tuto chvíli už mínus. Všechno to vypadá dobře, vizuální design oni umí, ale zatím nedoručili žádnou hru, která by na první dobrou byla skutečně dobrá (jedině asi Pantheon?), a Reichbusters naposled byl velký průser.
Borghal
Prosímtě, v čem byli Reichbusters "velký průser"? Já to nebackoval, ale zaznamenal jsem spíš pochvalné reakce nad hratelností, tématem a mínus měla být snad jen kvalita pravidel a chyby při tisku u někoho...? Ty chyby z tisku opravují/posílají nové - to se prostě může stát a na BGG to má hodnocení 7,9...průser si představuju fakt jinak.
Jinak tuhle hru backovat nebudu, kostičkovací dungeon tohohle typu už nějak nechci /z podobného důvodu jsem nebral i jejich Hel/, navíc mne moc nezaujala PC hra jako taková a tím pádem i deskovka v tohle vizuálu komiksové fantasy...já prostě rád fantasy dospělou a "klasickou", tyhle komiksovky a manga like věci /maximum je pro Pathfinder/ vypouštím..
Raději jsem podpořil Dungeon Universalis, kde budou už i odladěná pravidla a je to hra s potenciálem na dlouho.
Fleder
Každý máme měřítka jinde, ale u mě je skutečnost že předělávají pravidla (nejen kvůli chybám, ale i změny v hratelnosti) a znovu tisknou nějakých 200 karet/žetonů už docela hodna označení "velký průser". Nic takového jsem ještě nezažil při cca 20 podpořených projektech na KS, a už vůbec ne u hry kterou jsem si koupil v obchodě.
Plus nějaké další drobnosti jako špatné/zbytečné žetony v krabici, chybějící reference sheet na milion klíčových slov, spouta ikon bez popisků (vysvětlivky opět jen v pravidlech), figurky bez odpovídajících karet.
A to absolutně nehodnotím gameplay (ještě jsem to nehrál, imho to nemá smysl se teď učit, čekám na ty opravené věci), který je tak jak to vyšlo podle dostupných recenzí trochu problematický.
Mythic
No, myslím, že hovoriť Reichbusters veľký prúser je trochu prehnané. Hru sme hrali a bolo to dobré, hlavne teda veľmi tematické. Áno, nejaké veci pokašľali a posielajú znova. Áno, chcelo by to referenčné kartičky. Áno, treba si vytisknúť erraty. Ale to sa stáva. Dôležité je, že to, čo pokašlali dopošlú a referenčné kartičky sa dajú vytlačiť z bgg.
Ale uznávam, že moja dôvera v Mythic je tiež kus naštrbená. Pretože toto sa síce stáva, ale im sa to stáva nejako moc často. :)
A aby som nebola úplne off topic, tak Darkest Dungeon upútavkové video vyzerá byť zase veľmi vysokej kvality. By ma zaujímalo, koľko ich to tak môže stáť.. k Reichbusters ho mali tiež hoodne vymazlené.
Spiel.digital
Mythic má v rámci Spielu každý den představení Darkest Dungeonu. Nevím, jestli to bude pořád to samé, nebo budou postupně hrát kampaň.
Cena
S dalším rozšířením už jsme na 200 + poštovný ~42 USD, a to ještě zbývá 12 dní...
rozšiřko
No mi to nové rozšiřko přijde zajimavější než to co je ve 150 pledge, takže spíš dám base + 50 addon, nepotřebuji nutně all in, i tak toho je hromada tam na dostatek variability
Zaily
Kéž bych byl schopen stejného přístupu...
@Miner
Francouze nebrat!
Další add-on
Tak tu máme další 50$ Add-on... no roste to kraaaasne :-)
Za dolar..:)
Pro tuto kampaň jsem v tom za dolar..:) Počkám až do Pledge Manageru, abych věděl, jaké budou finální ceny (doprava, nové doplňky v PM apod.), pak se rozhodnu, zda do toho vůbec půjdu.
Láká, ale vyčkám
Já si počkám na druhou kampaň s opravenejma pravidlama a hernim materiálem. Třeba se do tý doby ukáže, že to vůbec neni dobrý...
Havelock
Tady asi druhá kampaň nebude. Vypadá to, že vydají úplně všechno, co bylo v počítačové hře. U některých monster si ani nevzpomínám, že tam byly, a to jsem to hrál opravdu dlouho a poctivě...
Olney
Risknu to. Nebo si pockam na bazar. Tam toho bude taky dost :D
Strašný tohlecto
Já to vidím na core + 1/2 expansiony pro větší variabilitu. Jenže teď babo raď, který vybrat :D...
A jestli přidaj i Farmstead...
Žebříček je zatím:
1.Cove
2.Crimson Court
3.Warrens
... ale každej den se to mění :D
... a dneska by mělo přijít další rozšíření
... a Weald jsem míval nejradší
Vaše dojmy
Kampaň už pomalu končí a byť jsem plánoval all-in bez ptaní, nakonec to backovat nebudu. Poctivě jsem zkouknul videa a je to pro mě naprosté zklamání, kromě úžasných figurek mi ta hra přijde naprosto o ničem. Tady jsou moje dojmy, kdyžtak sem napište svoje, zejména co se vám líbí a proč to backujete, třeba se ještě chytnu. Tuhle hru sem fakt chtěl, ale prostě nevidím důvod (kromě figurek) proč to backovat.
Příprava hry bude trochu porod. Mraky různých jednoúčelových balíčků karet. Všechno je náhodné. Jdeme na výpravu, hodíme kostkama a dostaneme zásoby, na jednu stranu proč ne, ale na druhou stranu plánování zásob bylo v předloze jedna z důležitých věcí, na jednu stranu jste toho chtěli mít sebou co nejvíc, ale stálo to peníze a zabíralo místo, takže tam byl tlak na efektivitu, nabrat toho co nejmíň, ale zase ne příliš málo, aby vám nedošlo jídlo, abyste měli lopatu na bariéry atp.. Tady hodíte kostkama a něco vám padne. Fajn.
Dungeon samotný, mapička s náhodně nalosovanými tiles. Hmmm, ok. Holt to bude random.
Vejdeme do místnosti, ok, otočím tile a něco se stane.
Boj, lízni random room kartu a zjisti kde se bojuje. Najdi tile, polož ho. Teď lízni random monster kartu, fajn první monster, zopakuj ještě 3x. Hurá máme monstra, jdeme bojovat. Lízni z random kartu iniciativy, abys náhodně zvolil kdo hraje. Hraješ ty nebo nepřítel, vybereš skill a spočítáš šanci na zásah, nezapomeň na hromadu modifikátorů (světlo, position, buff, debuff, room bonus/maulus) a hodíš kostkou a buď to dopadne nebo ne. Tohle opakuješ dokud není po boji. Když zvítězíš, dostaneš náhodný loot a začneš od začátku odstavce.
Kde je zábava? Jasně, volím si pozici pro své charaktery, podle skillů atp.., ale co to mění, ok, musím použít jiný suboptimální útok, fajn, ale stejně to řeší hlavně kostka.
Co sem viděl ty gameplays, působí to na mě hrozně bez duše, místo hraní jen vykonávám pokyny podle náhodně líznutých karet nebo hozených kostek. Prostě taková šichta, bez nějaké výraznější zábavy.
Abych to jen nekritizoval, tak art je super a figurky jsou úžasné, už dlouho jsem neviděl figurky co by vyčnívali ze standardního fantasy rozhozu, ale to je dost možná dané tím, že jsem velký fanda předlohy a všechny je znám a tím pádem pro mě nejsou generické.
Jak to nakonec máte vy?
Miner
Tak prakticky souhlasím skoro se vším, co píšeš. Hra má jen dvě opravdu super věci: figurky a celkovou atmosféru. Za obojí je zodpovědná její počítačová předloha. Herně to nevypadá moc dobře. Chybí jeden převládající herní styl nebo mechanismus, na kterém by to běželo a který by varioval v různých módech hry. Chybí i něco trochu originálního v herním designu, ale to vem čert, kdyby zbytek šlapal sice konvenčně, ale dobře.
Nevadí mi náhodné generování půdorysu dungeonu - vidím v tom možnost jisté strategie v postupu družiny, i když je spousta věcí na náhodě. Líbí se mi rozhodnutí omezit boj na jeden tile. Líbí se mi fáze odpočinku družiny v Hamletu a s tím spojené léčení a vybavování. Samotný systém útoku - hod kostkou s možností kritického zásahu mi rovněž nevadí, řekl bych, že dobře vystihuje pocit ze hry a je v zásadě jednoduchý.
Z čeho mám naopak strach je obrovské množství modifikátorů, které si bude třeba pamatovat či značit. Při hře čtyřech hráčů to asi půjde, ale v menším počtu, kdy bude každý muset hrát za více postav, to bude asi dost otravné. A v sólu zřejmě úplné peklo.
Snaha zachovat poziční systém z PC hry mi přijde také jako zbytečná komplikace. Zde se mělo přijít s něčím jiným, když se postavy pohybují normálně v ploše po jednotlivých polích dungeonu a ne jen v řadě za sebou jako v PC předloze. Tady často nějaký efekt postavy v reálu na ploše vyvolá i změnu pořadí její pozice v družině, což pak následně zase ovlivní využití jejích dalších akcí. Připadá mi to podivně abstraktní a zároveň technicky zbytečně komplikované. Nic herně zajímavého na tom nevidím.
Hra vůbec trpí snahou autorů zachovat úplně všechno z PC verze. Což je cesta do pekel. Zároveň mám pocit, že to nejsou moc dobří herní designéři, spíš řemeslníci s velkou dávkou nadšení pro Darkest Dungeon.
Přes všechno, co jsem napsal to asi backnu, ale all-in určitě ne. Hrozně se mi líbí výtvarný styl DD. A to hra zachovává. Chci figurky a chci tu atmosféru, která z toho dýchá. Herně se uvidí, minimálně mě láká možnost hru dolaďovat pomocí různých houserules. Také si myslím, že DD miluje tolik lidí, že na BGG brzo vznikne spousta nápadů, jak hru případně trochu upravit.
DD
Pročítal jsem si kampaň a viděl jsem gameplay potyčky.
Souhlasím, že se hra snaží až moc držet předlohy. To je pro vývojáře snadnější a nejspíš to nebude propadák, ale taky o brání vytvořit zajímavější titul. Bitky mi nepřijdou nijak zajímavé - hod jednou kostkou, kdy zasáhnu cca na 80 % a to je všechno. Iniciativa je řešena úplně příšerně - kdo by chtěl být na poslední pozici, aby se jen díval, jak hrají ostatní? Postavy se (alespoň co jsem viděl) výrazně mezi sebou neliší a v boji se nejspíš bude neustále používat jen jeden typ útoku. Zajímavý by mohly být snad souboje s bossy, ale to je pro mě málo.
Každopádně bych se nebál, že ta hra ztratí hodnotu. Za ty peníze toho je opravdu spousta.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tang Garden kickstarter verzia komplet
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny