Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Ondřej Grob Netik | 10.4.2020 | 1
Jedná se o jednoduchou hru hranou na pouhých devíti polích, ve které hráči spolupracují ve snaze uzavřít 4 vchody před zombiemi. Je to kooperativní hra až pro 4 hráče, kteří se snaží společně porazit hru. Zvítězí buď všichni hráči, nebo všichni spolu prohrají.
Herní princip je z počátku velmi jednoduchý:
V kolech se hráči střídají.
Jak hráči získávají zkušenosti, odehrají určité množství partií, rozdělavájí bonusové obálky a hra se vždy o něco doplní. Tahle myšlenka se mi hodně líbí. Hra nevrhne na hráče množství pravidel najednou - jen ta nejnutnější. Po pár hrách přidá další pravidlo... a po dalších pěti další. Hra se tak postupně zesložiťuje. Děti se navíc těší na rozdělání každé další obálky a na to, jaké najdou rozšíření. Je to motivační a tajemné.
Hra je jednoduchá a logická. Náhoda mění situaci na plánu a hráči ji řeší. Ve dvou hráčích je jednodušší než ve čtyřech, ale to nevadí. Počet hráčů mění způsob, jakým je třeba hrát - a to je také dobrá věc.
Zombie se postupně vylepšují a při svém vstupu nějak ovlivní (např. posunou) ostatní zombie na plánu. I hráčské figury získávají nové schopnosti efektivněji ničit zombie. Ale jakmile figura získá svou bojovou schopnost, nastupují na začátku jejího kola už dvě zombie místo jedné. A to posouvá obtížnost. Protože zabijete maximálně dvě a dvě zase přijdou. A stále platí, že do místnosti se třemi zombies nelze vstoupit. Takže musíte být efektivní.
Za tohle všechno bych dal jedno jediné velké plus a WOW! Jenže dvě vstupující a maximálně dvě zabité zombie v kole - to by přece nešlo vyhrát! A tak vstupuje do hry další prvek - klony. A tady herní zážitek prudce klesá. Nebudu vysvětlovat princip klonů, at vás nepřipravím o překvapení které tím do hry vnáší. Jen osvětlím kde leží zakopaný pes. Vše předchozí má jasný koncept:
Jenže klony se přepínají náhodně. Mimo kontrolu hráčů. Proč? Hra se má rozvíjet k vyšší obtížnosti, ne vyšší náhodnosti. Z taktické hry se stává více hra o kostkách. A hodně tím pohřbívá sama sebe. Za tohle u mne hodně ztratila.
Zajímavý koncept strategické hry, kterou děti učíte po etapách, aby dosáhly vyšších taktických vhledů, se nekoná. Je pohřbena nedomyšleným pravidlem klonů. Vrcholem pádu je pak i to, že klony snižují i nutnost spolupráce mezi hráči, která je na počátku potřeba k uzavírání vchodů. Klony ruší to dobré (strategičnost, spolupráci hráčů, nižší náhodnost), ale nevnáší nic zajímavého.
Můj závěr - hra je dobrá. Ale pravidla klonů si je lépe předělat nějak jinak po svém.
Klony
Jak to myslíš, že se klony přepínají náhodně? Hodíš prázdnou stran u kostky a nasadíš klona. V dalších tazích jedeš svým hráčem a hned na to svým klonem, dokud zase nehodíš prázdnou stranu kostky. Bez klonů bys nemohl dát ani některé trofeje. Za mě (a i za zbývající 3 sedmi letými kluky, se kterými jsem to hrál) teda jasné plus.
Klony
To je přesně ono, hodíš prázdnou stranu kostky, není rozhodnutí hráče, ale náhodný element rozhodnutý kostkou. Takže přepínání mezi klonem a schopností závisí na kostce. Hra je v prvotních fázích strategické jsi, než v plné verzi s klony.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Cthulhu: I smrt může zemřít - Yog-Sothoth
Akt. cena: 990 Kč
Končí za: 1 den