ZATROLENĚ: 4 nová ocenění (aka badge) uživatelů

Autor: Zeus | 31.10.2022 | 20

Je to již více než rok, kdy jsme spustili nový systém ocenění uživatelů, kdy jsme ho spustili se 4 oceněními (detaily v původním článku). Již nějakou dobu máme nakreslená další ocenění, ale až tento víkend jsme spustili další 4 kousky:

  1. Ocenění za psaní novinkových článků – úrovně se získávají za počty bodů udělených za všechny novinkové články zveřejněné na Zatrolených hrách. Nejde tedy pouze o množství, ale i jejich kvalitu (i proto jsme se přiklonili k bodům a ne jednoduše počtu novinek, ostatně podobně jako u většiny ostatních dosud představených ocenění).
  2. Ocenění za psaní popisů her – úrovně získávané za počet bodů za všechny zveřejněné popisy her.
  3. Ocenění za velikost sbírky her – úrovně se získávají jednoduše dle množství her (včetně rozšíření), které si uživatelé přidají do své sbírky (seznam her, který má každý ve svém profilu). Zde jsme vedli velkou diskusi, kde jsou jaké hranice mezi úrovněmi a zatím se přikláníme k větší přístupnosti i nejvyšší úrovně (za 100+ vlastněných her). Ultimátní sběratelé mezi námi to budou jistě považovat za legrační množství, tak uvidíme, jestli časem nepřidáme ještě nějakou vyšší ultimátnější úroveň ocenění ;-).
  4. Ocenění za dobu strávenou hraním – úrovně se berou za celkovou dobu, kterou uživatelé stráví hraním her (samozřejmě zaznamenaných do svého herního deníku). Uživatel nemusí být nutně autorem toho zápisu, ale musí být uveden v seznamu hráčů dané partie.
Ocenění za novinky
Ocenění za popisy her

Ocenění za velikost sbírky

Ocenění za celkový odehraný čas

Bližší i vzdálenější budoucnost

A jestli se ptáte, zda máme další plány, tak v brzké době bychom rádi doplnili ještě další 2 ocenění související se zápisy v herním deníku. První za počet vyzkoušených her (tedy různé základní hry) a druhé za počet různých hráčů, se kterými jste si zahráli alespoň jednu hru. 

Další ocenění nám aktuálně grafička kreslí, takže by to rozhodně neměla být poslední ocenění v tomto systému.

Seznam úprav Zatrolených her

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Ak by ste pridávali ultimátu úroveň ocenení na zbierku hier, hodila by sa aj pre ostatné kategórie :)

Každopádne ďakujem za tieto ocenenia, potvrdzuje sa jedna zo závislostí 😃

 

Edit: možno bug, ale vo friendoch mám človeka, čo má síce cez 3000 minút odohrané ho času, aj je tam v grafoch správne uvedené, ale stále je úroveň 0

1.11.2022 00:48:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Super napad, palec hore a velka vdaka :)

 

Nechcem byt za hnidopicha, ale mam otazku - mam v zbierke 72 hier (vratane rozsireni), no uroven Zberatel 4. Je to vycin skriatka (trolla) alebo som si nevsimol nejaku dodatocnu podmienku?

1.11.2022 02:08:37

@Curuj Ocenění za odehraný čas ještě přepočítáváme. Postup je vždy takový, že:

  1. ocenění zapneme = tedy je vidět v profilu hráčů, v okně s detailem ocenění už je vidět i aktuální stav, ale v hlavním přehledu zůstává ocenění na úrov i 0 (to je z důvodu optimalizace zátěže serveru)
  2. spouštíme hromadné přepočítání ocenění pro všechny uživatele, aby se zobrazovalo i korektně ocenění v přehledu všech ocenění. A právě to teď ještě pro ocenění za odehraný čas běží (jsme cca v polovině všech uživatelů - kolem 25000 z 53000 uživatelů).

Takže prosím ještě o strpení, dnes dopoledne (řekl bych že tak do jedné max dvou hodin od teď) by to mělo být v pořádku.

1.11.2022 06:10:25

@Xoxcox Je to v pořádku. Když si rozklikneš detail ocenění, tak uvidíš, že ze 4. na 5. úroveň musíš do sbíky přidat dalších 50 her. Tedy pro sběratele na 5. úrovni je potřeba celkem 100 her ve sbírce.

Nicméně jsme si vědomi toho, že to okno s detailem ocenění není úplně snadno pochopitelné, takže o něm lehce přemýšlíme, jak ho předělat, aby bylo jasnější.

1.11.2022 06:12:46

@Zeus  Vdaka za vysvetlenie :)

1.11.2022 17:47:33

To je sice krásné, ale větší smysl by to mělo, kdyby byla ocenění a jejich úroveň viditelná jako odznáčky u Avatara. To by hned v diskuzích měl člověk přehled s kým má tu čest. Ocenění jsou sice pěkná, ale ve zmenšenině jako odznáčky nepoužitelné. Nejsem si jistý, jestli bude někdo vůbec rozklikávat pořád něčí účty, aby se podíval jaké má dotyčný ocenění. Myslím, že takové ocenění je spíše důležité jako informace pro ostatní, než pro samotného oceněného. Možná jsem ve svém názoru v menšině, ale podle mne to chtělo jednodušší, výraznější snadno rozpoznatelnou grafiku, která by šla zmenšit do odznáčků pod avatara a tím by jejich smysl a využitelnost byla mnohem větší než teď, obzvlášť pro nové návštěvníky webu - věděli by kdo je jaký odborník a jak je přibližně zkušený v jaké oblasti. Když se teď na ta ocenění kouknu, tak v detailu je každé ocenění pěkné ale když je přeletím jen zběžně zrakem, tak všechna splývají a moc se neodlišují. Taky bych řekl, že těch 5 úrovní je zbytečně moc a klasické tři dobře rozlišitelné úrovně by bohatě stačily.

2.11.2022 07:33:19 | Upraveno autorem (porovnej)

@kren +1

2.11.2022 11:25:31

@kren Chápu tvůj pohled, ale účel proč jsme tato ocenění vytvářeli byl jiný. A s tím je to navržené. Primární účel je uživatelům trochu gamifikovat používání Zatrolených her a nováčky přimět možná i vyzkoušet všechny různé funkcionality webu. Tedy je to gamifikace primárně pro daného uživatele. Neříkám, že časem to nemůže doznat nějakých úprav, ale prostě účel byl jiný a proto je to realizované jinak, než kdyby byl účel ten, o kterém mluvíš (a vůbec tím neříkám, že by nedávalo smysl i to).

2.11.2022 11:29:46

Chápu, nicméně si myslím, že úsilí tomu věnované nebude odpovídat konečnému efektu, výsledku a použití. Kolikrát myslíš, že si uživatel rozklikne svůj účet, aby se pokochal krásou udělených ocenění? Kdyby to bylo od začátku koncipované jako neustále veřejně viditelné ocenění u každého uživatele, byl by z toho větší užitek a úsilí tomu věnované by se více vyplatilo. Nicméně je to váš boj, já jsem jen napsal svůj názor.

2.11.2022 11:49:22

Souhlasím s @kren, bylo by to fajn mít u profilu viditelné dosažené “úspěchy” a nemuset proklikávat u profilu uživatele X záložek. Přece jen medaili za dobrý sportovní výkon (teda pokud jich už nemáš za kariéru stovky) si taky nedáš do 8. šuplíku ale rád ji ukážeš nebo si ji rovnou vystavíš abys ji měl pořád na očích.

2.11.2022 11:52:41

@kren Jeste jsem opomnel dodat, ze s jistym zviditelnenim vyhledove pocitame. Diky, ze jsi to pripomnel. Pametnici si budou pamatovat predchozi osklive ikonky v profilu pod prezdivkou (byly 3). Takze urcite ta oceneni vic zviditelnime (i planujeme udelat i nejakou uvitaci zpravu po registraci, kdy prave i tato oceneni chceme pouzit jako hru k seznameni se s vsemi moznostmi Zatrolenek).

2.11.2022 13:26:16

kren +1 

a stare 3 ikonky nebyli ošlivé, ja je mel docela rád. 

2.11.2022 21:32:02

Pěkné nakreslené a celkově fajn, že se dále snažíte přinášet na web novinky podobného typu. 

Jinak též víceméně souhlas s krenem.

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

2.11.2022 21:49:22 | Upraveno autorem (porovnej)

křen +1

2.11.2022 21:51:34

A Zeus: Proč mám úroveň 0 u Vyzkoušené hry? Nějaká chyba? Podle počtu odehraného času mám správně nejvyšší.

Edit 22:03: Už funguje.

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

2.11.2022 21:54:16 | Upraveno autorem (porovnej)

@Jonash  tak si prosím přečti diskuzi. Děkuji.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

2.11.2022 22:04:32 | Upraveno autorem (porovnej)

@Jonash Protože ocenění pro vyzkoušené hry je ocenění, které právě spouštíme a není ani v oznamované novince. A také není na základě odehraného času, ale toto nové a neoznámené ocenění (aka “dalekohled”) je na základě počtu různých her, které si uživatel vyzkoušel (= má k ní evidovaný zápis z hraní a počítají se pouze základní hry). 

Ve frontě pak už máme připravené poslední ocenění z druhé vlny a to je na základě počtu různých hráčů, se kterými si uživatel zahrál (= má evidovaný zápis z hraní a počítají se samozřejmě pouze registrovaní uživatelé Zatrolenek uvedení v zápisech).

2.11.2022 22:17:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Současně ve mne začíná hlodat myšlenka, že pro tato ocenění na základě hraní budou potřebovat nějaký analytický nástroj nad zápisy z hraní, který pomůže s plánováním dalších kroků (aby člověk věděl, že dalším zahráním hry X už “bodík” do ocenění nezíská atp.)

2.11.2022 22:24:26

@Wolfsen Nevím teď, na co přesně reaguješ. Každopádně už vše cajk.

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

3.11.2022 09:33:28

@Jonash Wolfsen tím nejspíš myslel, že jsem to vysvětloval právě v komentářích. Že chvíli trvá, než se napočítá správný stav každého ocenění po jeho spuštění. Přeci jen se počítá z celé historie dat Zatrolenek. I proto ty ocenění spouštíme po jednom, abychom tu díru mezi spuštěním (zviditelněním) a zobrazováním správného stavu co nejvíce zkrátili.

3.11.2022 16:57:13

Jasně. Já totiž komentář včas updatoval, že už to běží, tak mi ten jeho pak nedával smysl. Díky. 

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

3.11.2022 19:11:38
Offcanvas