Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: enzo | 19.12.2019 | 2
Yggdrasil Chronicles je nástupce hry Yggdrasil. V čem se jednotlivé edice liší?
Nejvýraznější změnou je hrací plán, který dostal třetí rozměr a pohyblivou komponentu. Tou je prostřední úroveň stromu, která vlivem různých efektů rotuje se vším, co se na ní momentálně nachází, a s níž je nutno počítat při plánování dalšího tahu.
Jak je to s přípravou hracího plánu a jeho stabilitou? Střední a dolní úrovně se sestaví jednou a pak už se nerozebírají. Složení (a rozložení) takto jednou připraveného stromu pro další hry zabere maximálně 2 minuty. A ano, rozložený strom lze uložit zpět do krabice.
Stabilita stromu je dobrá, určitě nehrozí jeho zřícení nebo rozpad ani při neopatrném šťouchnutí. Ale na jednotlivých patrech se nachází spousta komponent a nechcete, aby změnily svou polohu nebo padaly přes okraj dolů na stůl. Proto je určitá opatrnost při hře nutná.
Doporučuji opatrnost i při manipulaci s rozloženými dlouhými částmi kmene.
V nové verzi ubyly plátěné sáčky, se kterých se náhodně vytahovaly žetony vikingů a ledových obrů.
Ubylo akcí. V nové verzi má každý bůh ve svém tahu po nepovinném pohybu volbu mezi bojem a akcí (nemáte-li ten správný artefakt), oproti třem akcím v původní hře. Nově můžete provádět dané akce v normálním módu nebo s bonusem, či postihem. Záleží na přítomnosti dalších bohů nebo naopak nepřátel v daném světě. Pořadí hráčů není dáno, je předmětem plánování každého kola.
Kolo nepřátel
Okolo kola nepřátel se vykládají karty nepřátel, které nově neaktivují nepřátele ihned po odhalení, ale až poté, co se odhalí druhá karta téhož nepřítele.
Tento prvek umožňuje částečně předvídat příští akce nepřátel.
Karty nepřátel
Karty nepřátel zůstaly, ale přibylo jich. Každý bůh má nyní vlastní balíček karet nepřátel.
Standees a meeples
Žetony nepřátel byly nahrazeny papírovými „standees“. Stejně tak je řešena i přítomnost jednotlivých bohů na hracím plánu.
Žetony ohnivých obrů a vikingů nahradily dřevění „meeples“.
Pohyb bohů
Postavy bohů se mezi světy skutečně pohybují a to vertikálně nebo horizontálně. Bez artefaktů nebo jiných efektů nelze proto jít kamkoliv. Jedná se o další prvek, který je nutno spolu s rotací stromu zahrnout do plánování.
Kostky Vanů
Akcí ve Vanaheimu získáváte Vany ve formě šestistěnných kostek pro boj proti nepřátelům.
Artefakty
Artefakty se již neomezují pouze na slabší či silnější zbraně. Nyní ovlivňují navíc i pohyb bohů, manipulují s kostkami či s elfy, ovlivňují mnohé akce.
Noční tvorové
Novinkou jsou karty nočních tvorů, které lze získat ve světě zvaném Svartalfheim. Tito tvorové poskytují jednorázovou pomoc, jako například léčení bohů nebo získávání různých výhod.
Další velkou změnou jsou herní módy. Ty jsou řešeny knihou Ság, která obsahuje snadný výukový mód a obtížnou základní hru.
Její hlavní část však tvoří šest ság, příběhů ze severské mytologie. Tyto příběhy se promítají do vlastní hry. Každá ságy má svoje specifické úkoly, komponenty a podmínky vítězství i porážky.
Ságy se hrají postupně, je vždy potřeba vyhrát danou ságu, než se přejde k další.
Po každé hře bohové získávají body zkušeností, za které si vylepšují svoje vlastnosti nebo mezi sebou navazují příbuzenské vazby, čímž zvyšují svůj potenciál pro vzájemnou spolupráci.
Další rozdíly, ať už co se týče komponent nebo herního zážitku, nechám k objevování těm, kdy si hru pořídí nebo zahrají. Stejně tak posouzení toho, která verze Yggdrasilu je lepší.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Exit: Mrtvý muž v Orient expresu
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 4 dny