SafeTrade – bezpečnější obchodování v Bazaru

Autor: Zeus | 7.12.2014

S tím, jak se Zatrolené hry rozrostly a zdejší Bazar získal na množství nabídek a prodejů her mezi hráči, se bohužel semo tamo objeví i uživatelé, kteří se pokusí podvody přijít k nějakým penězům.

Proto na to reagujeme zavedením prodeje označeného jako SafeTrade. Jak to funguje?

Prodejce

Prodejce při vystavení inzerátu vybere jednu ze 3 možností:

  1. prodává pouze formou SafeTrade, nebo
  2. je ochoten prodat i formou SafeTrade, nebo
  3. formou SafeTrade prodávat nechce.

Kupující

  1. U inzerátu, kde prodávající vyžaduje SafeTrade, musí tuto formu prodeje akceptovat nebo na inzerát nereagovat.
  2. U inzerátu, kde prodejce formu SafeTrade nabízí ale nevyžaduje, si kupující při nákupu (resp. příhozu) vybere, zda chce transakci dokončit s nebo bez SafeTrade.
  3. U inzerátu, kde prodávající SafeTrade explicitně odmítá (nechce), může kupující přihodit, ale musí počítat s tím, že se může (ale nemusí) jednat o rizikovější transakci.

Co je důležité

  1. Aby kupující i prodávající měli účet vedený v měně, ve které se inzerované zboží prodává.
  2. Aby měli oba účet v ČR (vedený nejspíše v Kč) nebo na Slovensku (vedený nejspíše v Eurech).
  3. Sice umíme přijmout české koruny na náš účet v ČR a vyplatit Eura na účet vedený na Slovensku, ale nedokážeme vůbec garantovat vyplacenou částku na základě částky přijaté (hlavně kvůli neustále se měnícímu kurzu). Pokud tohoto tedy využijete (přeshraniční platba – tedy platba z ČR na Slovensko nebo naopak), musíte tuto nejasnost akceptovat.
  4. V případě nutnosti umíme také přijmout platbu z jiných zemí než ČR nebo Slovensko, ale protože takový převod může být zatížen vysokými poplatky, můžeme po účastnících transakce vyžadovat jejich uhrazení.

Po nákupu (resp. výhře v aukci)

Pokud inzerát vyžaduje dokončení prodeje formou SafeTrade, probíhají aktivity následně:

  1. Kupující se s prodávajícím dohodnou na způsobu dodání hry (!!! pošta či jiná forma doporučené zásilky, kdy přepravce potvrdí odesilateli převzetí zásilky adresátem !!!) a tedy ceně dopravy.
  2. Kupující si spočítá celkovou částku k zaslání na účet Zatrolených her. Ta se rovná finální ceně hry z inzerátu + ceně za dopravu. 
  3. Výslednou částku převede Kupující na účet provozovatele Zatrolených her (detaily převodu obdrží ve zprávě o výhře v aukci / koupi v rámci Kup teď).
  4. Jakmile peníze dorazí, odešleme prodávajícímu i kupujícímu informaci o přijetí platby.
  5. Prodávající odešle hru doporučeně kupujícímu (ověřte si, že prodávající dostane od přepravní společnosti potvrzení o převzetí balíčku kupujícím) a uschová si podací lístek.
  6. Kupující potvrdí přijetí hry (POZOR: pouze pomocí k tomu uvedeného tlačítka v detailu inzerátu) a tedy, že může dojít k vyplacení peněz prodávajícímu.
  7. Převedeme částku na účet prodávajícího.

Příklady

  • Kupující vydraží hru X za 520 Kč a dohodne se s prodávajícím na zaslání hry poštou za 80 Kč. Kupující posílá peníze z účtu vedeného v Kč u české banky. V takovém případě zašle na účet ZH 600 Kč = 520 Kč (cena hry) + 80 Kč (doprava). Po potvrzení přijetí hry pak vyplatíme Prodávajícímu plných 600 Kč = 520 Kč (cena hry) + 80 Kč (doprava).
  • Kupující vydraží hru Y za 10 EUR a dohodne se s Prodávajícím na zaslání hry poštou za 4 EUR. Kupující posílá peníze z účtu vedeného v EURech u české nebo slovenské banky. V takovém případě zašle na účet ZH 14 EUR = 10 EUR (cena hry) + 4 EUR (doprava). Po potvrzení přijetí hry pak vyplatíme prodávajícímu plných 14 EUR = 10 EUR (cena hry) + 4 EUR (doprava).
  • Kupující vydraží hru Z za 600 Kč a dohodne se s prodávajícím na zaslání hry poštou za 70 Kč. ALE prodávající uvede, že chce peníze vyplatit na účet na Slovensku vedený v EURech. V takovém případě zašle Kupující na účet ZH 670 Kč = 600 Kč (cena hry) + 70 Kč (doprava). Po potvrzení přijetí hry pak v „naší“ bance převedeme 670 Kč na EURa a výslednou částku převedeme na účet prodávajícího.

Co se může stát?

  • Zboží přijde poškozené – bohužel se jedná o problém přepravní společnosti a kupující musí uplatnit reklamaci u přepravní společnosti. Rozhodně by měl akceptovat a potvrdit vyplacení peněz prodávajícímu.
  • Přijde úplně jiné zboží – nutné ihned reklamovat u přepravní společnosti a nepřebírat balíček. Pokud dojde k převzetí, je bohužel nejspíš pozdě a ač se budeme snažit pomoci, nemusí to vyjít a peníze prodejci vyplatíme.
  • Zboží vůbec nedorazí – bohužel se jedná o problém přepravní společnosti a prodávající musí uplatnit reklamaci u ní (naštestí by měl mít podací lístek). 2 týdny po obdržení potvrzení o odeslání zboží prodávajícím vrátíme peníze na účet kupujícího. O tom budeme informovat obě strany.
  • Prodejce nepotvrdí odeslání zboží – 3 týdny po obdržení platby (primárně z důvodů dovolených to trvá tak dlouho) odešleme peníze na účet kupujícího. O tom budeme informovat obě strany obchodu.
  • Kupující balíček převezme, ale nepotvrdí převzetí na ZH – prodávající odešle emailem potvrzení od přepravní společnosti, že kupující balíček převzal a na jeho základě částku převedeme na jeho účet. Pokud toto potvrzení prodávající nemá, musíme postupovat tak, jakoby kupující zásilku neobdržel. 
  • Kupující nepošle peníze – prodávající jednoduše udělí kupujícímu negativní hodnocení.

A co to stojí?

Pokud posíláte peníze z českých nebo slovenských bank, tak 0 Kč, resp. případnou ztrátu vlivem aktuálního kurzu při platbách v rozdílných měnách. V případě, že budete peníze posílat z jiných zemí než ČR nebo Slovensko, může být účtován poplatek ve výši poplatku účtovaného nám za příchozí platbu z ciziny.

Závěrem

Otázky jednoznačně vítáme. Pište nám, prosím, do kontaktního formuláře.

Offcanvas